ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 فروردين 1402     |     کد : 200831

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد:

مهمترین وظیفه متولیان جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی

معاون اول قوه قضائیه گفت: مهمترین وظیفه ما متولیان و دولت آن است که مبانی قرآنی و اسلامی را برای کسانی که روسری از سر خود بر می‌دارند...

 معاون اول قوه قضائیه گفت: مهمترین وظیفه ما متولیان و دولت آن است که مبانی قرآنی و اسلامی را برای کسانی که روسری از سر خود بر می‌دارند و کشف حجاب می‌کنند، تبیین کنیم و بگوییم که دختران ما، شما در برابر چه کسی لجاجت می‌کنید؟ آیا این را قبول دارید که حجاب یک حکم اسلامی و قرآنی است؟

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در محفل انس با قرآن کریم بسیج قوه قضائیه که شب گذشته یکشنبه ۲۷ فروردین در ساختمان مرکزی این قوه برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات بسیج قوه قضائیه در برگزاری چنین محافلی گفت: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز عظمت بسیج برای ما مشخص نشده است. حتما باید در این جلسات که به همت مرکز بسیج قوه قضائیه و دادگستری برگزار می‌شود، بسیج و بسیجی معنا شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج به عنوان یک امر بسیار مبارک را داد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که بسیج و بسیجی بعد از گذشت بیش از چهل سال جایگاهش را در نظام جمهوری اسلامی پیدا نکرده است. امام(ره) بنیان این نهاد مردمی را با یک هدف بسیار مقدس و بالا گذاشت؛ لذا واکاوی تفکر بسیجی یکی از موضوعات مهمی است که باید در همین جلسات قرآن به آن پرداخت و ظرفیت‌های آن باید تبیین شود.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه دستاوردها، ظرفیت‌ها و خدمات بسیج، این نهاد بسیار مقدس در طول این‌سال‌ها باید برای عموم جامعه تبیین شود، گفت: چرا ما باید بسیج و بسیجی را تنها در اینکه در پایگاه لباس نظامی بپوشد و وظیفه خود را انجام دهد، خلاصه کنیم؟ که البته این کار بسیار ارزشمند و مقدسی است، اما بسیجی صد‌ها وظیفه دارد. در طول این سال‌ها بسیج و بسیجی اثبات کرده است که در همه حوادث مختلف و ناهنجاری‌ها اجتماعی و طبیعی در خط مقدم است.

مصدق با تاکید بر اینکه بسیج در تولید واکسن کرونا در خط مقدم بود و این باید برای مردم تبیین شود، گفت: آن‌ها با تلاش شبانه‌روزی و استفاده از تکنولوژی‌های مختلف واکسن کرونا را کشف و اختراع کردند و برخی را به کشور آوردند، اما چرا این‌ها بیان نمی‌شود؟

وی افزود: مصداق بارز تفکر بسیجی سردار حاج قاسم سلیمانی است. بسیجی باید اثبات کند اصولگرا و اصلاح‌طلب نیست و طرفدار راست و چپ نیست و تنها یک خط فکر روشن دارد و آن خط فکر ولایت است. این باید برای جامعه روشن شود. بسیجی جناح نمی‌شناسند و نباید این اتفاق بیفتد که بسیجی را منتسب به یک جناح خاصی بدانند و این یکی از آسیب‌های جدی است که بسیج را تهدید می‌کند.

بسیج پاره تن مردم است

معاون اول قوه قضائیه بسیجی را پاره تن مردم دانست و بیان کرد: این تفکر باید در همه عرصه ازجمله قوه قضائیه زنده شود؛ یکی از برنامه‌های بسیار مهم دشمن همواره این بوده است که بتواند بسیجی را در مقابل و برابر مردم قرار دهد که به لطف خدا ناکام بوده است. به‌ویژه در همین ناهنجاری‌های اخیر وقتی حوادثی رخ می‌داد بسیج و بسیجی برای تامین آرامش مردم از جان خود می‌گذشت، اما دشمن همیشه تلاش می‌کند بسیجی را در مقابل مردم نشان دهد و این یکی از خطراتی است که بسیج و بسیجی را تهدید می‌کند.

مصدق اظهار کرد: بسیج و بسیجی همواره در کنار مردم، پشتیبان جامعه و برای تامین امنیت و آرامش آنها جان خود را می‌دهد نه اینکه در برابر مردم باشد. قوه قضائیه و دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم پشتیبان مردم است. ما باید بتوانیم برای مردم تبیین کنیم که دادستان ما در سراسر کشور مدعی‌العموم هستند؛ سابقا دادستان را با همین عنوان می‌شناختیم. مدعی العموم به معنی نماینده جامعه بودن است. به این معنا که اگر افرادی از جامعه که نمی‌توانند تک تک به حق و حقوق‌شان برسند، یک نماینده قانونی انتخاب شده است که به جای شما احقاق حق می‌کند.

مهمترین وظیفه متولیان جامعه در برابر آسیب‌های اجتماعی تبیین آموزه‌های اسلامی و قرآنی است

وی افزود: هیچ وقت دادستان ما نباید در برابر مردم قرار گیرد. دشمن دوست دارد که این اتفاق رخ دهد. دادستان‌های ما در کنار قوه قضائیه برای تامین امنیت مردم تلاش می‌کنند. امروز برخی از ناهنجاری‌های جامعه ما مانند موضوع کشف حجاب در صدر برنامه‌های دشمن است و آن‌ها می‌خواهند از این قضیه استفاده کنند. مبادا روزی بیاید که مردم فراجا را در برابر خودشان احساس کنند. فراجا در کنار مردم و برای تامین امنیت مردم در جامعه زندگی می‌کنند. مبادا روزی احساس شود که بسیج در مقابل مردم قرار گرفته است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز بحث ما حجاب اجباری و فشار برای روسری سر کردن نیست، گفت: دشمن این موارد را در جامعه ترویج می‌دهد؛ لذا مهمترین وظیفه ما متولیان و دولت آن است که مبانی قرآنی و اسلامی را برای کسانی که روسری از سر خود بر می‌دارند و کشف حجاب می‌کنند، تبیین کنیم و بگوییم که دختران ما شما در برابر چه کسی لجاجت می‌کنید؟ آیا این را قبول دارید که حجاب یک حکم اسلامی و قرآنی است و جز مسائل خوب است؟

وی ادامه داد: جامعه ما فطرتا این را قبول دارد که حجاب یک موضوع خوب است و این را نمی‌پذیرد که بانوان اندام‌نمایی کنند. بانوان و دختران جامعه ما هیچ وقت چنین چیزی را نمی‌پذیرند. گاهی برخی از این رفتار‌ها از روی احساسات جوانی است.

محافل قرآنی قوه قضائیه بیشتر شود

مصدق در ادامه ضمن قدردانی از کسانی که در برقراری و پرپایی این جلسات قرآنی زحمت کشیده‌اند، گفت: خواهشم این است که حتما توجه داشته باشیم تا این جلسات و محافل قرآنی بیشتر در قوه قضائیه را برگزار کنیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: امروز که ما در مورد حجاب صحبت می‌کنیم همه ما بر این نظر موافق هستیم که در آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوع کار فرهنگی صورت گیرد؛ لذا از ریاست محترم جمهور از طرف همه این جمع می‌خواهم وزیری را برای آموزش و پرورش بگذارند که از امروز دغدغه کار فرهنگی برای بچه‌ها داشته باشد. شاید زود بازده نباشد، اما بالاخره جواب خواهد داد. همه ما می‌گویم که کار فرهنگی در مدارس انجام نمی‌شود پس چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ لذا از همین امروز باید این کار فرهنگی شروع شود.

یادآور می‌شود این محفل انس با قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه، امین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید سعدی، مسئول حوزه ریاست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور، محمدرضا صارمی، رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محمد متقیان، رئیس مرکز بسیج قوه قضاییه و جمعی از مدیران و چهره‌های قرآنی قوه قضاییه برگزار شد.


نوشته شده در   سه شنبه 29 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode