ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402     |     کد : 201023

قمی مطرح کرد؛

مهمترین قسمت نمایشگاه کتاب بخش کودک‌ونوجوان است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: برای خودم در مقام سیاستگذار فرهنگی، مهمترین جای نمایشگاه کتاب، بخش کودک است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: برای خودم در مقام سیاستگذار فرهنگی، مهمترین جای نمایشگاه کتاب، بخش کودک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، با حضور در سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران، از بخش‌های کودک و نوجوان، انتشارات امیرکبیر، انقلاب اسلامی، مکتب حاج قاسم، کتابستان معرفت، چاپ و نشر بین‌الملل و سوره‌مهر بازدید کرد.

وی که به واسطه حضور فرزند کوچکش ساعات اولیه حضور خود در نمایشگاه را در بخش کودک و نوجوان سپری کرده بود، در خصوص لزوم ایجاد فرهنگ کتابخوانی برای کودکان گفت: تقریباً از زمانی که صاحب فرزند شدم و از آب و گل درآمدند با بچه‌هایم به نمایشگاه آمده‌ام. برای خودم در مقام سیاستگذار فرهنگی، مهمترین جای نمایشگاه کتاب، بخش کودک است. این بخش از همین حدی که هست باید جذاب‌تر شود تا بچه‌ها اشتیاق بیشتری به مطالعه و حضور در نمایشگاه پیدا کنند. ما باید برای فردای بهتر به واسطه جدی گرفتن بخش کودک و نوجوان سیاستگذاری کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی در ادامه گفت: تاکید می‌کنم مهمترین بخش نمایشگاه، بخش کودک است. حتی دوست داشتم جای بیشتر، بهتر و جذاب‌تری چه از طرف غرفه‌داران، چه از سوی مسئولان فرهنگی از جمله خودم، برای کودکان طراحی شود. راه درازی برای بهتر شدن حوزه کودک و نوجوان در پیش داریم. درمجموع این بخش نسبت به قبل بهتر و وسیع‌تر شده، اما باز هم خیلی کم بود. باید بهترین اهتمام را برای بخش کودک صرف کنیم تا بچه‌ها برای آغاز نمایشگاه شوق داشته باشند. البته شاید توقع ما از بخش کودک کمی بالاست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص کوچک شدن سبد خرید مردم و کاهش خرید کتاب گفت: در این شرایط اقتصادی که همه مردم وضعیت سختی را تجربه می‌کنند، به‌طبع قدرت خرید مردم هم کم می‌شود. چند پیشنهاد درخصوص مطالعه کتاب دارم، مثلاً کتاب‌هایی را که مطالعه کردیم به کتابخانه‌ها هدیه کنیم تا آن‌هایی که به‌خاطر شرایط اقتصادی توان خرید کتاب را ندارند، بتوانند از مطالعه کتاب مورد علاقه خود بهره‌مند شوند. در واقع می‌توان ایده‌های خلاقانه‌ای برای این موضوع درنظر گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی در پایان گفت: در شبانه روز بالای چند ساعت مطالعه می‌کنم. اما بخشی از مطالعه من کتاب‌هایی هستند که برای فرزندانم می‌خوانم یا اینکه آن‌ها برای من می‌خوانند و من گوش می‌کنم. این بخشی از برنامه مطالعاتی هر روز من است.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode