ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 3 مرداد 1401     |     کد : 199144

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

زنان می‌توانند دست معجزه‌گر در حل مسائل و مشکلات کشور باشند

آئین رونمایی از پوستر و نشان مهرواره بانور با حضور حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آئین رونمایی از پوستر و نشان مهرواره بانور با حضور حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قمی در آئین رونمایی از پوستر و نشان مهرواره بانور که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: اساساً نور، خداوند عالم است و هر آنچه تجلی پروردگار باشد نورانی بوده و خانواده که بنای الهی است بهره‌ای از نور دارد و تجلی این نور را می‌توان در محور اصلی بنیاد خانواده که زن است، مشاهده کرد.

وی افزود: در مساله خانواده مهمترین مددی که می‌توان به آن رساند و شاهد یک خانواده موفق، پررونق و جذاب بود بحث آموزش است که توسط زنان می‌تواند انجام شود.

قمی بیان کرد: نهادها وظایف حمایتی از خانواده را بر عهده دارند که متأسفانه در برخی مواقع به دلیل عدم پشتیبانی، نهاد خانواده تضعیف هم شده است. مساله سیاسی، اجتماعی و مسائل فراتر از خانواده و همچنین مساله سبک زندگی به سامان نمی‌رسد مگر آنکه دختران و زنان به این امر اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زمانه، زمانه تبیین است، گفت: در یک جامعه پیشرو و مطلوب زنان نقش ویژه و اثرگذاری دارند، امروز مهمترین مساله جنگ تبلیغاتی و جهاد تبیین است. زنان وقتی وارد جهاد تبیین می‌شوند موفق تر از مردان عمل می‌کنند.

زنان می‌توانند دست معجزه‌گر در حل مسائل و مشکلات کشور باشند

زنان دست معجزه گر در عرصه حل مسائل و مشکلات کشور

وی افزود: امروز خانواده توسط دشمنان بشریت مورد هجمه قرار گرفته و عنصری که می‌تواند در این زمانه به خانواده کمک کند بانوان هستند. زیرا اگر بانوان تصمیم بگیرند از خانواده صیانت کنند و در عرصه کمک به امر ازدواج، کمک به یافتن مهارت و روش‌های مناسب برای زوجین، رفع موانع فرزندآوری و فرزندپروری و ساحت‌های مختلف سبک زندگی از جمله مباحث اقتصادی این زنان هستند که می‌توانند دست معجزه گر باشند. اگر بانوان فرهیخته جامعه وارد مساله کمک به خانواده خود و پیرامون خویش شوند شاهد حل بسیاری از مسائل خواهیم بود.

قمی با بیان اینکه زنان در امیدآفرینی و نشر خوبی‌ها نقش مهمی دارند و دستگاه‌های حاکمیتی با عنوان پشتیبان می‌توانند از خیزش هم افزایی بانوان در این مسیر حمایت کنند، اظهار داشت: اگر ظرفیت بانوان دغدغه مند و مکتبی در حوزه خانواده بتواند نقش آفرینی مؤثر داشته باشد شاهد جامعه سالم‌تر، زلال‌تر، بانشاط‌تر و با سبک زندگی بهتر خواهیم بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: زلالی، پاکی و پاکدامنی زنان ایرانی تیرها و نقشه‌های دشمنان را نافرجام گذاشته است. نقش آفرینی بانوان تنها به محدوده خانواده خلاصه نمی‌شود و در عرصه‌های مختلف اقتصادی و امنیتی می‌توانند صیانت و حفاظت پاکی جامعه را بر عهده بگیرند. امروز وقتی از یک دستگاهی اشتباهی سر می‌زند به گونه‌ای غوغا به پا می‌شود که بیشترین ضربه به بنیاد خانواده وارد می‌شود.

زنان می‌توانند دست معجزه‌گر در حل مسائل و مشکلات کشور باشند

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات از نقش آفرینی بانوان پشتیبانی می‌کند و این حداقل ترین کاری است که این سازمان می‌تواند انجام دهد چرا که کار اصلی را بانوان در محلات انجام خواهند داد.

در ادامه مریم زاده قاسمی دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: مهرواره بانور اقدامی مشترک بین بنیاد هدایت و اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی است. حل مساله محله و خانواده یکی از اهداف این مهرواره به شمار می‌رود. مسجد بهترین مرکزی است که می‌تواند در حل مشکلات حوزه خانواده ورود کرده و زنان در این امر نقش مهمی بر عهده دارند.

وی افزود: همچنین در برگزاری این مهرواره ستاد عالی کانون فرهنگی و هنری مساجد، جامعه بسیج زنان، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و شبکه دوم سیما در این امر مشارکت خواهند داشت.

مهرواره بانور در محرم و صفر برگزار می‌شود

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور به زمان برگزاری این مهرواره اشاره و تصریح کرد: این مهرواره در محرم و صفر برگزار خواهد شد. البته این مهرواره تنها به ماه محرم اختصاص نخواهد یافت و راه یافتگان می‌توانند در مرحله استانی و کشوری نیز شرکت کنند. لازم به ذکر است زمینه هم افزایی با منتخبان فراهم شده تا با استفاده از این ظرفیت در راستای تحکیم بنیان خانواده بهره برده شود.

زنان می‌توانند دست معجزه‌گر در حل مسائل و مشکلات کشور باشند

زاده قاسمی با بیان اینکه بانوان فعال مسجدی می‌توانند در این مهرواره شرکت کنند، گفت: بعد از افتتاحیه، فراخوان آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۵۰۰۰۱۷۵ در این مهرواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مهرواره با نور در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش نخست مربوط به حل مسئله و شامل هفت محور و ۴۴ مسئله مرتبط با خانواده می‌شود. این محورها عبارتند از: ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی، اقتصاد در خانواده و سلامت در خانواده.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره نور ادامه داد: محور دوم مربوط به بخش روایت و خاطره نویسی شامل خاطرات زندگی تبلیغی بانوان شریکة‌الامام و کنشگران فعال حوزه خانه و خانواده می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: زمانی که از زن صحبت می‌شود نقش آفرینی حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) در ذهن متبلور می‌شود. در کانون فرهنگی هنری مساجد شبکه ای وجود دارد که ۱۲ هزار بانو عضو آن هستند و ستاد در نظر دارند این شبکه را احیا و تقویت کند.

وی افزود: تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت یکی از اهداف‌های مهم کانون به شمار می‌رود.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از پوستر و نشان مهرواره بانور توسط حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌، حجت الاسلام محمدیان رئیس بنیاد هدایت، حجت الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دیگر حاضران رونمایی شد.


نوشته شده در   دوشنبه 3 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode