ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 6 مهر 1403
جمعه 6 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 شهريور 1403     |     کد : 204524

حجت‌الاسلام زمانی تاکید کرد:

میدان‌داری مردم در برنامه‌های دینی و فرهنگی اولویت سازمان تبلیغات اسلامی

معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سال های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام با استفاده از ظرفیت های مردمی است.

 معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در سال های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام با استفاده از ظرفیت های مردمی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام عزت زمانی، معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، ۲۹ شهریورماه، در نشست هم‌اندیشی مسئولان راهبردی اعتکاف شمالغرب کشور در تبریز، گفت: در سال‌های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام با استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وی افزود: در سال‌های اخیر تمام توان و ظرفیت سازمان معطوف به بروز و جلوه ابعاد مختلف دین مبین اسلام به واسطه برگزاری آیین‌هایی چون اعتکاف و یا رویدادهای مردمی همچون جشن غدیر و هفته وحدت و برنامه‌های چون محفل با رویکرد میدان داری مردمی بوده است.

زمانی، ادامه داد: با این حال در کنار عمل به وظایف و تکالیف سازمانی در این زمینه، توجه جدی معطوف به حضور پررنگ مردم و حرکت جمعی اقشار مختلف و گروه‌های مردمی در چنین برنامه‌هایی بوده و بنای سازمان در اجرای برنامه‌های اخیر متوجه ایجاد فناوری حضور میدان داری مردم در صحنه است.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: نظام سازی در این خصوص نیازمند مباحث جدی فنی و علمی متناسب با نهاد اعتکاف است تا همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، سازمان‌ها و متولیان در کنار میدان داری انجام امور و اجرای برنامه‌ها، فضا را برای حضور هر چه بیشتر مردم فراهم کنند.

وی افزود: البته مقام معظم رهبری این موضوع را به جد به همه متذکر شده‌اند که با ایجاد هر ساختاری جدید حتی به اسم مردم و مردمی سازی، دیواری جدید بین نسبت این ساختارها و عامه مردم کشیده می‌شود که این امر نیازمند مراقبت جدی است تا بار جدیدی بر سازمان ها و نهادهای موازی در حوزه مهمی چون فرهنگ اضافه نشود.

زمانی با تاکید بر لزوم نگاه مردمی متولیان و برنامه ریزان اعتکاف تاکید کرد: این آئین معنوی یک رکن جدی معنوی و تمدنی و حرکتی مردمی است که برگزاری مردمی آن نیازمند برنامه ریزی و مدل سازی علمی و فنی از سوی مجموعه‌های دست اندرکار است تا این مشخصه بروز و ظهور عینی در برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشد و البته باید به این نکته توجه داشت که نباید این ستادسازی ها خود مانعی در مردمی سازی و سپردن امور به دست مردم باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جز اولویت‌های این حوزه در استان برشمرد و گفت: خوشبختانه در نتیجه برنامه ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر شاهد پررنگ شدن مراسم معنوی اعتکاف در سطح جامعه هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در مراسم اعتکاف ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم آذربایجان‌شرقی در ۱۴۷ مسجد معتکف شدند که از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ معتکف از  بانوان بودند و در تبریز نیز ۴۹ مسجد میزبان بیش از شش هزار و ۲۰۰ معتکف این شهر بودند.

حسینی، از حضور بیش از سه هزار معتکف در اعتکاف رمضانیه استان نیز خبر داد و گفت: این مراسم نیز به صورت تدریجی در حال گسترش و یافتن جایگاه واقعی خود است چرا که اصل اعتکاف نیز مربوط به این ایام است.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان شرقی، اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی و لزوم بسترسازی برای حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این آئین معنوی را جز اولویت‌های این حوزه در استان برشمرد و اظهار کرد: در سایه تعامل و حمایت‌های مجموعه‌های چون علوم پزشکی و دانشگاه تبریز شاهد حضور گسترده دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف در سال‌های اخیر هستیم در بخش دانش آموزی نیز سال گذشته ۹ مسجد تبریز و در هر شهرستان یک مسجد اعتکاف دانش آموزی را برگزار کردند و این آمار جدا از  دانش آموزان معتکف در سایر مساجد بوده است.


نوشته شده در   شنبه 31 شهريور 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode