ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 آبان 1401     |     کد : 199737

تجلیل از مبدع آموزش مفاهیم دینی به سبک پرده خوانی در تبریز

حجت الاسلام حسین قدوسی از روحانیان خوش فکر و هنرمند کشورمان است که با آموزش مفاهیم دینی به سبک پرده خوانی نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان داشته است.

حجت الاسلام حسین قدوسی از روحانیان خوش فکر و هنرمند کشورمان است که با آموزش مفاهیم دینی به سبک پرده خوانی نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از این روحانی هنرمند با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و جمعی دیگر از مسؤولان فرهنگی، نظامی و سیاسی استان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم، گفت: از تجربیات خوب گذشتگان برای تربیت نسل جدید به نحو احسن استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت یک عمر فعالیت تربیتی حجت الاسلام والمسلمین حسین قدوسی اظهار کرد: یکی از دلایل تأثیر گذاری بیانات و مطالب آقای قدوسی، به خصوص در بین نوجوانان و جوانان اخلاص و تعهد ایشان است.

وی با بیان اینکه در این سبک در بین طلبه‌های ما در تبریز روحانیان انگشت شماری منشأ اثر شده‌اند، افزود: خوشرویی و داشتن کلام مهربان یکی از ویژگی‌های خوب ایشان است که نوجوانان را به خود جذب می‌کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه حاصل هر تمدن و مکتبی شخصیت‌های برجسته هستند، گفت: ما در دوره انقلاب اسلامی متوجه شدیم در مکتب امام چه شخصیت‌های نوجوان و جوانی شکوفا شدند و کسی باور نمی‌کرد افرادی مثل شهید باکری و همت در آن سن کم در قله‌ای قرار بگیرند که همه را تحت تأثیر قرار دهند و این مرهون تمدنی بود که امام (ره) بنا گذاشت.

عابدین خرّم خاطرنشان کرد: خوشحالیم توفیق تجلیل از کسی را داریم که در تبریز خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان او را به نیکی می‌شناسند و با همان روحیه و عشقِ گذشته مانند ستاره‌ای در آسمان تبریز و آذربایجان‌شرقی در حال نورافشانی هستند.

وی ادامه داد: حجت الاسلام قدوسی مصداق بارز تلفیق علم، اخلاق و هنرمندی بدون کاستن از مفاهیم اخلاقی و دینی هستند.

خرّم با اشاره به کلاس‌های حجت الاسلام قدوسی گفت: من فراموش نمی‌کنم وقتی به تبریز آمدم و کلاس‌های ایشان را دیدم، ایشان همه چیز را می‌گفت اما در کنار آن از زبان انگلیسی و چینی نیز استفاده می‌کردند که از چنین شخصیت‌هایی کم داریم.

روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم دستگاه تعلیم و تربیت ما از استاد قدوسی الگو بگیرند، گفت: حاج آقا قدوسی در لباس روحانیت با ایثار خود نسل‌های جدید و جوان جامعه را با نشاط تعلیم و تربیت می‌دهند.

وی افزود: باید بدانید اولین ضربه را نوجوانان ما در رزمایش دهه هشتادی‌ها با سرودن آهنگ سلام فرمانده به دشمن زدند نه اینکه دشمن به ما ضربه زده باشد، آنها به فکر این بودند که سند ۲۰۳۰ را در کشور ما اجرا کنند اما کور خواندند.

حجت الاسلام فرازی نیا از مسئولان استان قدس رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه صاحبان علم صاحب درجه‌اند، گفت: خداوند انسان‌های مجاهد را بر غیر مجاهدین فضیلت داده و گرامی‌ترین شما نزد خدا باتقوا ترین شما است.

وی افزود: استاد قدوسی مجاهدی است که زکات علمش را با آموختن به دیگران و تبلیغ فرهنگ آل الله به کار گرفته و انسانی با تقوا است، اما چه امری مهم‌تر از تبلیغ دین برای نوجوانان و جوانان است که ایشان در آن سربلند هستند.

سید قاسم ناظمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم گفت: وجود آقای قدوسی برای استان یک نعمت بزرگی از نعمات الهی است، ایشان با زبان و لحن کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کرده و با شادی آنها شادی می‌کنند اما دراین زمینه قصور داشتیم و باید عرض ارادت خود را سالهای قبل تر نشان می‌دادیم.

وی افزود: برای پاسداشت شخصیت ایشان هر قدر تلاش کنیم باز کم است اما باید برای ادامه راه آقای قدوسی تلاش کنیم، تربیت مهمترین نکته‌ای است که در سالیان گذشته کمتر به آن توجه شده و اینک آسیب‌های آن را می‌بینیم.

وظیفه شعاع از چهره‌های قرآنی تبریز هم گفت: حاج آقای قدوسی از برترین ارزشهای ما هستند و تجلیل از ایشان تجلیل از ارزشهاست، ایشان عمری در جهت اعتلای دین و پرورش نوجوانان تلاش مستمر داشته و رویش‌های جدیدی را به بار آورده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های استاد قدوسی جامعیت شخصیت است، از اولین روز انقلاب تا امروز تنهایکرنگی و رنگ انقلاب، خدمت، اخلاق و اخلاص در ایشان مشاهده کردیم


نوشته شده در   دوشنبه 30 آبان 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode