ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 بهمن 1386     |     کد : 204

امام جمعه تبريز: گسترش تفكر ضد صهيونيستي موجب هراس آمريكا و اسرائيل شده است

 

امام جمعه تبريز با محكوم كردن جنايات اخير صهيونيست‌ها در نواز غزه گفت: گسترش تفكر ضد صهيونيستي در دنيا موجب ترس و اضطراب آمريكا و اسرائيل شده است.

 ،ایه الله مجتهد شبستري امروز در خطبه هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر افزود: آنكه باعث شده صهيونيست و حاميان آنها عليرغم برخورداري از امكانات نظامي، اقتصادي، اطلاعاتي و ... آرامش خاطر نداشته و در ترس و اضطراب به سرببرند، گسترش روز به روز تفكر ضدصهيونيستي در دنيا است.
وي با بيان اينكه ملت ها بيدار شده‌اند و خائن را از خادم تشخيص مي‌دهند، اظهار داشت: حمايت و پشتيباني قاطعانه و جدي از ملت مظلوم و ستمديده فلسطين وظيفه همه مسلمانان جهان است.
شبستري فاجعه هولناك انساني عليه مردم مظلوم فلسطين در نوار غزه را از حوادث بسيار تلخ و نگران‌كننده امت اسلامي عنوان كرد و گفت: جنايات رژيم صهيونيستي متاسفانه در مقابل ديدگان مجامع بين‌المللي و سازمان‌هاي حقوق بشر و با چراغ سبز رئيس جمهور جنايتكار آمريكا در حال انجام است.
خطيب جمعه تبريز همچنين خاطر نشان كرد: فلسطين تاريخ غم‌انگيزي دارد و حدود 50 سال است رژيم جعلي با دسيسه قدرت هاي استعماري در حساس‌ترين منطقه خاورميانه در قلب امت اسلامي تاسيس و جز جنايت، خيانت، آدم‌كشي و تجاوز چيز ديگري براي منطقه نداشته است.
وي جنايات صهيونيست‌ها در غزه را دستاورد سفر اخير بوش به منطقه دانست و گفت: جنايات صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم فلسطين در غزه با چراغ سبز آمريكا انجام مي‌شود.
شبستري با تشريح وضعيت مردم غزه تاكيد كرد: صهيونيست‌ها علاوه بر شهيد و مجروح كردن مردم فلسطين، با بستن راه‌ها مانع رسيدن غذا، دارو و سوخت به منطقه شده و جنايات وحشيانه خود را ادامه مي‌دهند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي پيروزي حماس در انتخابات فلسطين و حاضر نشدن اين گروه با سازش كاران، پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و شكست كنفرانس آناپوليس را از علل جنايات اخير صهيونيست‌ها در نواز غزه اعلام كرد و با محكوم كردن سكوت مجامع بين‌المللي گفت: سازمان ملل و كشورهاي عربي در برابر جنايات اسرائيل سكوت پيشه كرده‌اند.
وي با هشدار نسبت به ادامه محاصره شهر غزه تاكيد كرد: اين اقدام رژيم صهيونيستي نتيجه‌اي جز شعله‌ورتر شدن آتش كينه و نفرت مردم فلسطين و مسلمانان ندارد و در نهايت اين خود اسرائيل است كه نابودي خود را با اين كارهاي هموارتر مي‌كند.
شبستري تصريح كرد: ما نمازگزاران تبريز ضمن محكوم كردن اين جنايات رسماً اعلام مي‌كنيم هرگز اسرائيل را به رسميت نخواهيم شناخت و حمايت خود را از دولت فعلي حماس اعلام مي‌كنيم.
امام جمعه تبريز همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران پرتويي از نهضت عاشورا است گفت: عاشورا پيوندي ناگسستني با انقلاب اسلامي ايران دارد.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ادامه دهنده مكتب عاشورا و تداوم‌بخش اين انقلاب در جهت ايجاد حكومت اسلامي و حاكميت ارزش‌هاست و تقارن ايام الله دهه فجر با محرم، بهترين فرصت براي بازنگري پيوند ميان اين دو انقلاب است.
شبستري با گرامي‌داشت دهه فجر و اشاره به مصادف شدن اين دهه با ايام عزاداري حسيني گفت: بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي در اين روزها بيشتر بازگو و تشريح شود.
شبستري همچنين تأكيد كرد: ضروري است برنامه‌ريزي براي فعاليت‌هاي فرهنگي ـ هنري اين روزها با هم متناسب باشد و حرمت ماه محرم حفظ شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: انقلاب اسلامي الهام گرفته از عزت حسيني است و بايد مسلمانان به هر دو موضوع توجه كنند و درس‌هاي حماسه‌اي و انقلابي را از انقلاب اسلامي و فداكاري و استقامت از انقلاب حسيني ياد بگيرند.
وي افزود: بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي و امام در ايران و جهان اسلام در اين روزها بيشتر بازگو و تشريح شود و تقارن ايام الله دهه فجر با ايام قيام حسيني، بهترين فرصت براي بازنگري پيوند ميان اين دو انقلاب است.
امام جمعه تبريز همچنين از عزاداري‌هاي باشكوه، بامعرفت و اظهار علاقه مردم آذربايجان شرقي به سيدالشهدا و شهداي كربلا با وجود هواي سرد تقدير و تشكر كرد.


نوشته شده در   شنبه 6 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode