ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 خرداد 1402     |     کد : 201102

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاه می‌تواند در زمینه هوش مصنوعی الگو باشد

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه می تواند در زمینه هوش مصنوعی الگو باشد.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه می تواند در زمینه هوش مصنوعی الگو باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر داریوش کیانی رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند گفت: دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر این دانشگاه در  مسائل هوش مصنوعی پیشتاز بوده است.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه هوش مصنوعی دارد. امیدواریم با ایجاد رابطه های خوب و دو طرفه میان دانشگاه و صنعت این حوزه مورد توجه بیشتری به قرار بگیرد.

وی افزود: هوش مصنوعی تجلی علم ریاضیات است. اکنون با ظهور هوش مصنوعی دانشکده های ریاضی و علوم کامپیوتر مورد توجه دانشجویان قرار گرفته اند. امروزه دانشجویان هوشمندانه رشته علوم کامپیوتر را انتخاب می کنند. دانشجویان هوشمندانه تر از مسوولان به سوی این علم حرکت کرده اند. امیدواریم دستگاه ها و مسوولان نیز هوشمندانه به این موضوع ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه طی 10 سال اخیر هوش مصنوعی در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: همچنین 5سال است دانشجویان پزشکی ما علاقمندند رشته دوم خود را علوم کامپیوتر انتخاب کنند.

وی گفت: دانشجویان هوشمند جلوتر از مسئولان در حال حرکت هستند.

دکتر مهدی قطعی، دبیر برگزاری این کنفرانس نیز گفت: در این کنفرانس ۶۳ نفر هیات علمی(۲۹ هیات علمی داخلی و ۳۴ هیات علمی خارجی) حضور یافته اند. از این میزان ۷ نفر از کشور آمریکا و ۱۲ نفر از انگلستان، کانادا و استرالیا (هر کشور چهار عضو هیات علمی) حضور دارند.

وی افزود: ۹۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ما برای داوری تخصصی این مقالات از ۱۷۸ داور تخصصی حوزه های مختلف مهندسی برق، صنایع، عمران، مکانیک، علوم و مهندسی کامپیوتر، ریاضیات، آمار و مدیریت دعوت به عمل آوردیم که هر داور به طور متوسط داوری ۳.۳ مقاله را انجام داده است. در نهایت ۳۵ مقاله انگلیسی و ۸ مقاله فارسی در این کنفرانس ارائه خواهد شد.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 6 خرداد 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode