ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 مهر 1390     |     کد : 26034

نور معصومه

قم براي همه ما شيعيان يادآور 2 چيز است؛ اول مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دوم مدرسه فيضيه قم و ساير حوزه‌هاي علميه مستقر در اين شهر مقدس و معنوي.

جام جم آنلاين: قم براي همه ما شيعيان يادآور 2 چيز است؛ اول مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دوم مدرسه فيضيه قم و ساير حوزه‌هاي علميه مستقر در اين شهر مقدس و معنوي.

دومي مظهر اجتهاد در دين و پاسخگويي به مسائل مطروحه مربوط به شريعت مقدس است و اولي مظهر هويت شيعي اين اجتهاد و حلقه ارتباط طلاب جوان قدم گذاشته در راه پر فيض اجتهاد در دين، با خاندان گرامي اهل‌بيت مطهر خاتم‌النبيين (ص)‌.

و شايد راز و رمز اين‌كه دو حوزه علميه مهم و اصلي و دو مركز بزرگ جهان تشيع و پيروان ائمه‌اطهار، يعني حوزه علميه شهر مقدس قم و حوزه علميه شهر نجف‌اشرف، هر دو گرد اماكن مقدس منسوب به اهل‌بيت ايجاد شده، همين باشد، يعني توسل به انوار مقدس و پر فيض وجود اهل‌بيت مطهر حضرت رسول (ص) در راه اجتهاد هر چه دقيق‌تر و عميق‌تر در دين خاتم بنابراين وجود پرفيض فاطمه معصومه (س)، كه در چنين روزي به سال 173 هجري قمري متولد شدند، همچون وجود مقدس جد بزرگوار خويش اميرالمومنين (ع)، قداست بخش و معنابخش حيات طلاب راه حق است تا آنها حيات معنوي و روحاني را به حيات علمي و فقهي گره بزنند و روحانيت را به اجتهاد.

كساني كه خود سابقه طلبگي دارند يا با يكي از طلاب يا روحانيون حوزه علميه قم دوست يا خويشاوند هستند، به خوبي مي‌دانند كه حضرت معصومه (س) در واقع و بدون ترديد معنابخش زندگي ساده و نوراني طلبگي است.

جويندگان راه حق، هر روز خود را با سلام به دخت گرامي امام هفتم (ع) آغاز و با عرض ادب به ايشان به پايان مي‌رسانند، پيش از هر درس و بحث يادي از حضرت مي‌كنند و با توسل به ايشان، از خداوند متعال سعادت دريافت نور علم دين را طلب مي‌كنند. جا دارد همه ما شيعيان، از اين نورانيت با توسل هرروزه به خاندان مكرم اهل‌بيت بهره‌مند شويم.

حسين بريد


نوشته شده در   پنجشنبه 7 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode