ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 اسفند 1401     |     کد : 200511

توسط انتشارات کتاب جمکران؛

کتاب «امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور» به چاپ هفتم رسید

کتاب «امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور» نوشته آیت الله سید محمدکاظم قزوینی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هفتم رسید.

کتاب «امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور» نوشته آیت الله سید محمدکاظم قزوینی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هفتم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «امام مهدی از تولد تا بعد از ظهور» نوشته آیت الله سید محمدکاظم قزوینی به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ هفتم رسیده است.

آیت الله سید محمدکاظم قزوینی، از علمای ربانی و مبلّغان مجاهد شیعه و از شاگردان آیت‌الله میلانی بود که عمر پربرکتش را در راه احیای فرهنگ اهل بیت علیهم السلام صرف کرد. ایشان علاوه بر احیای میراث تشیع و صیانت از فرهنگ قرآن و عترت از راه زبان و خطابه، آثار قلمی ارزشمندی نیز از خود به یادگار گذاشت.

از آنجایی که آیت الله قزوینی احساس کرد دشمنان اسلام دست به تبلیغات مسموم زده و کتاب‌های منحرف‌کننده‌ای (که با ایمان و عقیده مردم درباره مبدأ و معاد سازش ندارد) در دسترس مردم قرار داده‌اند، کوشید تا مناسب شرایط و مقتضیات جامعه و خصوصاً جوانان، مطالبی در مباحث گوناگون اسلامی به رشته تحریر درآورد و با اسلحه قلم این تهاجم فرهنگی و یورش مخرب اندیشه‌ها را خنثی کند. در آثار وی به‌خوبی پژوهش‌های عمیق، نکات علمی و مضامین استوار و برخواسته از قرآن و عترت دیده می‌شود.

از جمله آثار ایشان کتاب امام مهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از تولد تا بعد از ظهور (ترجمه کتاب الامام المهدی من المهد الی الظهور) است. کتاب، دربردارنده گزارشی مستند درباره زندگی، ویژگی‌ها، فضیلت‌ها و راه و رسم حضرت و بررسی نشانه‌ها و چگونگی حوادث عصر ظهور است که با استناد به آیات قرآن و روایات معصومان علیهم‌السّلام و نیز آثار دانشمندان بزرگ در این زمینه، نگاشته شده است.

در ابتدای کتاب مختصر به معرفی امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) پرداخته شده و پس از آن بشارت‌های قرآن، پیامبر و امامان (علیهم‌السلام) درباره آن حضرت آورده شده است. سپس از میلاد امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) تا بعد از ظهور ایشان به بررسی مسائل گوناگون از قبیل: مادر حضرت، نحوه تولد ایشان، کسانی که حضرت را دیده‌اند، شهادت پدر و جانشینی حضرت، مسئله جعفر عموی حضرت، نمایندگان خاص ایشان در دوران غیبت صغرا، مدعیان دروغین، کسانی که در غیبت صغرا و کبرا به زیارت حضرت نائل شده‌اند، علائم ظهور و مطالب مربوط به دوران ظهور و حکومت حضرت پرداخته است. این کتاب، شامل، چندین فهرست است که کار را برای خوانندگان آسان کرده است.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 18 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode