ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401     |     کد : 199241

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی خبرداد؛

اعزام کتابخانه سیار خودرویی به روستاهای محروم آذربایجان شرقی

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از اعزام کتابخانه سیار خودرویی به روستاهای محروم این استان خبر داد.

 مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی از اعزام کتابخانه سیار خودرویی به روستاهای محروم این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان اسکو ضمن بیان گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان اسکو گفت: با توجه به جمعیت ۱۴۰ هزار نفری شهرستان اسکو و شهر سهند، وجود تنها چهار باب کتابخانه در این شهرستان ناکافی است.

وی سپس افزود: با استفاده از ظرفیت خیرین، تعامل با سایر ادارات و دستگاه‌های فرهنگی منطقه و ایجاد و راه اندازی کتابخانه های سیار می‌توانیم این کمبود زیرساخت‌های فرهنگی را تا حدودی بتوانیم مرتفع سازیم.

بابایی با اشاره به اینکه کتابخانه فقط محل امانت کتاب نیست، گفت: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان پیشران فرهنگی هستند و ما برنامه‌های فرهنگی زیادی در حال اجرا داریم و ما نیز برای ارائه خدمات فرهنگی به جمعیت ۹۸.۲ درصد باسواد شهرستان اسکو از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با استفاده از ظرفیت‌های خیرین، واحدهای صنعتی و اعتبارات دولتی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش خواهیم کرد.


کتابخانه جدید شهر سهند تجهیز شود

فرماندار شهرستان اسکو نیز در این جلسه گفت: به دلیل نزدیکی شهر جدید سهند به مرکز استان و سکونت هزاران خانواده در این شهر و برنامه ریزی احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی در طول سال‌های آینده، وضعیت فعلی زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سهند، در شأن ساکنین آن نبوده و بایستی اقدامات ملموسی در این زمینه انجام گرفته و با استفاده از اعتبارات ملی و استانی در زمینه تسریع توسعه‌گرایانه اماکن فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گام برداریم.

حسین فیروزی با اشاره به ظرفیت‌های موجود و برخورداری حداکثری عموم مردم در این شهرستان از نعمت سواد گفت: ایجاد فضای‌های فرهنگی مناسب و شبانه روزی از جمله نیازهای اساسی شهرستان اسکو است.


نوشته شده در   شنبه 22 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode