ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 اسفند 1401     |     کد : 200496

به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی؛

نشست تخصصی «انتظار و امید آفرینی برای جوانان» در تبریز برگزار شد

به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نشست تخصصی «انتظار و امید آفرینی برای جوانان» در محل سالن اجتماعی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی به همت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز نشست تخصصی «انتظار و امید آفرینی برای جوانان» در محل سالن اجتماعی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع عامی کاربردی آذربایجان شرقی، در این نشست، با قدردانی از دست اندرکاران این نشست و با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در عصر ظهور، اظهار کرد: ظهور مهدی موعود(عج)، منجی عالم بشریت امید منتظران و مستضعفان جهان است تا جهان را از عدل و داد پر کند.

دکتر اصغر عابدزاده، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد قطعیت ظهور منجی، اضافه کرد: پیامبر گرامی(ص) در روایتی فرموده است: «اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن‌روز را طولانی می‌کند تا مردی از فرزندان مرا مبعوث کند که اسم او مانند اسم من است و زمین را پر از عدل و قسط می‌کند، همان‌گونه که پر از ظلم شده بود» که دو نکته می‌توان از این سخنان فهمید، اینکه عدل و ظلم همواره در مقابل هم بوده و ظلم نیز غالبا پررنگ‌تر است.

وی با اشاره به این‌که تمامی ادیان در اعتقاد به وجود منجی عالم وجه اشتراک دارند، مطالبی در مورد عقاید و باورها در ادیان و فرقه‌های مختلف نسبت به ظهور منجی عالم بشریت ارائه کرد.

رئیس دانشگاه جامع عامی کاربردی آذربایجان شرقی، در خاتمه با اشاره به قرائت آیات مبارکه قرآن کریم توسط قاری جوان در ابتدای نشست، گفت: طبق روایات، هر جوانی که قرآن کریم را قرائت کند، قرآن با گوشت و استخوانش آمیخته شده و رفتار، کردار و گفتارش عجین با قرآن خواهد بود که برای این قاری جوان آرزوی توفیق داریم.

مدیر بنیاد مهدویت آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به نگاه به انتظار در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: نگاه به انتظار بعد از انقلاب اسلامی نگاهی امیدآفرین و بر مبنای حرکت است نه نشستن و کاری نکردن که یکی از نمونه‌های برجسته آن فعالیت‌های فرهنگی و معنوی انجام شده در دانشگاه‌ها است؛ در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز این فعالیت‌ها جریان دارد.

حجت‌الاسلام مجید آقاجانی، با بیان این‌که برگزاری این نشست بیانگر دغدغه مندی دست اندرکاران و مسئولان دانشگاه جامع علمی و کاربردی و همچنین جهاددانشگاهی است، گفت: تحقق ظهور، حرکت‌هایی در راستای ترویج و توسعه معارف مهدوی لازم دارد تا شرایط ظهور حاصل شود.

وی با بیان این‌که ظهور شرایطی دارد که باید محقق شود تا وعده الهی مبنی بر ظهور مهدی موعود(عج) تحقق یابد، ادامه داد: بسیاری از آیات قرآن کریم چه از بعد علمی و چه آینده نگری تا به امروز محقق شده و اعجازهای علمی قرآن طی سال‌های مختلف توسط محققان و دانشمندان درک شده و همچنین آینده‌نگری‌های قرآن نیز محقق شده است.

آقاجانی با بیان این‌که اما چند آیه قرآن کریم هم تاکنون محقق نشده است که با ظهور منجی عالم محقق شده و جهان از عدل و داد پر خواهد شد، افزود: انتظار به عنوان افضل الاعمال یعنی ننشستن و حرکت کردن که در کتاب امید و انتظار علامه جعفری نیز بر این موارد تاکید شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی، با اشاره به پرداخت‌ها به چهار حادثه بزرگ تاریخ شامل عید مبعث، عید غدیر و واقعه عاشورا، اظهار کرد: آنگونه که باید به امر انتظار و مهدویت پرداخت نشده است و باید بیش از پیش در این رابطه کار شود، چراکه مهدی موعود(عج) وارث غدیر بوده و نتیجه مبعث پیامبر و نهضت عاشورا در ظهور خود را نشان خواهد داد.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بر اهمیت انتظار فرج تاکید کرد.

مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، اظهار کرد: تا جایی که امکان دارد باید فرهنگ سازی کرده و با ترویج روش‌های درست برگزاری سنت‌ها، اتفاقات چهارشنبه سوری را به حداقل برسانیم.

وی به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با  سال نو و روز طبیعت نیز اشاره کرد و افزود: در این روزها نیز ان‌شاءالله با یادآوری آداب ماه مبارک رمضان، از برکات این ماه استفاده کنیم.


نوشته شده در   چهارشنبه 17 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode