ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 4 فروردين 1402     |     کد : 200633

امام جمعه تبریز:

مسئله‌ی اصلی کشور اقتصاد و معیشت است

امام جمعه تبریز ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: به تدبیر رهبر فرزانه‌ی انقلاب نامگذاری شعار سال تحت عنوان مهار تورم نشان می‌دهد...

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز ضمن تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به شعار سال اظهار کرد: به تدبیر رهبر فرزانه‌ی انقلاب نامگذاری شعار سال تحت عنوان مهار تورم نشان می‌دهد که همچنان مسئله اصلی کشور اقتصاد و معیشت است و مهار افسار گسیخته‌ی تورم باید با کمک نخبگان و دستگاه‌های دولتی با برنامه ریزی انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، ۴  فروردین در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: نامگذاری شعار سال‌ها به یک شعار خاص در واقع تعیین افق و ترسیم مسیر پیشروی کشور بوده که با دو منظور مطرح می‌شود، یکی جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و عملکرد مسئولین دولتی و حکومتی و دیگری توجه افکار عمومی.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما از دستگاه‌های دولتی صرفا نصب بنر شعار سال را نمی‌خواهیم بلکه تحقق شعار سال در میدان عمل را از آن‌ها خواستار هستیم‌.

وی با اشاره به مفهوم تحول در فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: بنای اصلی فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر مسئله تحول است و مراد ایشان رفع نقاط معیوب است.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: کارهای بزرگ از ایده‌پردازی آغاز می‌شود و این ایده پردازی کاری نیست که در اتاق‌های در بسته و در خلوت انجام بگیرد، باید فکر و اندیشه‌های گوناگون با آن سر و کار داشته باشند تا آنچه که محصول کار است یک چیز عملی و منطقی از آب در بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تحول را عنوان عام تلقی کرد و گفت: خیلی‌ها در دنیا وقتی راجع ما صحبت می‌کنند بحث تحول را مطرح می‌کنند، در داخل کشور افرادی که گرایش‌ به عمل و میل به شیوه‌های غربی و مفاهیم آن‌ها دارند از تحول بحث می‌کنند یعنی تحول در اصل انقلاب است و برگشتن به مفاهیم انقلابی را می‌خواهند.

وی با اشاره به مراد غربی‌ها از تحول یادآور شد: مراد ما از تحول پیش به سوی تقویت انقلاب است اما مراد از تحول آن‌ها نفی انقلاب و نزدیک شدن به هنجارهای نظام سلطه است که باید در این خصوص به اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم.

نماینده‌ی ولی فقیه آدربایجان شرقی، انتقال بحران جدید توسط رژیم صهیونیستی به منطقه را یکی از موضوعات مهم بر شمرد و اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد انتشار گزارش یکی از اندیشکده‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر پیش بینی فروپاشی این رژیم منحوس بودیم.

وی با بیان اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران تثبیت صلح در منطقه است، ادامه داد: برخی مقامات اسرائیل درباره‌ی نفوذ و نابودی رژیم صهیونیستی حرف زده بودند، رژیم صهیونیستی تبحر بر انتقال بحران از خود به سایر نقاط را دارد. آن‌ها برای خروج از بن بست به ایجاد تنش در سایر مناطق امید بسته‌اند، کشورهای منطقه مخصوصا در حوزه‌ی قفقاز باید مراقب سیاست تنش آفرینی رژیم صهیونیستی باشند و نباید اجازه دهند رژیم صهیونیستی اختیار آن‌ها را در دست بگیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی زنجیره‌ای از اقدامات دیپلماسی و روابط بین المللی را شروع کرده است و طبیعتا این خلاف خواست و اراده‌ی قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی است، قطعا این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت و نظام، روابط خود را با همسایگان و کشورهای قاره‌ی آسیا روز به روز گسترش خواهد داد.

وی با اشاره به دوم فروردین ماه مصادف با روز جهانی آب افزود: دوم فروردین روز جهانی آب نامگذاری شده است، ۹۰درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و ۱۰ درصد به مصارف دیگر شامل شرب و صنعت سایر مصارف تعلق می‌گیرد، اگر بتوانیم تدبیری بیندیشیم که از آن ۹۰ درصد، ۱۰درصد صرفه جویی کنیم، مشکلات مربوط به آب حل خواهد شد، می‌دانیم آب کالای ارزشمند در توسعه‌ی اقتصادی کشور است و اَشکال مختلف مصرف آب اعم از شرب، بهداشت، صنعت و محیط زیست قابل جایگزینی نیست، رشد بخش‌های مختلف وابسته به این ماده‌ی حیاتی است، بنابراین باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سوم فروردین ماه مصادف با روز جهانی هواشناسی اظهار کرد: وظیفه سازمان هواشناسی کشور در راستای تأمین اهداف ملی و بین المللی، حفاظت از جان و مال مردم در مقابل مخاطرات مرتبط با آب، هوا و اقلیم است، این روز را به جامعه‌ی هواشناسی ایران اسلامی به ویژه همکاران هواشناسی در استان تبریک عرض می‌کنم و توفیق روزافزون را از خدای متعال برای آن‌ها خواهانم.

وی با اشاره به هفتم فروردین ماه با عنوان روز هنرهای نمایشی گفت: اهمیت هنر در اسلام بسیار مهم است باید به هنرمند ارزش قائل شویم، مخصوصا هنرمندانی که با تولید محتوای ارزشی در این انقلاب زحمت می‌کشند که نقش بسیار ارزشمندی در پیشرفت کشور دارند.

وی با اشاره به اهمیت فیلم سینمایی غریب بیان کرد: دیشب این فیلم را در سینما به همراه استاندار تماشا کردیم که مروری بر وقایع کردستان در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ است که معرفی یکی از قهرمانان ملی کشور شهید محمد بروجردی معروف به مسیح کردستان است، این فیلم برشی از دوران فرماندهی شهید بروجردی در منطقه‌ی غرب کشور را به تصویر می‌کشد که به کار گردانی محمد حسین لطیفی و ساخته‌ی سازمان اوج است، این فیلم توانست در چهل و یکمین جشنواره‌ی فیلم فجر با دریافت پنج سیمرغ به عنوان پر افتخارترین فیلم در این دوره شناخته شود و در هفدهمین جشنواره‌ی فیلم مقاومت به عنوان بهترین فیلم معرفی شد که توصیه می‌کنم همراه خانواده به تماشای آن بنشینید.

وی حضور دانشجویان و دانش‌آموزان را در اردوی راهیان نور نشان از اشتیاق آن‌ها دانست و افزود: بنده خودم در راهیان نور حضور داشتم و شاهد حضور پرشکوه مردم در این اردو که بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است بودم، این اردو امسال بسیار پرشکوه و پررنگ برگزار شد، در اردوی‌ راهیان نور بیش از ۱۴هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که آمار قابل توجهی است و این نشان دهنده‌ی اشتیاق مردم و دانشجویان به شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی از نیروهای امدادی، انتظامی و درمانی و کلیه کسانی که در ایام نوروز شبانه روز در خدمت مردم بودند قدردانی می کنم و برای آرامش و امنیت آن‌ها تلاش کردند.


نوشته شده در   جمعه 4 فروردين 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode