ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 شهريور 1390     |     کد : 24440

زمين ميزبان 8.7ميليون گونه زيستي

گزارش جدید محققان نشان می دهد زمین میزبان تقریبا 8.7 میلیون گونه زیستی متفاوت است که تاکنون تنها 10 درصد از آنها شناسایی شده اند و 90 درصد باقی مانده هنوز ناشناخته باقی مانده اند.

فقط 10درصد جانداران شناسايي شده اند
زمين ميزبان 8.7ميليون گونه زيستي
جام جم آنلاين: گزارش جدید محققان نشان می دهد زمین میزبان تقریبا 8.7 میلیون گونه زیستی متفاوت است که تاکنون تنها 10 درصد از آنها شناسایی شده اند و 90 درصد باقی مانده هنوز ناشناخته باقی مانده اند.
به گزارش مهر، تخمین هایی که در گذشته درباره تعداد تنوع گونه های زیستی انجام گرفته بودند تعداد گونه های مختلف را از 3 تا 100 میلیون اعلام کرده بودند، اما محاسبات جدید که بر اساس طبقه بندی شکل های مختلف حیات انجام گرفته اند، تعداد احتمالی تمامی گونه های زیستی جهان را به 8.7 میلیون نوع کاهش داده است.

در حال حاضر لیست گونه های زیستی شناخته شده شامل 1.2 میلیون نام است اما متخصصان می گویند پیشرفت در تکنولوژی های روز به آن معنی است که می توان طی قرن آینده باقی مانده این گونه ها را نیز شناسایی کرده و طبقه بندی نمود.

لیست این گونه های شناخته شده توسط محققان پروژه سرشماری حیات دریایی، پروژه ای بزرگ و 10 ساله که در حدود دو هزار و 700 دانشمند از 80 کشور مختلف جهان با هدف ارزیابی تنوع گونه های زیستی در دریاها و اقیانوس ها در آن مشارکت داشتند، تهیه شده و نتایج آن در اکتبر 2010 منتشر شد.

از قرن 18 گونه های زیستی تحت سیستم هرمی شکلی طبقه بندی می شوند که در آن هر گونه در کنار یک سری از گروه های مرتبط قرار می گیرند.

دانشمندان با تحلیل میزانی که در آن گروه های کلی از قبیل پستانداران و ماهی ها، به گروه های کوچکتری تبدیل می شوند، توانستند تعداد گونه های زیستی جهان را در پایین ترین سطح ممکن و با وجود ناشناخته بودن 90 درصد از آنها، تعیین کنند. زمانی که این شیوه درمورد گروه های شناخته شده ای مانند پستانداران، پرنده ها و ماهی ها به کار گرفته شد توانست با دقت تعداد گونه ها را تعیین کند.

این فرمول پیش بینی کرده است که 7.77 میلیون گونه از حیوانات وجود دارند که کمتر از یک میلیون گونه از آنها طبقه بندی شده اند، همچنین 298 هزار گونه گیاهی و 611 هزار گونه قارچ در جهان وجود دارند. اکثر گونه های یافته شده مانند پستانداران و پرنده ها مهره دار هستند در حالی که در حدود 7.5 میلیون نوع از آنها در اعماق دریاها یا خاک به صورت ناشناخته باقی مانده اند.

دانشمندان در حال حاضر سالانه 15 هزار گونه جدید کشف می کنند و این به آن معنی است که کشف تمامی گونه هایی که احتمال می رود بر روی زمین وجود داشته باشند در حدود 500 سال زمان خواهد برد، اما پیشرفت های تکنولوژیکی می تواند این فرایند را تسریع کند.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode