ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 خرداد 1402     |     کد : 201136

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد

لزوم شناخت منظومه فکری امام خمینی(ره)

یک استاد حوزه و دانشگاه، سازماندهی منظومه فکری در زندگی را امری مهم و راهگشا قلمداد کرد و افزود: همگی باید منظومه فکری امام خمینی(ره) را شناخته و آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

ایسنا/آذربایجان شرقی یک استاد حوزه و دانشگاه، سازماندهی منظومه فکری در زندگی را امری مهم و راهگشا قلمداد کرد و افزود: همگی باید منظومه فکری امام خمینی(ره) را شناخته و آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری، چهارشنبه، ۱۰ خردادماه، در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت به نقش امامت در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر دین اسلام را برای مردم تبیین و تبلیغ کرده بود ولی امامان معصوم(ع) از اسلام در برابر تحریف و انحطاط محافظت کرده بودند و در این راستا همه امامان به شهادت رسیده اند.

وی به فرموده سردار شهید سلیمانی که شرط شهید شدن، شهیدی وار زندگی کردن است تاکید کرد و گفت: امامان اسوه و الگوی ما انسان‌ها برای تربیت نفس هستند و برای رسیدن به این مرتبه از معنویت باید از تجربیات انسان هایی همچون سردار شهید سلیمانی و حججی بهره برد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره)، شهیدان مطهری و بهشتی با سازماندهی نظام های بینشی، کنشی و ارزشی خود منظومه فکری منسجمی را تشکیل داده‌اند که در عرصه‌های مختلف جامعه خود، فردی تاثیرگذار باشند.

نظری  افزود: امام خمینی(ره) اسلام را از طریق عقل، نقل و اعمال ولایت برای مسلمانان و جهانیان شناساند و  در این راستا بود که در حوزه های علمیه کتاب هایی در حوزه جهاد و امربه معروف و نهی از منکر که در گذشته جایی در نظام آموزشی نداشت برای طلاب آموزش داده شد.

وی به دیدگاه امام خمینی(ره) به اسلام اشاره کرد و گفت: رابطه امام راحل با خداوند تنها در کلمه نبود و نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به اسلام میدانی بود و حاصل این تفکر شهیدانی همچون مطهری و سلیمانی هست.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: تمامی انسان های بزرگ، خود، انسان‌های بزرگ دیگری را الگو قرار داده اند و قطعا امام خمینی(ره) نیز ائمه اطهار را الگوی خود قرار داده بود که توانست چنین انسان بزرگی شده و کارهای بزرگی را انجام دهد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر بیان کرد: با بررسی آثار و وصیت نامه های شهدا متوجه می‌شویم که شهدا همگی ائمه اطهار را الگو قرار داده‌ و به همین دلیل به مقام شامخ شهادت دست یافته‌اند.

وی تاکید کرد: همه ما باید اندیشه های امام راحل را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode