ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 آذر 1390     |     کد : 29344

روایت دو برادر که علمداران کربلای دارخوین شدند

دران شهید «عباس و ابوالفضل مرادی» از کودکی دل به علمدار کربلا سپردند؛ هر دو یاور عباس‌ بودند و دلسپرده سیدالشهدا (ع)؛‌ هر دو روز ولادت سقای کربلا متولد شدند و روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)‌ از کربلای دارخوین بال رهایی گشودند.

به یاد شهیدان «ابوالفضل و عباسعلی مرادی»؛
روایت دو برادر که علمداران کربلای دارخوین شدند 
برادران شهید «عباس و ابوالفضل مرادی» از کودکی دل به علمدار کربلا سپردند؛ هر دو یاور عباس‌ بودند و دلسپرده سیدالشهدا (ع)؛‌ هر دو روز ولادت سقای کربلا متولد شدند و روز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)‌ از کربلای دارخوین بال رهایی گشودند.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، برادران شهید «عباسعلی و ابوالفضل» مرادی کوشکی عضو اطلاعات عملیات لشکر علی‌ابن‌ابی‌طالب قم در 24 فروردین ماه 1365 در «دارخوین» به شهادت رسیدند.

محمد سوری همرزم شهیدان عباسعلی و ابوالفضل مرادی کوشکی در خصوص این برادران شهید نقل کرده است: این دو برادر در سال 64 داوطلبانه به منطقه آبادان آمدند و پس از گذراندن مراحل آموزشی وارد یگان ویژه اطلاعات شدند.

*خودسازی شهید «ابوالفضل مرادی» باعث شاخص شدن او در میان همرزمانش شد

وی با اشاره به اینکه اخلاق خوب و ترک نشدن نماز شب از ویژگی‌های این دو برادر شهید بود که هیچ‌وقت ترک نمی‌شد، افزود: در «عملیات بدر» با ابوالفضل مرادی همرزم بودم و شاهد بودم که به خاطر شاخص بودنش همه افراد گروه به دنبال او بودند چرا که او فردی شجاع و باشهامت بود و این خودسازی و سیر و سلوک عارفانه بود که او را به این مرحله رسانده بود.

همرزم شهیدان مرادی در ادامه تصریح کرد: در شناسایی‌های سخت که در جزیره مجنون با یکدیگر انجام دادیم نزدیک بود به اسارت دشمن درآییم، اما با زیرکی و شهامت ابوالفضل از این تله جنگی بیرون آمده و به سلامت به عقب برگشتیم.

عباس نمازی از دیگر همرزمان این برادران شهید اظهار داشت: به اقتضای سن در منطقه زیاد شوخی می‌کردیم و شیطنت‌های ما تمامی نداشت؛ شخصیت ابوالفضل در میان جمع نسبت به دیگران بزرگ‌تر نشان می‌داد چرا که نماز اول وقت و نماز شب او ترک نمی‌شد. برادرش عباسعلی هم فرد بسیار متواضع و باوقاری بود که همیشه با شرکت در مسابقات ورزشی رزمندگان برنده می‌شد.

* قرآن و نمازهای شبانه ابوالفضل زبانزد بچه‌های گروه اطلاعات بود

وی در ادامه افزود: قرآن و نماز خواندن ابوالفضل همه بچه‌های گروه اطلاعات را شیفته خود ساخته بود و حتی یک روز که در حال نوشتن وصیت‌نامه‌اش بود، گفتم سید چه می‌نویسی گفت بعداً می‌خوانی و یقین پیدا کردم که وصیت‌نامه می‌نویسد.

این همرزم شهیدان مرادی خاطرنشان کرد: مدتی در فاو مستقر بودیم و بنا به دستور صدام آتش سنگینی بر سر نیروها ریخته می‌شد، اما با روحیه‌ای که ابوالفضل داشت توانستیم 20 روز در آن منطقه به سر برده و به سلامت به عقب برگردیم. در این شناسایی‌ها ابوالفضل مسئول گروه بود و با شجاعتی که داشت با عبور از آب به نخستین خاکریزهای دشمن رسید و اطلاعات لازم را به دست آورد.

وی با بیان اینکه برادران مرادی از رزمندگان با اخلاق گروه اطلاعات بودند، گفت: در پاتک «عملیات بدر» ابوالفضل با خونسردی تمام نشسته بود و با یک اسلحه عراقی‌ها را مورد هدف قرار می‌داد. این کار او آنقدر ادامه داشت که حتی در زمان عقب‌نشینی به سوی عراقی‌ها تیراندازی می‌کرد و پس از اینکه او را به سختی متقاعد کردیم به عقب برگشت.

*هر دو عباس‌اند و هر دو ابوالفضل‌اند

محمد سوری از همرزمان شهیدان مرادی گفت: زمانی که می‌خواستیم خبر شهادت این دو برادر را به پدرشان بدهیم با اشاره‌ای به خبر شهادت آقا مصطفی خمینی به امام راحل این موضوع را به پدرشان فهماندیم، پس از اینکه وی متوجه مطلب شد، به ما گفت؛ به من بگویید ابوالفضل شهید شده است یا عباس؟ ما که بغض گلویمان راگرفته بود گفتیم: هر دو عباس‌اند و هر دو ابوالفضل‌ و اینجا بود که پدر شهیدان مرادی متوجه شهادت هر دو فرزندش در روز ولادت اباعبدالله الحسین (ع) شد و با ناله‌ای بلند از خداوند آرزوی صبر و استقامت کرد.

به گزارش توانا، شهید ابوالفضل با گذراندن 19 بهار و شهید عباسعلی مرادی با گذراندن 21 بهار از زندگی خود، همزمان با ولادت حضرت ابوالفضل (ع) در قم به دنیا آمدند و همزمان با ولادت اباعبدالله الحسین‌(ع) در سال 1365 در منطقه «دارالخوین» به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای علی‌بن‌جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد. 



نوشته شده در   دوشنبه 14 آذر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode