ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 خرداد 1402     |     کد : 201137

امام جمعه تبریز:

رابطه با رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، گفت: شرایط نشان می‌دهد...

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان، گفت: شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار داشته و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی، سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: معتقد هستیم که مردم مسلمان و برادر جمهوری آذربایجان، پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رژیم صهیونیستی در صدد ایجاد مشکلات در جامعه مسلمانان بوده اما البته که برقراری ارتباط بین دو کشور ایران و مصر مسئله دیگری است که صهیونیست‌ها را دچار آشفتگی کرده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی سال‌ها تلاش کرده تا بین ایران و کشورهای اسلامی فاصله و اختلاف اندازد و خودش رابطه همگرایی ایجاد کند. این رژیم در داخل مرزها با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده و سفر رئیس رژیم صهیونیستی به باکو نیز یک خیانت آشکار به جهان اسلام و آرمان فلسطین است.  

آل هاشم بیان کرد: کشورهای عربی و مسلمان بعد از یک دهه به این نتیجه رسیده‌اند که راه سعادت نه در ارتباط با رژیم صهیونیستی بلکه در ارتباط با کشورهای مسلمان است. رژیمی که تنها به دنبال منافع خودش است و برای حفظ خود به دنبال جنگ منطقه‌ای و هویت بخشی است.

رئیس جمهور و هیات دولت تقاضا کرد تا در سفر این هفته خود به استان، نسبت به رفع موضوع حاشیه نشینی و همچنین مسایل فرهنگی اهتمام بیشتر و اقدام جدی کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که انتظارمان از دولت، در اولویت قرار دادن بحث حاشیه نشینی است، افزود: طبق اعلام استانداری، رئیس جمهور این هفته به آذربایجان شرقی سفر می‌کند که به طور حتم مایه خیر و برکت برای استان خواهد بود و امیدواریم در این سفر همانند سفر قبلی، مصوبات در شان نام آذربایجان شرقی و مردم آن باشد.

وی با تاکید بر این‌که باید نیازهای استان در این سفر طبق اولویت بندی تهیه، تدوین و مطرح شود، از مردم آذربایجان شرقی خواست تا در اجتماع عظیمی که به همین مناسبت از سوی استانداری تدارک دیده شده، حضور پرشور و در شان نام آذربایجان و تبریز داشته باشند و از نزدیک در جریان اقدامات و تلاش‌های یکسال گذشته دولت در استان در حوزه‌های حمل و نقل عمومی، آب، گازرسانی و دیگر بخش‌ها قرار گیرند.

آل هاشم در ادامه با اشاره به مشکلات اجتماعی کشور، گفت: سن امید به زندگی در کشور ماه ۷۴ سال و میانگین سن ازدواج مردان ۲۴ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳ سال است. ۳۲ میلیون نفر از زنان کشور در سن باروری و ۱۲ میلیون زن نیز در سن ازدواج هستند.

وی با بیان این‌که اغلب زایمان‌ها در کشور ما به صورت سزارین انجام می‌گیرد، افزود: اکنون ۵۶ درصد زایمان‌ها در کشور ما به صورت سزارین است در حالی که این رقم در استانداردهای جهانی کمتر از ۲۵ درصد است. بانوانی که با سزارین فرزند به دنیا می‌آورند، برای فرزندآوری بیشتر، شرایط مساعدی نخواهند داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به کاهش فرزندآوری برخی از استان‌های کشور، گفت: قطعا با افزایش جمعیت، مسئله خانواده مهم تلقی شده، اقتصاد کشور رشد یافته و باعث ارتقای نخبگان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سادگرد ارتحال امام(ره)، افزود: ۱۵ خردادماه، خمیر مایه نهضت امام(ره) و ملت ایران است. وصیت نامه امام(ره) آخرین و مهم‌ترین تالیف سیاسی ایشان بوده و محور کلامی ایشان نیز تاکید بر اصل وحدت و حضور مردم در صحنه‌ها است.

وی افزود: هر موقعی که به وصیت امام(ره) عمل کردیم، موفق بودیم و هر جایی که از این وحدت کلمه غفلت کردیم، شکست خورده‌ایم.

آل هاشم، انتخاب مقام معظم رهبری در کمتر از ۲۴ ساعت گذشت از رحلت امام را مشت محکمی بر دهان دشمنان و توطئه‌های آن‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته محیط زیست با شعار «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» در سالجاری، گفت: تجزیه پلاستیک، مقرون به صرفه نبوده و این فرایند سال‌ها طول می‌کشد. تولید کربن دی اکسید، اتلاف منابع نفتی به انرژی، تهدید سلامتی انسان‌ها، آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی، سطحی، دریا و هوا از جمله مضرات پلاستیک در کره زمین است.


نوشته شده در   جمعه 12 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode