ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 مهر 1401     |     کد : 199473

امام جمعه موقت تبریز:

مردم اهانت به مقدسات را تحمل نمی‌کنند

امام جمعه موقت تبریز ضمن قدردانی از حضور مردم تبریز در راهپیمایی علیه آشوبگران گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز ضمن قدردانی از حضور مردم تبریز در راهپیمایی علیه آشوبگران گفت: مردم ما نشان دادند که هرگز اهانت به مقدسات و آرمان‌های خود را تحمل نکرده و حاضر هستند جان خود را نیز در این راه فدا کنند.

حجت الاسلام مهدی عالی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: استکبار جهانی به‌همراه رژیم غاصب صهیونیستی مدت‌ها است که طرح خاورمیانه‌ی جدید را دنبال می‌کنند و این طرح بر محور تجزیه‌ی کشورهای اسلامی مطرح می‌شود که ایجاد گروه داعش در عراق و سوریه نیز به‌منظور ایجاد خاورمیانه‌ی جدید و تجزیه‌ی کشورهای منطقه بود که توسط محور مقاومت با شکست مواجه شد و امروز اهمیت و ارزش شهدای جبهه‌ی مقاومت اسلامی و سردار شهید قاسم سلیمانی بر همگان روشن می‌شود.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: روحیه‌ی استکبار، خود بزرگ بینی، تکبر، حسادت، تعصبات قومی، فرقه‌ای و حزب‌گرایی، هواهای نفسانی و ... از جمله مواردی است که موجب می‌شود انسان از حق عدول کرده و به سمت باطل سوق پیدا کند و نقشه‌ی اصلی دشمن در سال‌های اخیر شکستن مقاومت ملت ایران و در واقع شکستن محور مقاومت است.

مردم اهانت به مقدسات را تحمل نمی‌کنند

وی با اشاره به آشوب‌ اغتشاشگران در روزهای اخیر در کشور نیز گفت: این آشوب‌ها و اغتشاشات از روز اول شکل اعتراضی نداشته و به‌صورت وحشیانه با سوزاندن قرآن، مساجد، پرچم امام حسین(ع) و پرچم جمهوری اسلامی ایران، برداشتن چادر از سر نوامیس مردم مسلمان و حمله به مامور انتظامی همراه بود و جریان‌های شکست خورده فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ و برخی سلبریتی‌های کم سواد که هر چه دارند از ملت ایران دارند، لیدر و نقش اصلی این اتفاقات بودند  که باید به صورت قاطعانه با این افراد برخورد شود.

وی، ضمن قدردانی از حضور مردم تبریز در راهپیمایی علیه آشوبگران گفت: مردم ما نشان دادند که هرگز اهانت به مقدسات و آرمان‌های خود را تحمل نکرده و حاضر هستند جان  خود را نیز در این راه فدا کنند.

خواب غفلت نهادهای فرهنگی با وجود روی آوردن دشمن به جنگ نرم

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ تا به امروز همواره نسبت به جریانی که به‌دنبال استحاله‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی است، هشدار داده‌اند و در هر دوره‌ای با توجه به امکانات و شرایط آن دوره این جریان را تشریح و تبیین کرده و با درایت به این تهدید اساسی، پی برده و در سالیان متمادی و به‌مناسبت‌های مختلف، این مهم را گوشزده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: ایشان تهدیدات فرهنگی را در چند مرحله و با تعبیرات مختلف «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، «ناتوی فرهنگی» و «نفوذ فرهنگی» بیان کرده‌اند اما درحالیکه دشمن از جنگ نظامی، اقتصادی و تحریم ناامید شده و به جنگ نرم و روایت‌ها روی آورده است، متاسفانه برخی مراکز فرهنگی همچنان در خواب غفلت به سر می‌برند. نهادهای فرهنگی با وجود هشدار ۲۰ ساله‌ی رهبر معظم انقلاب درخصوص ناتوی فرهنگی، چه اقداماتی برای نسلی که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است، انجام داده اند؟

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: ما در تهاجم فرهنگی، یک حرکت آرام، در ناتوی فرهنگی یک حرکت برنامه‌دار و هدف‌دار با حجم گسترده و در نفوذ فرهنگی نیز تغییر و جابه‌جایی باورها را شاهد هستیم و لذا اگر در این زمینه فکری نشود، نقشه‌ی دشمن هر روز پیچیده‌تر و آسیب آن بیشتر خواهد شد.

باز تعریف تروریسم جهانی از سوی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به حضور و سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشان دادن تصویری از سردار شهید قاسم سلیمانی به حاضران در جلسه، گفت: نقطه‌ی عطف سخنرانی رئیس جمهوری  این بود که تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی را به‌عنوان یکی از قربانیان تروریسم که همیشه با آن مبارزه کرده‌ است، به حضار در مجمع عمومی ملل متحد نشان داد.

وی ادامه داد: حرکت رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، درحالیکه رسانه‌های غربی حتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تلاش کردند تا نام این شهید والامقام را به‌طور سازماندهی شده سانسور کنند، استفاده‌ی هوشمندانه از فرصت به‌دست‌آمده بود تا ورای همه‌ی  محدودیت‌ها، ماهیت اتهامات پیرامون تروریسم را که غرب همیشه در تلاش است به ایران اسلامی نسبت دهد، پیش چشم جهانیان باز تعریف و از قهرمان واقعی مبارزه‌ی جهانی با تروریسم یاد کند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عالی افزود: حرکت ماندگار و تاریخی آیت الله رئیسی در نشان‌ دادن عکس سردار سلیمانی، بسیاری از برنامه‌های براندازان مفلوک را خنثی کرد و آن‌ها نتوانستند این سفر را در افکار عمومی جهان به حاشیه ببرند.


نوشته شده در   جمعه 8 مهر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode