ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 25 شهريور 1401     |     کد : 199389

امام جمعه موقت تبریز:

«شکرا یا عراق» شعار ما در اربعین امسال است

امام جمعه موقت تبریز گفت: بخاطر پذیرایی عراقی‌ها از زائرین اربعین حسینی، «شکرا یا عراق» شعار ما در اربعین امسال است.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز گفت: بخاطر پذیرایی عراقی‌ها از زائرین اربعین حسینی، «شکرا یا عراق» شعار ما در اربعین امسال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ضمن قدردانی از پذیرایی مردم و دولت عراق از زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: شعار امسال ما «شکرا یا عراق» است؛ چرا که عراقی‌ها با تمام توان و علی‌رغم تمامی محرومیت‌ها و مشکلات از زائران اربعین حسینی پذیرایی کردند و دشمنانی را که می‌خواستند با بزرگ نشان‌دادن مسائل جزئی حواشی ایجاد کنند، ناامید کرده و نشان دادند که مشعل هدایت سیدالشهدا(ع) همچنان روشن بوده و همانند کشتی نجات تمامی شیعیان را هدایت می‌کند.

وی ضمن گرامی‌داشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس می‌خواستند بساط نظام اسلامی را جمع کنند اما جوانان انقلاب با سرازیر شدن به جبهه‌ها تا شکست استکبار جهانی جنگ را ادامه دادند.

امام جمعه موقت تبریز افزود: جنگ تحمیلی سرنوشت کشور ما را عوض کرد و ثابت کردیم که می‌شود در مقابل استکبار جهانی ایستاد و از سرحدات اسلام دفاع کرد و درحالی‌که این کشور ۲۰۰ سال درحال تجزیه بود، اما در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب خاک به دشمن داده نشد.

وی تأکید کرد: خودکفایی، اقتدار و عزت ملی، تربیت فرزندان امام زمانی همگی از ثمرات دفاع مقدس است و اگر مسئولان فعلی همانند دوران جنگ تحمیلی تفکرات رزمندگان را دنبال کرده و به دستورات رهبر انقلاب گوش فرا دهند، قطعاً دست اجانبی که چشم طمع به کشور ما دارند، برای همیشه قطع خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: امروز سالروز سقوط رضا شاه پهلوی است که در سال ۱۳۲۰ با مودتای انگلیس خبیث محمدرضا پهلوی به تخت پادشاهی نشسته و بر مردم ایران مسلط شد.

وی، به سالروز کشتار صبرا و شتیلا نیز اشاره کرده و افزود: جنایت صبرا و شتیلا در تاریخ ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۸۲ در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در لبنان به وقوع پیوست و ساکنان این دو اردوگاه اعم از مرد و زن و کودک و سالخورده به شهادت رسیدند که اکثر آنها فلسطینی و تعدادی نیز لبنانی بودند.

رهبر انقلاب استاد شهریار را یک حکیم نامیدند

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت تبریز ضمن تبریک فرارسیدن سالروز شعر و ادب فارسی و روز گرامیداشت استاد شهریار گفت: استاد شهریار یک شخصیت ممتازی است که رهبر انقلاب این شاعر بزرگ را حکیم نامیدند.


نوشته شده در   جمعه 25 شهريور 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode