ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مهر 1401     |     کد : 199437

پرسش رئیس جمهور از دانش‌آموزان و معلمان

رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در اقدامی ابتکاری علاوه بر طرح سوال مهر دانش‌آموزان، سوالی نیز برای معلمان مطرح کرد

 رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در اقدامی ابتکاری علاوه بر طرح سوال مهر دانش‌آموزان، سوالی نیز برای معلمان مطرح کرد و اظهار کرد: امسال در ۴ نشست کاری جدی با دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان آموزشی و اولیا دانش‌آموزان، به ارزیابی کیفی و دقیق نظام آموزشی کشور خواهیم پرداخت.

رئیسیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز شنبه دوم مهرماه در آئین آغاز رسمی سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مدارس کشور، با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و نیز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، وجود مقدس حضرت محمد(ص) را بزرگترین معلم و مربی بشریت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی دانست و افزود: شهدا و سرداران جان برکف کشورمان نیز معلمان بزرگی هستند که در آزمون الهی با نمره عالی قبول شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی معلمی را ادامه کار اولیا و انبیای الهی برای آموزش و تربیت نسل‌های آتی کشور توصیف کرد و خطاب به دانش‌آموزان گفت که با خوب درس خواندن، قدردان تلاش‌های معلمان و اساتید خود باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ضرورت سرلوحه قرار گرفتن این سند در تمام شئون تعلیم و تربیت اشاره و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را مکلف کرد، اجرایی شدن این سند مهم را هر سال ارزیابی و میزان پییشرفت آن را گزارش کنند.

رئیس جمهور در ادامه، سوال مهر سال تحصیلی جدید را مطرح کرد و از دانش‌آموزان خواست پاسخ دهند که شاخص‌های مدرسه خوب از نظر آنها چیست؟

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در میان پاسخ دانش‌آموزان به سوال مهر پارسال نوشته‌های بسیار وزین و پرمحتوایی وجود داشت، از همه دانش‌آموزان ‌خواست امسال هم با انگیزه و علاقه به این سوال پاسخ دهند چراکه جایگاه مدرسه خوب در تربیت انسان تراز برای اداره خود، خانواده و جامعه بسیار مهم است.

رئیس جمهور در اقدامی ابتکاری، امسال سوالی نیز برای معلمان طرح کرد و از معلمان خواست به این سوال پاسخ دهند که برای افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش چه اقداماتی باید انجام شود؟

رئیس جمهور ارتقای بهره‌وری را از مهم‌ترین محورهای کار دولت مردمی دانست و گفت: دولت تلاش کرده است با افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش، ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم، اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی کشور کمک کند و از معلمان عزیز نیز درخواست می‌کنیم که نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با پاسخ به این سوال اعلام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه امسال در چهار بخش و با چهار رکن مؤثر در نظام آموزشی کشور جلسات و گفت‌وگوهایی خواهیم داشت، تصریح کرد: در اولین نشست به اتفاق وزیر و مسئولان آموزش و پرورش نشستی با نمایندگان دانش‌آموزان کشور و در گام بعدی نشستی با نمایندگان معلمان خواهیم داشت تا در جلسه‌ای کاملاً کاری به ارزیابی وضعیت آموزشی کشور و شنیدن نظرات و دیدگاه‌های آنان بپردازیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: در گام سوم نیز نشستی با کارشناسان و صاحبنظران تعلیم و تربیت خواهیم داشت و در گام چهارم در نشستی با نمایندگان والدین دانش‌آموزان حرکت نظام تعلیم و تربیت کشور را ارزیابی خواهیم کرد و مشابه این نشست‌ها در سطح استان‌ها هم برگزار خواهد شد تا در مجموع به ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: مدرسه و آموزش و پرورش نه یکی از کارهای دولت مردمی، بلکه مهم‌ترین مأموریت و کار دولت به حساب می‌آید و امیدوارم با ۴ نشستی که با ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور برگزار خواهیم کرد، ارزیابی دقیق‌تری از وضعیت آموزشی کشور و راهکارهای بهبود و ارتقای آن به دست بیاوریم.


نوشته شده در   شنبه 2 مهر 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode