ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 مرداد 1401     |     کد : 199160

امام جمعه تبریز:

امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین(ع) پیوند خورده است

امام جمعه تبریز، گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین(ع) پیوند خورده است و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم، نشان دادن اهمیت این موضوع است.

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز، گفت: امر به معروف و نهی از منکر با رسالت امام حسین(ع) پیوند خورده است و علت نامگذاری این هفته در اول ماه محرم، نشان دادن اهمیت این موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، روز جمعه، هفتم مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به نام‌گذاری هفته‌ی اول ماه محرم به‌عنوان هفته‌ی امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: یکی از شیرین‌ترین و کارآمدترین شیوه‌های تعامل اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است و این کار برخلاف برخی‌ که معتقدند دخالت است، یکدهمکاری و کمک به شروع کار خیر است. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بدترین خطر در جامعه این است که گناه، ثواب و کار خوب، بد جلوه داده شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر زبانی بدون خشونت و باآرامی یکی از معجزات جهان اسلام است یعنی باید خطا را با آرامش و محترمانه گفت و رد شد ولو اینکه شاید آن فرد ناسزا هم به شما بگوید. ولی با تکرار این تذکر لسانی با زبان نرم توسط اکثر جامعه، قطعا آن فرد دیگر کار منکر را ادامه نخواهد داد. 

وی همچنین یادآور شد: برخورد در امر به معروف و نهی از منکر در حیطه اشخاص نیست بلکه وظیفه حکومتی است و لذا اگر شاهد بی‌اعتنایی به مسائل اعتقاداتی، قانون و حجاب بودید، باید با زبان نرم تذکر دهید چراکه تکرار این تذکرات منجر به خشک ‌شدن گناه در جامعه می‌شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: بالاترین تخلف از جمله تخلفاتی است که پایه‌های نظام را سست کند و مردم را نسبت به جامعه ناامید کند و برخلاف اینکه عده‌ای دوقطبی ایجاد می‌کنند، گناهکار فقط بدحجاب نیست و  درست است که بدحجابی گناه است اما تخلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... نیز کوچک نیست. 

دستاوردهای نشست تهران

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به نشست تهران و روسیه در خصوص دستاوردی این نشست گفت: آمریکا تلاش می‌کند با اعلام تحریم و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی، روسیه و ایران را در عرضه جهانی منزوی کند اما در مقابل، تهران و مسکو با همکاری دوجانبه خط بطلانی بر همه‌ی خواسته‌های آمریکا کشیدند.  

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه به دنبال این همکاری توافق اولیه برای سرمایه‌گذاری شرکت بزرگ نفتی روسیه صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر چهار میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های مختلف روسی برای سرمایه‌گذاری در ایران انجام شده است که قطعا با توافقات جدید این میزان به ۴۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره بر اینکه با توجه به این حجم از سرمایه‌گذاری تولیدات نفت ایران با مشارکت روس‌ها افزایش خواهد یافت، گفت: این بزرگترین و بی‌سابقه‌ترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی در تاریخ صنعت نفت است که با یکی از غول‌های انرژی منعقد شده است. 

وی ادامه داد: انجام توافق بانکی مشترک نیز می‌تواند در مسیر دلارزدایی و مباحث ضد تحریمی باشد و باعث می‌شود تا ایران به اهداف تجاری بزرگی دست یابد. 

رسانه ملی باید هدایتگر جامعه باشد

امام جمعه تبریز با اشاره نهم مرداد ماه روز صدا و سیما، متذکر شد: این مجموعه یک دستگاه تاثیرگذار است و باید به‌عنوان اثرگذارترین مجموعه فرهنگی کشور از لحاظ امیدآفرینی، ترویج سبک زندگی سالم و معنویت، هدایتگر جامعه باشد.

وی در ارتباط با فرمایشات رهبر معظم انقلاب به رئیس رسانه ملی گفت: ایشان تاکید کردند که رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ تحریف،  آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است و هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یافته شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: با توجه به سختی‌هایی که در سازمان صدا و سیما وجود دارد، از همه‌ مسوولان اعم از رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در برنامه توسعه هفتم صدا وسیما را دریابند.

خبرنگاران هنوز روز مزد کار می‌کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار خاطرنشان کرد: ما خبرنگاران و مجریانی داریم که متاسفانه بعد از ۲۰ سال هنوز روزمزد کار می‌کنند که این موضوع باید رسیدگی شود.


نوشته شده در   جمعه 7 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode