ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 بهمن 1401     |     کد : 200243

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

سه سینمای تبریز برای نمایش آثار منتخب جشنواره فیلم فجر تعیین شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سه سینمای تبریز برای نمایش آثار منتخب چهل و یکمین دوره جشنواره بین اللملی فیلم فجر تعیین شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سه سینمای تبریز برای نمایش آثار منتخب چهل و یکمین دوره جشنواره بین اللملی فیلم فجر تعیین شده است.
به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، روز شنبه در گفت و گویی افزود: جشنواره استانی فیلم فجر، همزمان با چهل و یکمین دوره جشنواره بین اللملی فیلم فجر روز دوشنبه ۱۷ بهمن در مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز آغاز می شود.
وی اظهار داشت: تعدادی از آثار منتخب این جشنواره در پردیس سینمایی مهر ۲۹ بهمن، سینما ناجی و پردیس سینمایی ستاره باران تبریز برای علاقمندان به سینما و مخاطبان جشنواره در آذربایجان شرقی اکران خواهد شد.
بلاغی، ادامه داد: همچنین در مراسم افتتاحیه این جشنواره، از پنج تن از هنرمندان عرصه فیلم و سینمای استان شامل لعیا میرنصیری، شهرام خزرائی، فیروز باقرنژاد، فرهود بحری کرمی و جواد قامتی تجلیل می شوند.
به گزارش ایرنا، «لعیا میرنصیری» از بانوان فعال در عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی است که فعالیت خود در زمینه هنری را از دوران قبل از دبستان و با بازیگری در تئاتر شروع کرده و در ۹ سالگی با بازی در یک فیلم کوتاه، قدم به دنیای تصویر گذاشته و بازیگری در تئاتر، سینما و تلویزیون را توأم با هم ادامه داده اما بازیگری به صورت حرفه ای را از سال ۷۵ بصورت جدی تر با نقش آفرینی در سریال ها، تله فیلم ها و فیلم های سینمایی و کار با صدا و سیمای مراکز مختلف ادامه داده است.
وی از سال ۸۳ و با ساخت فیلم مستند «شاید آنجا» قدم در وادی فیلم سازی گذاشته و با همین فیلم در نخستین جشنواره زنان فیلمساز جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمساز زن را به خود اختصاص داد و از آن زمان و با ساخت ۱۱ فیلم مستند کوتاه و نیمه بلند، دو فیلم داستانی و یک مجموعه ۳۰ قسمتی داستانی برای تلویزیون فیلم سازی را ادامه داده است.
این بانوی هنرمند موضوعاتی مانند پرتره، آسیب های اجتماعی، ورزشی و دفاع مقدس را دست مایه آثار خود قرار داده و در جشنواره های مختلف جوایزی از جمله نشان غواصی امیر دریادار عباسی را برای فیلم مستند با موضوع دفاع مقدس کسب کرده و در حال حاضر نیز مشغول ساخت فیلم مستند «روستای زنوزق» است.
«شهرام خزرائی» متولد ۱۳۴۹ تهران نیز یکی از هنرمندان عرصه تصویر در آذربایجان شرقی است که فعالیت های هنری خود را از سال۱۳۶۴ آغاز کرده و بازی در چهار سریال مرکز استان، بازی در شش تله فیلم، بازی در سه سریال پخش شده از شبکه های یک و سه صدا و سیما و تدریس و آموزش بازیگری در جلوی دوربین در آموزشگاه های مختلف را در کارنامه هنری خود دارد.
«جواد قامتی» نیز متولد ۱۳۵۳ در مرند نیز یکی از هنرمندان استان است که بازیگری در فیلم های سینمایی چون ‏«پوست» اثر برادران ارک، ‏«درخت گردو» اثر محمد حسین مهدویان، «ملاقات خصوصی» امید شمس و «در آغوش درخت» اثر بابک خواجه پاشا در کارنامه هنری وی به چشم می خورد.
بازیگری در فیلم ویدئویی «دومان»ساخته نادر ساعی‌ور و محمدرضا آزادگر و نیز بازیگری در فیلم های کوتاه «مریضخانه مرکزی» از وحید و نوید نامی، «پنگوئن» ساخته یاسمن گلرخ و امیر پاینده و «دادرسی» اثر نادره سرکی سادات، بازیگری تله فیلم هایی چون «رنگ‌های زندگی» محمدرضا آزادگر و حسین پورستار، «تبریزان» محمدرضا آزادگر و «آنا یوردوم» ساخته قربانعلی طاهرفر بخش دیگری از فعالیت های هنری جواد قامتی است.
وی در سریال های تلویزیونی «جشن سربرون» اثر مجتبی راعی، «جلال یک دو» ساخته حسن نجفی، «روزهای بی‌قراری» از کاظم معصومی، «درمانگاه» ساخته علی حسن‌زاده، «کلید گمشده» اصغر یوسفی نژاد و «ماموریت حساس» اثر عباس احمدزاده نیز نقش آفرینی کرده و بازیگری در تله تئاتر را نیز با حضور در اثر «آنسوی پل» از نادرساعی‌ور و قربانعلی طاهرفر تجربه کرده و مدیریت دوبلاژ سریال امام علی به ترکی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم داستانی «اتود» و ‏مستند «داران» از دیگر فعالیت های هنری وی است.
«فیروز باقرنژاد» نیز متولد ۱۳۴۱ در تبریز، کارمند صدا و سیما در سمت تصویر بردار و نورپرداز نیز یکی دیگر از هنرمندان آذربایجان شرقی است که به جهت ساخت تله فیلم ها، برنامه های مستند و کلیپ از جشنواره های مختلف جوایز متعددی را دریافت کرده و غریب به ۱۵ سال مدرس تصویربرداری در موسسه هایی مانند انجمن سینمای جوان، انجمن فیلم، باشگاه خبرنگاران جوان و نیز مدرس رشته روابط عمومی در دانشگاه اقتصاد وابسته به وزارت دارایی بوده است.
وی که دوره های فیلم برداری ۱۶ میلی، تصویربرداری، نورپردازی، صدابرداری، کارگردانی و مونتاژ را در دانشکده صدا و سیما گذرانده، بخاطر حضور در ۱۲ عملیات جنگی تصویربردار نمونه انتخاب شده و در دو عملیات برون مرزی در جنگ عراق نیز شرکت کرده و در بمباران شیمیایی حلبچه حضور داشته و فیلم وی دهها بار از کانال های ایرانی و خارجی پخش شده و جوایز متعددی نیز دریافت کرده و در حال حاضر در سمت برنامه ساز با اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی همکاری می کند.
«فرهود بحری کرمی»، متولد ۱۳۴۴ از هنرمندان دنیای فیلم و سینما در آذربایجان شرقی است که کار با انجمن سینمای جوان را در سال ۱۳۶۰ آغاز کرده و تولید هشت فیلم ۸ میلی متری، دو فیلم ۱۶ میلی متری و ساخت بیش از ده فیلم کوتاه دیجیتال بخشی از فعالیت های هنری اوست که به عنوان یکی از بانیان همایش فیلم کوتاه سیب نیز از وی یاد می شود.
وی برنده بیش از ۶۰ عنوان جایزه از جشنواره های داخلی و خارجی از جمله باکو، ازمیر و مجارستان بوده و ساخت سه فیلم بلند داستانی و مستند، ساخت دو مجموعه ۴۰ قسمتی برای صدا و سیما، تدوین حرفه‌ای چندین فیلم بلند و کوتاه نیز در کارنامه این مدرس سینمای جوان و برنده استاد نمونه از سینمای جوان تهران به چشم می خورد.
عضویت در ستادها، و شوراهای فیلمنامه و سیاست گذاری جشنواره های متعدد، رئیس چندین دوره انجمن و بازرس خانه مستندسازان بخش دیگری از فعالیت های این هنرمند است.
کسب عنوان بهترین نماهنگ کشور و استان در جشنواره شمیم نیز از آخرین دستاورد این عضو انجمن بسیج و مستند ساز و سینماگر به شمار می رود.
جشنواره فیلم فجر استانی آذربایجان شرقی ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه جاری و با همکاری ادارات و نهادهایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، انجمن سینماگران، انجمن سینمای جوان، خانه مستند تبریز، انجمن پویانمایی، بسیج هنرمندان و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 16 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode