ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مرداد 1401     |     کد : 199137

عضو فقهای شورای نگهبان:

عزاداری های ماه محرم باید بعداز روز مباهله آغاز شود

عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداری های ماه محرم باید بعداز روز مباهله آغاز شود، گفت: سیاهپوش کردن جامعه پیش از این ایام آنها را به حاشیه می‌راند.

عضو فقهای شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عزاداری های ماه محرم باید بعداز روز مباهله آغاز شود، گفت: سیاهپوش کردن جامعه پیش از این ایام آنها را به حاشیه می‌راند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی شنبه شب در همایش تبیینی راهبران شبکه هیئت و مسئولین هیات‌های مذهبی، دسته‌های شاه حسین گویان و مادحین اهل بیت علیهم السلام، اظهار کرد: پس از مباهله و غدیر به سیاهپوش شدن کوچه و خیابان‌ها نشانه آغاز محرم است اما ابتدا باید مباهله تبیین شود چون با تبیین مباهله غدیر جا می‌افتد و پاس داشته می‌شود.

وی یادآور شد: پس از مباهله و غدیر باید عزاداری‌ها آغاز شود تا واقعه غدیر از مهمترین وقایع اسلام به حاشیه رانده نشود و مورد غفلت واقع نشود.

آیت الله حسینی همچنین با اشاره به نقل قول‌هایی از دعبل خزاعی و حضرت زینب (س)، خطاب به مادحان، نوحه خوانان و سر هیاتی ها، خاطرنشان کرد: هر دانش، دانشمند، تاریخ، مورخ، علم، دانش، کلام و سیاست در خدمت حسین (ع) نباشد ماندگار نیست و فناشدنی می‌باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان به نقل از دعبل خزاعی تاکید کرد: باید به خاطر جد بزرگمان اباعبدالله حسین (ع) جان بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در آستانه آغاز عزاداری‌های محرم از هیات‌های مذهبی استان به خاطر گرامیداشت ایام مباهله قدردانی کرد و افزود: عزاداری‌های ایام محرم همواره در آذربایجان شرقی زبانزد بوده است.

همایش تبیینی راهبران شبکه هیئت و مسئولین هیات‌های مذهبی، دسته‌های شاه حسین گویان و مادحین اهل بیت علیهم السلام در مسجد کریم خان تبریز برگزار شد.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 2 مرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode