ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 فروردين 1388     |     کد : 2144

سلامتی و عمر طولانی با پیاده روی منظم

پژوهش‌ها نشان می‌دهد پیاده روی به میزان سه هزار گام در سی دقیقه به مدت پنج بار در هفته فواید بسیاری دارد...

پژوهش‌ها نشان می‌دهد پیاده روی به میزان سه هزار گام در سی دقیقه به مدت پنج بار در هفته فواید بسیاری دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شماره امروز روزنامه لوفیگارو در اینترنت، پزشکان معتقدند پیاده روی روزانه همچون دارویی است که خطر مرگ زودهنگام، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پرفشاری خون، ‌دیابت نوع دو، سرطان روده بزرگ، سینه، افسردگی و مسلما چاقی را می‌کاهد.

کارشناسان بر این باورند که دو ساعت و نیم فعالیت بدنی متوسط در هفته معادل با سی دقیقه در روز به مدت پنج بار در هفته، فواید بسیاری برای سلامت انسان دارد.

پژوهشی که به تازگی در نشریه آمریکایی پریونتیو مدیسین درباره پیاده روی صورت گرفته است نشان می‌دهد پیاده روی بر دستگاه تردمیل (دستگاه پیاده روی ثابت) به میزان سی دقیقه در روز اثر مفیدی بر سلامت بدن دارد؛ نشانه‌های مثبت بویژه پس از 1000 گام ظاهر می‌شود.

پژوهش  دیگری که در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد فعالیت بدنی مانع از وزن گرفتن مجدد پس از یک رژیم غذایی می‌شود البته به شرطی که روزانه پنجاه و پنج دقیقه و پنج روز در هفته پیاده روی صورت گیرد در غیراینصورت حدود 10% از وزن از دست رفته، دوباره باز می گردد.

پژوهش وسیعی که در موسسه ملی آمار و تحقیقات پزشکی فرانسه صورت گرفته است از پیامدهای ناگوار بی تحرکی در جوامع کشورهای ثروتمند حکایت دارد. اینگونه افراد به اندازه کافی کالری مصرفی را نمی‌سوزانندو به این ترتیب بیماری‌های مزمن شیوع پیدا می‌کند.

پژوهشگران بر این باورند که فعالیت بدنی منظم منجر به کاهش خطر کلی مرگ و میر به میزان 30% می‌شود و این اثر در بیماری های قلبی عروقی ثابت شده است.

 

 همشهري آنلاين

 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode