ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401     |     کد : 199240

"شیائومی" از یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد

شرکت چینی شیائومی روز گذشته در طی یک رویداد از ربات انسان‌نمای خود رونمایی کرد.

شرکت چینی شیائومی روز گذشته در طی یک رویداد از ربات انسان‌نمای خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، در یک رویداد بزرگ که روز گذشته در پکن برگزار شد، شیائومی در حاشیه رونمایی از گوشی تاشوی خود از ربات انسان‌نمایی به نام"سایبر وان" (CyberOne ) رونمایی کرد.

ربات انسان‌نمای دوپای شیائومی پس از آنکه نامش آمد، به "لی جون"، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شیائومی روی صحنه ملحق شد و به مدیرعامل خوش آمد گفت و یک گل به او داد.

ربات سایبروان شیائومی، دومین ربات این شرکت پس از ربات سایبرداگ است.

"شیائومی" از یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد

سایبروان یک ربات انسان‌نما با قد ۱.۷۷ متر و وزن ۵۵ کیلوگرم است. او با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت راه می‌رود.

همانطور که شیائومی در رویداد خود اشاره کرد، این ربات دارای نرم‌افزار بسیار پیشرفته تشخیص اشیاء است که این امر به او امکان می‌دهد کارهایی مانند اجتناب از موانع یا جلوگیری از پا گذاشتن روی مورچه‌ها را انجام دهد.

"سایبروان" می‌تواند با انسان مکالمه کند و توانایی برداشتن و تغییر موقعیت اشیاء را دارد. حتی اگر بپرسیم آنها را به جایی که بودند برگردان، این کار را انجام می‌دهد. بنابراین، او نوعی حافظه رباتیک با قابلیت حفظ خاطرات از کارهایی که در گذشته انجام داده است را دارد.

"شیائومی" از یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد

از نظر طراحی، قابل توجه‌ترین جنبه ربات یادشده سر آن است، زیرا در صورت این ربات چیزی وجود ندارد و تنها فرم یک صورت را دارد. چهره او صفحه‌ای است که جلوه‌های گرافیکی و تصاویری از آنچه می‌بیند را به نمایش می‌گذارد.

او در حین سخنرانی با مدیر عامل و بنیانگذار شیائومی "لی جون"، برخی از حرکات کونگ فو را نیز انجام داد. آنها همچنین با هم سلفی گرفتند. حرکات او همچنان بسیار آهسته و رباتیک است.

اگر امیدوار بودید روزی آن را بخرید، خبر بدی داریم، زیرا شیائومی گفته است که آن را برای فروش نمی‌گذارد، زیرا ساخت آن بسیار گران است و نمی‌تواند آن را به صورت انبوه تولید کند.


نوشته شده در   شنبه 22 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode