ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 تير 1401     |     کد : 198969

امام جمعه تبریز:

بایدن برای کسب منافع، چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته است

امام جمعه تبریز گفت: بایدن برای کسب منافع، چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته و به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است اما کور خوانده‌اند.

امام جمعه تبریز گفت: بایدن برای کسب منافع، چشم بر وعده‌های حقوق بشری خود بسته و به دنبال سفر به عربستان و دیدار با بن سلمان قاتل است اما کور خوانده‌اند. به حول قوه الهی، توطئه‌های استبکار جهانی، صهیونیست و مثلث شوم واشنگتن، تلاویو و ریاض ریشه کن خواهد شد.

به گزارش نصر، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آلهاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به راز چرخش بایدن نسبت به عربستان، اظهار کرد: شاید یکی از دلایل بایدن از سفر به عربستان، تلاش برای قانع کردن ریاض در جهت جبران کمبود نفت روسیه در بازارهای چهانی باشد؛ هم‌چنین تداوم توافق در رابطه با معامله قرن و یا اعلام عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی یا مقدمات این امر نیز یکی از این عوامل است.
وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد، صهیونیست‌ها علاقه زیادی دارند تا در چارچوب سفر بایدن به منطقه، این عادی سازی را انجام بدهند، افزود: یکی از دلایل سفر بایدن به عربستان، جلوگیری از نفوذ ایران است. آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که یک مثلثی بین واشنگتن، ریاض و تلاویو ایجاد کنند و همین عاملی جهت مقابله با ایران باشد. بایدن بر خلاف تمامی شعارها چشم بر قاتل بودن بن سلمان بسته و در حال سفر به عربستان است و علاوه بر این، روند رو به رشد همکاری‌های عربستان و چین نیز به هیچ وجه برای واشنگتن مطلوب نیست.
وی در ادامه برای درگذشت مردم افغانستان در اثر وقوع زلزله تسلیت گفت.
آل هاشم هم‌چنین در ادامه با اشاره به سالروز اقدام به ترور مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در ششم تیرماه ۱۳۶۰، مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران مورد ترور قرار گرفتند. دشمن می‌خواست این سلسله ترورها را انجام دهد و نظام اسلامی را از بین ببرد اما به لطف خداوند متعال ایشان ماندند و امروز بعد از امام (ره) با همان صلابت و اقتدار امام (ره) نظام اسلامی ایران رهبری می‌شود.
وی در ادامه افزود: هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی، این شخصیت اثرگذار است. در مسیر حق شاید گفتن آسان باشد ولی عمل کردن دشوار و استقرار عمل به مراتب دشوار تر است. اثر فوری این شهادت در هفتم تیرماه این بود که نظام اسلامی در آن زمان، خلوص بیشتری پیدا کرد و هم حقانیت نظام و شهید بهشتی اثبات شد و هم واقعیت او در جامعه استقرار پیدا کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: خاصیت این شهادت این بود که نقاب‌ها از چهره‌ها افتاد و منطقه مستحکم جمهوری اسلامی و امام (ره) بزرگوار تثبیت شد و نظام نوپای جمهوری اسلامی آن روز استحکام بیشتری پیدا کرد و توانست حرکت کند. در حالی که دشمن متجاوز بخش مهمی از منطقه حساس خاک جمهوری اسلامی را اشغال کرده بود، این شهادت تاثیر بسیار سازنده و عظیمی بر انقلاب داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرا رسین هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: علاوه بر این‌که قوه قضاییه برخورداری از ارزیابی دقیقی را می‌طلبد، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دستگاه قضایی کشور در زمینه پیاده سازی موارد موردنظر نظام اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب، مسیر خود را تعیین کرده و در این چارچوب نیز به حرکت خود به خوبی ادامه داده و در برخی از ادوار، موفقیت‌های بیشتر و برخی کمتر را در این دستگاه شاهد بودیم اما چون تحقق عدالت، معیار اصلی دستگاه قضایی است، قوه قضاییه نسبتاً توانسته رسالت خود را در حیطه‌های مختلف انجام دهد.
امام‌ جمعه تبریز، عملکرد مثبت دستگاه قضایی کشور در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور، شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر، برخورد با برخی چهره‌های مطرح بدون مماشات، برخورد با مفسدان و دانه درشت‌های اقتصادی و ... را از جمله اقدامات قوه قضایی برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به انتقاد وی از وضعیت مسیر ورزقان-خاروانا، از پیگیری استاندار آذربایجان شرقی تقدیر کرد و ادامه‌ داد: عابدین خرّم در این هفته، جلسه شورای تامین استان را در ورزقان تشکیل داد و از نزدیک از وضعیت منطقه بازدید کرد و از طرفی مدیرکل راهداری استان نیز طی تماسی اعلام کرد که اقداماتی در ارتباط با مسیر خارونا انجام داده‌اند.
آل هاشم در ادامه با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر، گفت: امیدواریم بحث غدیر را جدی بگیریم چرا که این موضوع یک مسئله قرآنی، بینشی و اعتقادی است و در ظاهر یک مکان اما در حقیقت بیانگر یک مسئله والا است.
وی با بیان این‌کهاغدیر از دو جنبه نصب جانشین و توجه به مسئله امامت اهمیت دارد، افزود: امیدواریم امسال نیز عید غدیر با حضور مسلمانان و شیعیان با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: باید تا روز مباهله به هیچ وجه عزادادی در راستای استقبال از محرم انجام نگیرد و جشن‌های عید غدیر را با شکوه برگزار کنیم و عزاداری را هم در جای خود انجام دهیم.
وی هم‌چنین با بیان یکی از راهکارهای رسیدن به تقوا، عدالت است، گفت: برای رسیدن به عدالت باید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض انجام بگیرد. دستگاه‌های اداری باید مقرراتی داشته و این مقررات برای همه یکسان باشد و برای هیج کسی تبعیض ایجاد نباشد وگرنه این وضعیت، نقطه ایجاد فساد است.
امام جمعه تبریز هم‌چنین با اشاره به روز تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: روش تبلیغ پیامبر اکرم (ص) برترین، والاترین و موفق ترین روش تبلیغات دینی است چرا که ایشان در مدت کوتاه، مناطق مختلف را طی کرد و حتی تبلیغ ایشان، سایر نقاط دنیا را دربرگرفت. امیدواریم مبلغان ما با روش‌های صحیح و به کار گیری از روش‌های نوین فرهنگی و هنری در امر رسالت تبلیغ موفق شوند.
آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از اصلی ترین عوامل استحکام بنیان خانواده، انتخاب صحیح است و از این جهت یکی از اصلی ترین عوامل طلاق نیز انتخاب نادرست همسر می‌توان دانست. وقتی جوانان برای زندگی مشترک، کفو خودشان را انتخاب نکنند، به شکل طبیعی در زندگی دچار مشکل می‌شوند.
وی با اشاره به آمار طلاق بر اساس طول مدت زندگی، افزود: بر اساس آمار سال ۹۴، بالغ بر ۱۳.۱ درصد طلاق‌ها در سال نخست زندگی، ۲۴.۴ درصد زیر دو سال زندگی، ۳۳.۳ درصد زیر سه سال زندگی، ۴۰.۹ درصد زیر چهار سال و ۴۷‌.۳ درصد طلاق‌ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می‌افتد.
وی خاطرنشان کرد: طلاق‌های زود و زیر پنج سال نخست زندگی نشات گرفته از انتخاب نادرست است در نتیجه باید در انتخاب همسر مساله مهم پرهیز از انتخاب‌های احساسی به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.
آل هاشم گفت: انتخاب‌های احساسی مثل انتخاب همسر سر کلاس درس و دانشگاه، پارک‌ها، فضای مجازی و ... که در آن‌ها منطق و درایت حاکم نمی‌شود و تنها با نگاه به ظاهر، همسر انتخاب می‌شود، در نهایت احساسات دختر و پسر را تحریک کرده و احساس شدید در ارتباط میان پسر و دختر اجازه بررسی خوب ویژگی‌های دو طرف را نمی‌دهد.
وی افزود: در چنین رابطه احساسی و عاشقانه، اگر حسنی در طرف مقابل وجود داشته باشد، به قدری بزرگ می‌شود که گویا تنها عنصر لازم برای زندگی همان یک ویژگی خوب است و نمی‌تواند فکر کند که آیا صفات دیگری در طرف مقابل وجود دارد یا نه و اگر عیبی در طرف مقابل وجود داشته باشد نیز به قدری کوچک شمرده می‌شود که قابل توجه نیست چرا که احساسات غالب می‌شود. مثلا وقتی پسر در کلاس درس با دختران دیگر ارتباط راحتی برقرار می‌کند، دختر توجیح می‌کند که این نوع جدید آداب و معاشرت است و باید دختران و پسران همین گونه معاشرت داشته باشند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که این توجیحات نشات گرفته از غلبه کردن احساسات بر عقل انسان است، گفت: شور احساسات بین زوجین در ازدواج‌هایی که محصول انتخاب‌های احساسی باشند، بعد از تحقق ازدواج به آرامی کاهش یافته و بعد از آن است که شروع به شناخت یکدیگر می‌کنند و در این حالت، موضوع عدم کفویت خود را نشان می‌دهد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت پیری جمعیت، خاطرنشان کرد: سن متوسط ازدواج دختران ایرانی به ۲۵ سال و متوسط سن اولین فرزند آوری زنان ایرانی به بالای ۲۹ سال رسیده است، این شرایط باعث شده تا فرصت زیادی برای فرزند دوم و تربیت فرزند برای زنان ایرانی باقی نماند.
خبرگزاری ایسنا


نوشته شده در   جمعه 3 تير 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode