ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 آذر 1401     |     کد : 199936

به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی انجام شد؛

تجلیل از پیرغلامان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) در تبریز

 مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

 مراسم تجلیل از پیرغلامان و خادمان اباعبدالله الحسین(ع) به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، به مناسبت ایام فاطمیه از پیرغلامان و خادمان دربار اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه حضرت فاطمه زهرا (س) آخماقیه تبریز به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: پیرغلامان یک عمر در راه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) خدمت کرده اند و ما نیز باید قدردان آن‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی ادامه داد: از امام زمان (عج) نقل است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای جهانیان الگو است. باید از بُعد معرفتی و بصیرت ایشان الگو بگیریم بدون شک بعد ملکوتی ایشان نیز برای بشریت ناشناخته است.

وی اضافه کرد: حیات دنیوی دخت نبی مکرم اسلام (سلام الله علیها) هم برای ما الگو است و باید همسرداری، ولایت مداری، فرزند پروری و همسایه داری را از ایشان یاد بگیریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه وجود حضرت زهرا (س) باعث خلقت عالم و عرش و ملائک است، تصریح کرد: ایشان همواره مردم را به راه حق دعوت می‌کردند، همچنین ولایت حضرت علی (علیه السلام) و حقانیت ایشان را به مردم بازگو و تبیین می‌کردند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) بعداز جراحتشان که بعداز هجوم به خانه ایشان که منجر به شهادتشان نیز شد ۴۰ شب به در خانه انصار و مجاهدها رفتند و دعوت به حقانیت حضرت علی کردند و وصیت نامه‌ای را نیز نوشتند که همه این فعالیت‌ها در راستای جهاد تبیین بود که حضرت زهرا در آن برهه زمانی انجام دادند و اجازه ندادند حتی در تشییع جنازه خودشان برخی‌ها بهره برداری سیاسی کنند.


حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: حضرت زینب (سلام الله علیها) نیز برای تبیین و آگاه سازی مردم از قیام امام حسین (علیه السلام) اقدامات ارزشمندی انجام دادند و حدود ۲۰۰ خطبه از کربلا تا شام گفتند.

وی افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمنان به اهل بیت توهین کنند، باید جایگاه و ارزش ایشان را حفظ کنیم و با دشمنان ولایت همواره در جنگ باشیم.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 آذر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode