ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 فروردين 1402     |     کد : 200814

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خبرداد؛

برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان، خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جابر ابوالفتح زاده صبح شنبه در نخستین نشست هم اندیشیِ فراگیرِ اعضای کمیتۀ ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، گفت: این کنگره در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تعمیم فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

وی دربارۀ اعضای کمیته ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی هم گفت: نمایندگان کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، ایثارگران سپاه عاشورا، سازمان بسیج پیشکسوتان، ایثارگران نیروی انتظامی، ایثارگران جهاد کشاورزی، ایثارگران ارتش، ایثارگران ادارات و نهادها، مرکز حفظ آثار سپاه عاشورا و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در این کمیته عضو هستند ضمن اینکه از سایر مسئولان ادارات، ارگان‌ها و مؤسسات دولتی و غیردولتی به تشخیص رئیس کمیته، به عنوان عضو یا مدعو دعوت بعمل می‌آید.

رئیس کمیتۀ ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگرۀ ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی ادامه داد: شرح وظایف این کمیته نیز عبارت از سازماندهی و بکارگیری قشر عظیم ایثارگران استان در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کنگره، برقراری ارتباط مستمر با خانواده‌های ایثارگران به منظور تجلیل و گرامیداشت آنها و تکمیل اطلاعات و جمع آوری اسناد و مدارک شهدای والامقام، نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ایثارگران در ستادهای اجرایی شهرستان‌ها، پیگیری تدوین زندگینامه و خاطرات شهدای والامقام استان، ایجاد شبکه راویان دفاع مقدس و اخذ تاریخ شفاهی پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس است.

به گفته عضو شورای سیاستگذاری ستاد کلّ دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، زنده نگه داشتن یاد و خاطرۀ شهدا، تجلیل از مقام والای شهدا به عنوان مفاخر ارزشی نظام اسلامی، ثبت، نشر و توسعۀ فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جدید و معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده از اهداف این کنگره است.

ابوالفتح زاده افزود: تعمیم و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ابلاغ پیام شهدای والامقام به مخاطبان نسل حال و آینده و ایجاد جوّ فرهنگیِ مبتنی بر ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) با الهام از شهدا از دیگر اهداف برگزاری دومین کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی است.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد کلّ دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی اعلام کرد: زمان برگزاری این کنگره، آبان سال ۱۴۰۲ تعیین شده است.

برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر چه دارد، از برکت خون شهدای عزیزی است که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا بعد از دوران دفاع مقدس، جان خود را فدا کردند و امروز اگر می‌خواهیم ارزش‌ها و آرمان‌های آنان را حفظ کنیم، در همه حال موظف به زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم خانواده‌های شهدا و سایر ایثارگران عزیز هستیم.

ابوالفتح زاده با اشاره به آغاز فعالیت کمیته ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی از بهمن سال گذشته گفت: برای برگزاری باشکوه این کنگره و تسهیل و تسریع در هماهنگی‌های بین بخشیِ مورد نیاز، رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به عنوان رؤسای کمیته‌های ایثارگران و پیشکسوتانِ این کنگره در شهرستان‌ها تعیین شده و احکام خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به موفقیت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در جمع آوری اسناد و مدارکِ بالای ۹۸ درصد از شهدای والامقام استان طی سال‌های گذشته گفت: در زمان حاضر بیش از ۳۵۰ هزار برگ سند و مدرکِ مربوط به شهدای استان در مرکز اسناد بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۵ هزار اثر موزه‌ای از آنان در موزه شهدا نگهداری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین از انجام بیش از ۲۲ هزار دیدار با ایثارگران معظم استان در قالب طرح «سپاس» طی سال گذشته خبر داد.

ابوالفتح زاده، همچنین خواستار اجرایی شدن بند (ک) تبصره (۹) قانون بودجه سالانۀ کشور و گفت: این تبصره مقرر داشته تا به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و یکپارچه سازی حکمرانی در ترویج و همچنین بسط و گسترش مفهوم ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت به عنوان سبک زندگی فاخر و مشارکت دستگاه‌ها در این امر، همه دستگاه‌های اجرای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجسالۀ ششم توسعه کشور مکلفند حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران هزینه کنند.

عضو شورای سیاستگذاری ستاد کلّ دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی عنوان کرد: اعتباراتِ بند قانونی مزبور می‌تواند در برگزاری این کنگره مورد استفاده قرار گیرد.

در این نشست هر یک از اعضای کمیتۀ ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در سخنان جداگانه به طرح دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند ضمن اینکه در پایان نشست، احکام اعضای کمیته اهدا و مقرر شد جلسات این کمیته در بازه‌های زمانی ۱۵ روز یکبار برگزار گردد.

نخستین جلسۀ کمیتۀ ایثارگران و پیشکسوتان دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، با حضور محدود اعضای این کمیته در بهمن سال گذشته در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شده بود که در آن سرهنگ «محمد مددی» معاون نیروی انسانی و سرهنگ «نظری» مسئول امور ایثارگران سپاه عاشورای آذربایجان شرقی به اتفاق مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شرکت داشتند.


نوشته شده در   يکشنبه 27 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode