ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 شهريور 1401     |     کد : 199318

موشک "نیو شپرد" امروز به فضا می‌رود

شرکت فضایی خصوصی "بلو اوریجین" قرار است امروز پس از دو روز تعویق، موشک "نیوشپرد" خود را بدون سرنشین به فضا پرتاب کند.

شرکت فضایی خصوصی "بلو اوریجین" قرار است امروز پس از دو روز تعویق، موشک "نیوشپرد" خود را بدون سرنشین به فضا پرتاب کند.

به گزارش ایسنا، ماموریت بدون سرنشین "NS-۲۳" قرار است اگر همه چیز از جمله شرایط آب و هوا که تاکنون دو بار این ماموریت را به تعویق انداخته است، مساعد باشد، امروز ۲ سپتامبر(۱۱ شهریور) ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۰۰ به وقت ایران) راهی مدار زمین شود.

این موشک زیرمداری از پایگاه پرتاب‌های فضایی این شرکت واقع در غرب تگزاس و در نزدیکی شهر "ون هورن" از زمین برخواهد خاست.

شرکت فضایی خصوصی "بلو اوریجین" در ابتدا امیدوار بود ماموریت "NS-۲۳" را که همانطور که از نامش پیداست، بیست و سومین ماموریت موشک "نیوشپرد" است، در روز چهارشنبه ۳۱ اوت (۹ شهریور) به فضا پرتاب کند، اما شرایط بد آب و هوایی دو بار طی دو روز متوالی مانع از انجام این ماموریت شد.

این ماموریت هیچ گردشگر فضایی را با خود به مدار نمی‌برد و تنها حاوی ۳۶ محموله است که آنها را در سفری کوتاه به فضای زیر مداری می‌برد و باز می‌گرداند. ۱۸ مورد از این محموله‌ها توسط ناسا تامین شده‌اند.

"بلو اوریجین" اعلام کرده است که ۲۴ مورد از این ۳۶ محموله متعلق به مدارس، دانشگاه‌ها و سازمان‌های متمرکز بر علم، فناوری، مهندسی و ریاضی هستند.

فضاپیمای "نیوشپرد" از یک موشک و یک کپسول تشکیل شده است که هر دو قابل استفاده مجدد هستند. "بلو اوریجین" در حال حاضر دو وسیله نقلیه "نیو شپرد" را اداره می‌کند که یکی از آنها برای گردشگری فضایی و دیگری برای حمل محموله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت تا به امروز ۶ ماموریت سرنشین‌دار انجام داده است که همه آنها از ژوئیه سال ۲۰۲۱ تاکنون انجام شده‌اند. ماموریت "NS-۲۳" نیز اولین پرتاب از ماه اوت سال گذشته تا به الان است که بدون سرنشین و تنها با حمل محموله انجام می‌شود.


برچسب ها
نوشته شده در   جمعه 11 شهريور 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode