ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 30 فروردين 1403
پنجشنبه 30 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 اسفند 1401     |     کد : 200586

دیپلماسی علمی عاملی برای صدور فرهنگ و ارزش‌ها است

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و تأثیر آن بر روی دیپلماسی سیاسی و فرهنگی، گفت: یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران پیگیری جدی دیپلماسی علمی است ...

 رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و تأثیر آن بر روی دیپلماسی سیاسی و فرهنگی، گفت: یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران پیگیری جدی دیپلماسی علمی است چرا که اکنون علم به زبان مشترک مردم دنیا تبدیل شده و در سایه‌ برقراری دیپلماسی علمی است که ما می‌توانیم به صدور فرهنگ‌ها و ارزش‌ها نیز بیندیشیم.

صفر نصرالله زاده، رئیس دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، صفر نصراله‌زاده، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، ۲۴ اسفندماه، در آیین تجلیل از کارکنان مدیریت همکاری‌‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه پیشرفت توام با عزت نصیب هر کسی نمی‌شود، اظهار کرد: هر فردی که کارهای خود را با نیت کسب رضایت الهی و گره‌گشایی از مشکلات مردم انجام دهد، قطعاً پیشرفت عزتمندانه‌ای خواهد داشت و البته نباید انگیزه‌ ما از انجام کارها تخریب دیگران باشد بلکه باید از پیشرفت عزتمندانه‌ خود احساس لذت درونی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و تأثیر آن بر روی دیپلماسی سیاسی و فرهنگی، اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی ایران پیگیری جدی دیپلماسی علمی است چراکه اکنون علم به زبان مشترک مردم دنیا تبدیل شده و در سایه‌ برقراری دیپلماسی علمی است که ما می‌توانیم به صدور فرهنگ‌ها و ارزش‌ها نیز بیندیشیم.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: بین‌المللی‌سازی یکی از پارامترهای مهم و اصلی در رنکینگ دانشگاه به شما می‌رود و ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین عامل تحقق این موضوع، جذب دانشجویان با کیفیت خارجی است.

وی با اشاره به ضرورت برخورد مناسب و ایجاد محیطی خاطره انگیز برای دانشجویان خارجی در دانشگاه، تأکید کرد: هر چقدر ارتباط‌‌گیری صحیحی با دانشجویان خارجی داشته باشیم، به‌همان اندازه موجب تقویت سرمایه‌ اجتماعی نیز می‌شویم و بنابراین رفتار یک کارشناس با دانشجویان خارجی به‌معنی رفتار کل نظام با آنها است.

نصراله‌زاده در خاتمه با قدردانی از مدیریت همکاری‌‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز بابت کسب رتبه‌ی برتر در نخستین جشنواره‌ی جذب دانشجویان بین‌المللی، تداوم این موفقیت‌ها و ارتقاء بیش از پیش عملکرد کارکنان مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه تبریز را خواستار شد.


نوشته شده در   شنبه 27 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode