ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 بهمن 1401     |     کد : 200159

«دارپا» هواپیمایی بدون قطعات متحرک می‌سازد

سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا(DARPA) در حال ساخت یک هواپیمای بدون قطعات متحرک موسوم به X-plane است.

سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا(DARPA) در حال ساخت یک هواپیمای بدون قطعات متحرک موسوم به X-plane است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا، شرکت علوم پرواز آرورا(Aurora Flight Sciences) را برای مرحله طراحی دقیق برنامه هواپیماهای انقلابی با افکتورهای جدید(CRANE) انتخاب کرده است.

ایجاد کنترل در آزمایش تونل باد

این تصمیم پس از تکمیل موفقیت آمیز طرح اولیه فاز یک پروژه‌ای گرفته شد که منجر به ساخت یک هواپیمای ابتکاری در بستر آزمایش شد که از کنترل جریان فعال(AFC) برای تولید نیروهای کنترلی در آزمایش تونل باد استفاده می‌کند.

این پروژه اکنون به فاز دو منتقل شده است که بر روی طراحی دقیق و توسعه نرم افزار و کنترل پرواز تمرکز می‌کند. این مرحله همچنین با بررسی طراحی انتقادی یک نسخه نمایشی از X-plane که می‌تواند بدون کنترل‌های متحرک پرواز سنتی در قسمت بیرونی بال‌ها و دم پرواز کند، به اوج خود می‌رسد.

در نهایت، این قرارداد شامل فاز ۳ است که در آن دارپا قصد دارد یک نسخه ۷۰۰۰ پوندی(۳۱۷۵ کیلوگرمی) از X-plane را به پرواز درآورد.

این هواپیمای نمایشی دارای برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که شامل تنظیمات بال ماژولار می‌شود که امکان ادغام آینده‌نگرانه فناوری‌های پیشرفته برای آزمایش پرواز توسط دارپا یا شرکای آن را فراهم می‌کند.

ریچارد ویزین مدیر برنامه CRANE می‌گوید: طی چند دهه گذشته، جامعه کنترل جریان فعال پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است که امکان ادغام فناوری‌های کنترل جریان فعال را در هواپیماهای پیشرفته فراهم کرده است. ما در مورد تکمیل طراحی و آزمایش پرواز یک هواپیمای نمایشی با AFC به عنوان طرح اولیه مطمئن هستیم.

وی افزود: هواپیمای ما با بخش بال ماژولار و افکتورهای ماژولار AFC این پتانسیل را دارد که مدت‌ها پس از پایان برنامه CRANE به عنوان یک دارایی ارزشمند ملی مورد آزمایش قرار گیرد.

«دارپا» هواپیمایی بدون قطعات متحرک می‌سازد

فرصت‌هایی برای بهبود عملکرد هواپیماها

مجموعه فناوری‌های قابل توجه این هواپیما فرصت‌های متعددی را برای بهبود عملکرد هواپیماها فراهم می‌کند. این موارد شامل حذف سطوح کنترل متحرک، کاهش اصطکاک و تکانش و زاویه بالای صعود، بال‌های ضخیم‌تر برای کارایی ساختاری و افزایش ظرفیت سوخت و سیستم‌های بالابرِ ساده‌ شده است.

ویزین می‌گوید: برنامه CRANE به لطف انواع ایده‌های مبتکرانه به ‌طور قابل ‌توجهی پیشرفت چشمگیری در فناوری‌های چندگانه کنترل جریان فعال داشته است.

وی گفت: ما در موقعیت منحصر به ‌فردی هستیم تا با ارزیابی طیف گسترده‌ای از فناوری‌های مرتبط، در طول آزمایش‌های برنامه‌ریزی‌ شده پروازی X-plane به دستاوردهای شگرفی برسیم.

برنامه آزمایشی هواپیمای فضایی XS-۱

دارپا در ماه مه ۲۰۱۷ فاش کرد که شرکت بوئینگ شرکت منتخب آنها برای ارائه طرح پیشرفته برنامه آزمایشی هواپیمای فضایی XS-۱ است. هدف این برنامه ساخت و پرواز یک کلاس جدید از هواپیماهای مافوق صوت برای تقویت امنیت ملی با ارائه دسترسی کوتاه و کم هزینه به فضا است.

جس اسپونبل مدیر برنامه دارپا در آن زمان گفت: ما از پیشرفت بوئینگ در مورد XS-۱ بسیار خرسندیم و مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک خود در این پیشرفت جدید مالی به فازهای دوم و سوم برای ساخت و پرواز آن هستیم.




نوشته شده در   يکشنبه 2 بهمن 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode