ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 تير 1390     |     کد : 21567

ماجراي پنگوئني كه 4 هزار كيلومتر اشتباه رفت!

يك پنگوئن امپراتور ساكن قطب جنوب كه مسير خود را اشتباه رفته بود و با طي 4 هزار كيلومتر به سواحل نيوزلند رسيد اكنون از نظر سلامت در وضعيت نامناسبي قرار دارد.

يك پنگوئن امپراتور ساكن قطب جنوب كه مسير خود را اشتباه رفته بود و با طي 4 هزار كيلومتر به سواحل نيوزلند رسيد اكنون از نظر سلامت در وضعيت نامناسبي قرار دارد.

پنگوئنهاي امپراتور ساكن قطب جنوب هستند و بنابراين نبايد آنها در نيوزلند ديد. اما يكي از اعضاي اين گونه كه راه خود را گم كرده و در اقيانوس آرام جنوبي سرگردان شده بود سرانجام پس از طي 4 هزار كيلومتر به ساحل "پكا پكا" در نيوزلند رسيد.


براساس گزارش ديلي ميل، اين اولين بار است كه بعد از 44 سال يك پنگوئن امپراتور در سواحل نيوزلند پيدا شده است.


اين پرنده قطبي را مردي كه با سگ خود در كنار ساحل قدم مي زد پيدا كرد. به گفته كارشناسان، اين پنگوئن كه 80 سانتيمتر قد و 10 ماه عمر دارد احتمالا زماني كه به دنبال غذا مي گشته از مسير خود منحرف و گم شده است.


در روزهاي اول ورود، اين پنگوئن امپراتور به ساحل "پكا پكا" سالم به نظر مي رسد، به اندازه كافي غذا مي خورد. به همين منظور مسئولان دپارتمان محافظت از حيوانات، از ساكنان منطقه خواستند كه نزديك اين پنگوئن امپراتور نشوند و حتي سگهاي خود را از آن دور نگه دارند.


در صورتي كه اين حيوان زنده بماند قد آن مي تواند 120 سانتيمتر و وزنش به 34 كيلوگرم برسد.


كالين ميسكلي، كارشناس موزه نيوزلند اواخر هفته گذشته و زماني كه هنوز حال اين پنگوئن خوب بود اظهار داشت: "احتمالا الان احساس گرما مي كند. پنگوئنها به طور معمول يخ مي خورند و اين تنها مايعي است كه مي توانند هضم كنند."


در قطب جنوب حدود 10 كلوني پنگوئن با يك تعداد متغير بين 200 تا بيش از 50 هزار جفت باقيمانده اند. پنگوئن امپراتور گونه اي است كه بيشتر در جنوب نيمكره جنوبي زندگي مي كند و قادر است در ميان يخهاي سفت قطبي كه در آنها دما به كمتر از 50 درجه زير صفر مي رسد توليدمثل كند.


اما اكنون به نظر مي رسد كه حال اين پرنده قطبي رو به وخامت گذاشته است. به همين منظور اين امپراتور به باغ وحش "ولينگتون" انتقال داده شده و مقامات اين باغ وحش نام "خوش قدم" را براساس شخصيت كارتوني "خوش قدم" براي آن انتخاب كرده اند.


به گفته دامپزشكان اين خانه حيوانات، "خوش قدم" به شدت علائم كم آبي و استرس ناشي از گرما را نشان مي دهد. پس از انجام عملي كه بر روي اين پنگوئن انجام شد اكنون دامپزشكان اظهار داشته اند كه شانس زنده ماندن آن 50 درصد است. وضعيت جسمي اين پنگوئن جوان براي بازگرداندن آن به قطب جنوب مناسب نيست.


نوشته شده در   چهارشنبه 8 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode