ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1401     |     کد : 199219

۳۹ موکب از آذربایجان شرقی در اربعین حسینی فعال می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی گفت: این استان امسال با ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین (ع) فعال خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌شرقی گفت: این استان امسال با ۳۹ موکب با برنامه‌های ویژه خدماتی و پشتیبانی، در اجتماع اربعین امام حسین (ع) فعال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حق‌بیگی در نشستی با شهردار تبریز افزود: تلاش می‌شود با تجمیع موکب‌ها، خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در بستر منسجم و قوی پیش برود.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این ستاد در عراق، گفت: پنج پروژه بزرگ در کربلای معلی و یک پروژه ارزشمند در نجف اشرف در سال‌های گذشته توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا شده است.

وی خواستار عضویت شهردار تبریز در هیأت مدیره ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شد و اظهار داشت: تجارب و ظرفیت‌های خاص شهردار ی تبریز، می‌تواند در تسریع برنامه‌های اجرایی و همراهی گروه‌های مختلف مردمی برای بازسازی عتبات تأثیر چشمگیری بگذارد.

شهردار تبریز هم گفت: حضور خیران کشورهای منطقه از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان در بازسازی عتبات عالیات نشاندهنده وحدت و همگرایی آنها است.

یعقوب هوشیار، با بیان اینکه ده‌ها کشور مسلمان در اجتماع جهانی اربعین حسینی حضور مستقیم دارند، افزود: برخی از این کشورها مانند ترکیه و جمهوری آذربایجان دارای پیوندهای همسایگی با ایران هستند و چهره‌های خیّر آنها در کنار گروه‌های ایرانی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع) هر سال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این استقبال پرشور، امسال به واسطه وقفه‌های کرونایی چند سال گذشته به طور قطع متفاوت خواهد شد.

شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌ریزی اربعین حسینی (ع) امسال باید از نظر کمی و کیفی، منسجم‌تر از سال‌های گذشته باشد، گفت: شهرداری تبریز در چند سال گذشته با فعال‌سازی موکب جنت‌الحسین (ع) در کربلای معلی در خدمت زائران بوده و امسال مصمم است با تشکیل کارگروه‌های عملیاتی و میدانی در این اجتماع پرشور نقش دوچندانی ایفا کند.

هوشیار، ادامه داد: تجربه نشان داده نقش مدیران و کارکنان شهرداری تبریز در ایام اربعین حسینی با شور و شوق قلبی همراه است و همین باعث می‌شود بسیاری از موانع و مشکلات این برنامه سریع‌تر حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه خواهرخواندگی تبریز و کربلا از مزیت‌های مهمی است که نتایج آن باید در خدمت تسهیل زیارت زائران باشد، یادآوری کرد: به عنوان نماینده شهرداران کشور، پیشنهادهای سازنده و اثرگذاری در خصوص بازسازی عتبات از جمله «کسر از حقوق کارکنان» ارائه کرده‌ام که با اعلان قبلی به کارکنان و موافقت پرسنل از این ماه اجرا می‌شود و با وجود اینکه این ارقام کم است ولی می‌تواند بخشی از کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

شهردار تبریز گفت: با شناخت از روحیات کارکنان، اطمینان دارم این پیشنهاد با استقبال پرسنل مواجه خواهد شد و طرح این پیشنهاد در سایر شهردار ی‌ها و در فاز بعدی در سایر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی می‌تواند روند بازسازی عتبات را تسریع بخشد.

هوشیار، افزود: جامعه پزشکی، صنعتی، علمی و سایر تشکل‌های صنفی و تخصصی مرجع تبریز دارای انگیزه‌های قوی کار خِیر هستند و در صورت آگاهی از نیازها و ملزومات بازسازی عتبات می‌توانند بار سنگینی را از دوش ستاد بازسازی بردارند.

وی اظهار داشت: مؤسسه وقف سردار شهید سلیمانی نمونه بارز این مشارکت‌ها بوده که در مدت کوتاهی توانست موقوفات قابل توجهی را از ایران و چند کشور دیگر در اختیار بازسازی عتبات قرار دهد.

به گزارش مهر، سال گذشته ۶ موکب از آذربایجان شرقی همزمان با اربعین حسینی به کربلا اعزام شدند.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode