ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 شهريور 1401     |     کد : 199415

همتی ویژه از شهرداری به مناسبت شروع سال تحصیلی/

تبریز آماده استقبال از ماه مهر است

هر سال با بازگشایی مدارس و افزایش تردد در سطح شهر، رفت و آمد دانش آموزان و شهروندان با تشدید معضل ترافیک و شلوغی ناوگان‌ حمل‌ونقل شهری همراه است.

هر سال با بازگشایی مدارس و افزایش تردد در سطح شهر، رفت و آمد دانش آموزان و شهروندان با تشدید معضل ترافیک و شلوغی ناوگان‌ حمل‌ونقل شهری همراه است. آماده‌سازی امکانات‌ شهری و تمهیدات لازم برای بهار سال تحصیلی جدید از اقدامات موثر برای استقبال از بازگشایی مدارس است.

به گزارش نصر، شــمارش معکــوس برای فرا رســیدن ماه مهر آغاز شــده اســت. دانش آموزان و دانشجویان پس از دو ســال خانه‌نشینی از قاب تلفن‌های همــراه و تبلت‌های مجــازی خارج شده و در محیط آموزشی حاضر می‌شــوند. پس از وقفه دو ساله و تعطیلی‌هایی که کرونا برای مدارس تمامی مقاطع تحصیلی به بار آورده بود، گویا بالاخره پاندمی کرونا به پایان عمر خود نزدیک شده است.
هر چند پائیز فصل زیبا و طلایی طبیعت است ولی همزمانی آن با شروع سال تحصیلی همواره فراز و نشیب هایی در سطح شهر را به ارمغان آورده است. در این بین شهرداری تبریز برای کاهش مشقت‌های ناشی از روزهای شلوغ سال، برنامه‌های مختلفی برای تسهیل در تردد شهروندان تدارک دیده است. 
استفاده رایگان از مترو و اتوبوس‌های بی آر تی در هفته نخست مهر شهردار تبریز در گفتگو با شهریار در خصوص تمهیدات انجام یافته برای بازگشایی مدارس می‌گوید: جهت تسهیل تردد دانش‌آموزان و دانشجویان شهر تبریز با مساعدت و موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز جابجایی مسافرین در هفته اول مهر ماه سال‌جاری در مترو و مسیر تندرو تبریز برای عموم شهروندان به صورت رایگان انجام می‌گیرد.
یعقوب هوشیار اضافه می‌کند: اقدامات خدماتی، ترافیکی و عمرانی ویژه‌ای برای شروع مهرماه در شهر انجام می‌شود تا بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید به بهترین حالت ممکن و بدون هیچ گونه مشکلی انجام یابد.
وی ادامه می‌دهد: در همین راستا اجرای عملیات پاکسازی و رفت و روب، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت محوطه و معابر منتهی به مدارس و اقدامات ترافیکی  از جمله اقداماتی است که توسط اکیپ‌های اجرایی شهرداری تبریز انجام می‌پذیرد.

بررسی صلاحیت فردی و خودرویی رانندگان سرویس مدارس
در کنار انتخاب مدرسه خوب ، پیدا کردن سرویس مدارس هم حالا به یکی از چالش‌های خانواده‌ها تبدیل شده است. چالشی که گاه حتی تا موعد بازگشایی مدارس هم آنها را دچار سردرگمی می‌کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با اشاره به تمهیدات انجام یافته برای سرویس مدارس می‌گوید: مانند سال‌های گذشته سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» برای ساماندهی سرویس مدارس کشور از آغاز شهریور ماه سال‌جاری فعالیت خود را آغاز کرده است. در شهر تبریز هم تا امروز ۳۲ شرکت حمل‌ونقل برای اخذ مجوز سرویس مدارس در این سامانه ثبت نام کرده اند و ۱۷ شرکت پس از بررسی‌های انجام شده و طی کردن روال قانونی برای سرویس‌ مدارس تبریز تاییدیه گرفته‌اند. پرونده بیش از ۱۰ شرکت نیز در حال بررسی و احراز شرایط است.
رحیم قاصدی ادامه می‌دهد: بررسی صلاحیت فردی راننده، معاینه فنی خودرو و استعلام مالکیت خودرو برای صدور مجوز سرویس مدارس الزامی است. رانندگان متقاضی فعالیت در حمل ونقل دانش‌آموزی پس از ثبت ‌نام در سامانه سپند و دریافت مجوز فعالیت و اخذ برچسب سرویس مدرسه، تحت نظارت شرکت پیمانکار، مسئولیت حمل و نقل دانش‌آموزان را به عهده می‌گیرد.
وی اضافه می‌کند: نظارت بر سرویس مدارس سطح شهر نیز پیرو هماهنگی‌ها، توسط آموزش‌وپرورش، پلیس راهور تبریز و سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز انجام می‌شود.

امسال ۳۰ هزار و ۴۴۳ دانش آموز پایه اول ابتدایی در مدارس تبریز حضور می‌یابند
مدیرکل آموزش پرورش آذربایجان‌شرقی می‌گوید: در سطح شهر تبریز در نواحی پنجگانه آموزش‌وپروش ۷۰۱ واحد مدرسه‌دولتی و ۷۸۲ واحد مدرسه‌ غیر دولتی فعال است که با  آغاز سال‌تحصیلی جدید حدود  ۳۰۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی از اول مهر ماه در مدارس تبریز حضور می‌یابند.
علیرضا صیادی با اشاره به فعالیت ۴۲۴ مدرسه پیش دبستانی در تبریز،  اضافه می‌کند: امسال ۳۰ هزار و ۴۴۳ دانش آموز کلاس اولی در تبریز به مدرسه می‌روند.

بهبود ارائه خدمات اتوبوسرانی در آستانه بازگشایی مدارس
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز در خصوص تمهیدات ویژه این شرکت برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید می‌گوید: ۳۲ دستگاه اتوبوس آزاد شده از سرویس پتروشیمی به همراه آزادسازی ۲۲ دستگاه اتوبوس دیگر توسط پالایشگاه تبریز در آستانه بازگشایی مدارس می‌تواند در ارائه خدمات بهتر شرکت واحد به شهروندان تبریزی موثر باشد.
ایوب اسماعیلی ادامه می‌دهد: با توجه به بازگشایی مدارس در مهرماه و استفاده دانش آموزان و دانشجویان از خدمات اتوبوسرانی هم اکنون تمام تعمیرگاه‌های موجود در حال سرویس فنی و تعمیرات احتمالی اتوبوس‌ها هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از آغاز مهر ماه نیز بر اساس روال معمول تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد تبریز در خدمت شهروندان محترم خواهد بود.

توجه ویژه به محیط پیرامونی مدارس همزمان با اجرای طرح «استقبال از مهر»
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از اجرای طرح استقبال از مهر خبر داده و می‌گوید: اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس، یکی از طرح‌های سالیانه شهرداری تبریز است که امسال این طرح همزمان با اجرای طرح نگهداشت شهری در مناطق دهگانه اجرا خواهد شد.
جواد صدیقی اضافه می‌کند: طرح «استقبال از مهر» تا هفته اول مهر تداوم خواهد داشت و اجرای مطلوب این طرح و رسیدگی به وضعیت پیرامونی مدارس شهر، یکی از موضوعاتی است که شهردار تبریز به آن تأکید دارد و باید به دقت رسیدگی شود.
وی بیان می‌کند: تعمیرات، رنگ‌آمیزی و شستشوی باکس‌های نزدیک مدارس، لایروبی و شستشوی آب‌روها و معابر، لکه‌گیری معابر منتهی به مدارس، رفت و روب و پاکسازی پیاده‌روها و رفیوژهای کنار خیابان، حذف موانع فیزیکی و پاکسازی همه عناصرزائد شهری ، رفع سد معابر خودرویی و مغازه‌ای و آزادسازی پیاده‌روها و در صورت ضرورت و امکان ساماندهی و یا حذف مخازن پسماند اطراف مدارس، از جمله آیتم‌های مهمی است که در قالب طرح استقبال از مهر ۱۴۰۱ در سطح شهر اجرا خواهد شد.

آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری محوطه مدارس پیرو دستور شهردار تبریز
جانشین معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در گفتگو با شهریار می‌گوید: آسفالت‌ریزی مسیرهای منتهی به مدارس و همچنین آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری محوطه مدارس، پیرو دستور شهردار تبریز از جمله اقداماتی است که در فصل بازگشایی مدارس انجام خواهد یافت.
سامان احمدزاده ادامه می‌دهد: تلاش بر این است تا همزمان با بازگشایی مدارس، طی دو هفته اول مهرماه از انجام عملیات در برخی از پروژه‌های عمرانی که منجر به ایجاد ترافیک و یا تغییر مسیر می‌شود خودداری کنیم.
آماده سازی امکانات شهری و هماهنگی بیشتر ارگان‌های خدمت رسان برای استقبال از بهار علم‌ودانش توان کاهش مشکلات شهری در این ایام به خصوص را دارد. در همین راستا اجرای عملیات پاکسازی و رفت و روب، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت محوطه و معابر منتهی به مدارس و اقدامات ترافیکی از جمله اقداماتی است که توسط اکیپ‌های اجرائی شهرداری تبریز انجام می‌پذیرد.

وحید یوسفی


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 30 شهريور 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode