ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 اسفند 1401     |     کد : 200380

حجت‌الاسلام‌ رئیسی:

مسابقات منشأ تحول و نوآوری در دیگر عرصه‌های قرآنی باشد

رئیس جمهور در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به پرچمداری مقام معظم رهبری در عرصه قرآن، گفت: مسابقات قرآنی باید منشأ نوآوری و تحول در سایر عرصه‌های قرآنی باشد.

 رئیس جمهور در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به پرچمداری مقام معظم رهبری در عرصه قرآن، گفت: مسابقات قرآنی باید منشأ نوآوری و تحول در سایر عرصه‌های قرآنی باشد.

مسابقات منشأ تحول و نوآوری در دیگر عرصه‌های قرآنی باشدبه گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، امشب، سوم اسفندماه در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران با اشاره به برگزاری ۳۹ دوره مسابقات قرآن ایران، افزود: این مسابقات مادر تمام مسابقات قرآن در دنیاست و خوشبختانه تجربیات ارزنده‌ای در سازمان اوقاف هست که آماده انتقال این تجربیات به همه کشورها هستند.

وی ادامه داد: بعد از شکر خدا باید بابت این حرکت قرآنی، صمیمانه از رهبری فرزانه انقلاب تشکر کرد که این روحیه و این فرهنگ و‌ پرچم را برافراشته‌اند. امروز تنها راهی که جوانان ما را صیانت می‌کند، توجه به این آیات انسان‌ساز است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا مسابقات را نه فقط به صورت ملی، بلکه به صورت استانی و‌ دانش‌آموزی برگزار کنیم، اظهار کرد: همخوانی دانش‌آموزان و ترویج فضای قرآنی در مدرسه بسیار تأثیرگذار است. ما معتقدیم این مسابقات باید منشأ نوگرایی و تحول کمی و کیفی در سایر عرصه‌های قرآنی باشد.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اندیشی قرآنیان باید به یک نوگرایی قرآنی بینجامد، گفت: زمانی مقاله‌نویسی قرآنی باب شده بود که الان هم باید مورد توجه قرار گرفته و با همکاری آموزش و پرورش، آموزش عالی و سازمان اوقاف محقق شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: باید ترویج وقف برای قرآن همانطور که در گذشته بوده است، الان هم مورد توجه قرار گیرد.

مسابقات منشأ تحول و نوآوری در دیگر عرصه‌های قرآنی باشد

وی با بیان اینکه ایران اسلامی باید به مرکز نوآوری در محصولات قرآنی تبدیل شود، افزود: جوانان نوآور و خلاق می‌توانند نقش ارزشمندی در این خصوص داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: با احترام به همه کشورها، ایران اسلامی می‌تواند به پایتخت ترویج فرهنگ قرآنی تبدیل شود و این جایگاه که قرآن را در رأس همه چیز قرار داده است، می‌تواند برای همه جوامع الگو قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید اتحادیه‌ای با عنوان نشست‌های قرآنی تشکیل شود تا بتواند همه را به هم پیوند دهد، ادامه داد: این امر می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را از بین ببرد. برخی در دنیا ناراحت هستند که چرا توجه به اسلام و به ویژه توجه به آموخته‌های اهل بیت (ع) افزایش یافته است؛ اینها باید به جاذبه آموخته‌های دینی و معنویتی که در پرتو امامان و پیشوایان دین وجود دارد، توجه کنند.

وی با بیان اینکه وقتی دشمنان کاری از دستشان بر نمی‌آید، به ایران‌هراسی می‌پردازند، گفت: سال‌ها قبل یکی از حقوقدانان آفریقا که با ماندلا حشر و نشر داشت، اذعان کرد که مترقی‌ترین قانون اساسی دنیا، قانون اساسی ایران است چرا که بین آرمان‌ و دموکراسی حرکت کرده است.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 4 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode