ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 21 مرداد 1390     |     کد : 23819

توضیحات آیةالله مکارم درباره عمر امام زمان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به بهانه جویان تاکید کرد: از هر نظر که بخواهید بحث کنید ما به شما ثابت می کنیم که امکان عمر طولانی انسان هم از نظر علوم تجربی و طبیعی و هم از نظر قرآنی وجود دارد.

 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به بهانه جویان تاکید کرد: از هر نظر که بخواهید بحث کنید ما به شما ثابت می کنیم که امکان عمر طولانی انسان هم از نظر علوم تجربی و طبیعی و هم از نظر قرآنی وجود دارد.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی،تمامی عقاید شیعه را مستدل و با پشتوانه آیات قرآن کریم،روایت و عقل و منطقی دانست و پاسخ های مستدلی را در جواب شبه افکنان به عمر طولانی حضرت نوح(ع) و امام زمان(عج) ارائه کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در نهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی ها و امتیازات حضرت نوح نبی(ع) تصریح کرد: در تاریخ انبیای الهی درس های زیادی وجود دارد که نسل امروز باید از آن عبرت بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد:یکی از درس های داستان حضرت نوح(ع)، تبیین رحمانیت و مهربانی خداوند تبارک و تعالی است، خداوند به افراد گمراه فرصت می دهد که به راه راست برگردند و هدایت شوند.

وی استقامت و صبوری را از دیگر درس های تاریخ حضرت نوح(ع) دانست و بیان داشت:جوانان باید بدانند اگر می خواهند به جایی برسند باید زحمت بکشند چرا که بدون سعی و تلاش انسان به جایی نمی رسد.

این مرجع تقلید با اشاره به طول عمر حضرت نوح(ع) بیان کرد: این پیامبر اولوالعزم بیش از یک هزار و 200 سال عمر کردند، این مساله را قرآن کریم به صراحت بیان کرده است.

وی با بیان اینکه آموزه های قرآنی شامل دو بخش مستقیم و غیر مستقیم است،به شبهاتی که درباره طول عمر حضرت نوح و امام زمان مطرح می شود، پاسخ داد و گفت: دشمنان ما به ما ایراد می گیرند که چگونه ممکن است امام جواد در کودکی به امامت برسد و آن همه سؤالات فقهی را جواب دهد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: دشمنان اهل بیت(ع) می گویند اینها قبول نیست و امکان ندارد که ما در جواب به آنها می گوییم در قرآن کریم تدبر و تامل کنید آن گاه خواهید فهمید که این مسائل امکان دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت:بسیاری از آموزه های قرآن وجود دارد که به صورت مستقیم مطلبی را بیان می کند، اما به صورت غیر مستقیم پاسخ هایی برای افراد بهانه جو است.

وی اضافه کرد: در مورد طول عمر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف نیز بهانه جویان و به ویژه وهابیون شبهات و سؤالاتی را مطرح می کنند که ما در اینجا هم از نظر علمی و هم به لحاظ قرآنی به شبهات آنان پاسخ می دهیم.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد:ما از دانشمندان سؤال می کنیم که آیا درست است که حد اعلای عمر بشر 120 سال است، آنها در جواب می گویند نه درست نیست، بلکه این مساله تابع شرایط است و تحقیقات نشان می دهد که عمر انسان تا دهها برابر قابل افزایش است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود:دانشمندان درباره بعضی از گیاهان نیز تجربه کرده اند که ده ها برابر عمر طبیعی امکان افزایش دارد، درباره برخی از جانداران نیز این مساله آزمایش و تجربه شده است.

پاسخ های قرآنی در رد نظریه عدم امکان طول عمر انسان

وی با بیان اینکه طول عمر، حسابی از نظر علوم طبیعی ندارد،خاطر نشان کرد:از نظر قرآنی نیز سه آیه آمده و جواب دندان شکنی به بهانه جویان حسود و وهابی های کم مطالعه می دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد:آیه نخست آیه ای است که درباره اصحاب کهف نازل شده است و تاکید می کند که اصحاب کهف 309 سال در خواب بودند بدون اینکه آب و غذایی بخورند.

مفسر برجسته قرآن کریم ابراز داشت:در این آیه شریفه آموزه مستقیم قرآن مساله معاد است،اما به صورت غیر مستقیم جواب دندان شکنی است به کسانی که می گویند امکان ندارد انسان بیش از 120 سال عمر کند.

وی تصریح کرد:آیه دیگر آیه ای است که مربوط به حضرت نوح است،این آیه مستقیما زحمات نوح را نشان می دهد، اما به صورت غیر مستقیم جوابی برای بهانه جویان است که ایشان عمر طولانی داشت و صدها سال مشغول هدایت مردم بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به بهانه جویان تاکید کرد:از هر نظر که بخواهید بحث کنید ما به شما ثابت می کنیم که امکان عمر طولانی انسان هم از نظر علوم تجربی و طبیعی و هم از نظر قرآنی وجود دارد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: از همه اینها مهم تر داستان حضرت مسیح(ع) است،قرآن کریم در آیه 157 و 158 سوره نساء به این مساله اشاره می کند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی بیان داشت:در حال حاضر بیش از دو هزار سال از تولد مسیح می گذرد،افزون بر این انجیل های امروز از این بالاتر می گویند و معتقدند مسیح کشته و دفن شد و سه روز در قبر بود بعد خدا او را زنده کرد و به آسمان برد، در حالی که ما این گونه اعتقادی نداریم.

عقاید شیعه مستدل و با پشتوانه عقل و منطق است
وی افزود:حقیقت مطلب این است که عقاید شیعه همه مستدل است و پشتوانه عقلی، منطقی و روایی و آیات قرآن کریم را با خود دارد و ما افتخار می کنیم هر سؤالی درباره این مسائل بشود جواب آن را با استناد به عقل و نقل و کتاب سنت در اختیارشان می گذاریم اما مخالفان ما به دنبال بهانه جویی هستند.

این مرجع تقلید ابراز داشت:دویست سال است که وهابیون اختراع شده اند که بر اثر تعلیمات مذهبی شان و اقدامات افراطی خون های بی گناهی ریخته شده است، الان هم افراد اینها مصمم شده اند که با بهره گیری از هر امکانی بر ضد شیعه و مذهب اهل بیت(ع) سمپاشی و تبلیغ کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی علت سمپاشی وهابی ها علیه مکتب اهل بیت را حسادت به پیشرفت های شیعه دانست و تاکید کرد:امروز شیعه در دنیا پیشرفت کرده،حکومت اسلامی در منطقه یک حکومت قوی است و شیعه در کشورهای مختلف از جمله عراق و لبنان و دیگر کشورها در حال پیشرفت است از این رو آنها حسادت کرده و دست به تبلیغات سوء می زنند.

خاطره آیت الله مکارم از مناظره با علمای وهابی
این مرجع تقلید با اشاره به خاطره ای از مناظره خود با وهابیون ابراز داشت:در مدینه چند نفر از اینها سراغ ما آمدند و گفتند می خواهیم با شما بحثی داشته باشیم.بعد از اینکه قرار گذاشتیم آنها آمدند و ضبط صوت گذاشتند ما دوازه مساله مهم را مطرح کردیم و به سؤالات آنان پاسخ دادیم که یک کلمه هم در جواب نتوانستند بگویند، اما بعد در میان خودشان گفتند ما با فلانی بحث و او را مغلوب کردیم.

وی با محکوم کردن اقدامات افراطی وهابیون که موجب بدنامی اسلامی شده است،خطاب به آنان تاکید کرد:بیایید دست از این کارها بردارید، برادر وار کنار هم بنشینیم و درباره آینده اسلام بحث کنیم و به فکر دشمنانی باشیم که می خواهند ریشه قرآن را بزنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ابراز داشت:امیدواریم همه سر عقل بیایند و به وظایف خود توجه کنند و به اعتلای دین اسلام توجه داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 21 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode