ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 تير 1401     |     کد : 198956

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم شامگاه چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن تاکید بر اینکه فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی این است که در راستای تبیین اسلام ناب محمدی قدم بردارد گفت: این مهم، مطالبه ویژه مقام معظم رهبری است و تبیین به معنای روشنگری و آگاه سازی است؛ آنهایی که در بحث تبلیغ موفقیت‌های چشمگیر داشتند همانند شهید آیت الله مطهری میدان تبیین هستند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و تبلیغی باید با هم هم افزایی داشته باشند، ادامه داد: مقام معظم رهبری بر این که سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت ارزشمندی است تاکید کرده است و خدمت تأثیرگذار فرهنگی برای مردم، هم افزایی درونی اجزای تبلیغات اسلامی، اعم از واحدهای مختلف را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بخش مهمی از رسالت روحانیت و رسالت حوزه‌های علمیه بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و ارتباط با جامعه و اجرای رسالت تبلیغی حوزویان و عمق بخشی در جامعه به وسیله سازمان تبلیغات اسلامی باید صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار داشت: مقام معظم رهبری توصیه داشتند خوب نیست سازمان تبلیغات اسلامی که رسالت مهم تبلیغی دارد وارد مسئله درآمد زایی شود و ایشان از آن سو به همه نهادها توصیه داشتند که به سازمان تبلیغات اسلامی کمک کنید که این نکته در متنی که به رئیس سازمان تبلیغات صادر کردند آمده است که لازم است همه نهادهای انقلابی این سازمان را در انجام هر چه بهتر مسئولیت‌ها یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر بودجه‌های فرهنگی در جاهای دیگری صرف می‌شود تصریح کرد: مساجد در این رابطه خوب دیده نشده اند و باید به مساجد توجه بیشتری شود و لازم است تبلیغات مساجد محور باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه کار تبلیغی باید اثر گذار باشد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در حد امکاناتی که دارد موفق است و حضور سازمان تبلیغات گسترده است ولی تنها حضور کافی نبوده و باید منتهی به نتیجه و کار عملی شود.

فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است‌

وی افزود: نهادهای انقلابی به جهت تبلیغات دینی و مردمی، سازماندهی و هدایت نیروهای مؤمن، ساماندهی تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه فرهنگ و تاریخ اسلام، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی جوانان نقش مهمی دارند.

آل هاشم ضمن تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی باعث شده است عموم مردم به ظرفیت‌های قشر روحانیت واقف شوند، اظهار کرد: اکثراً این تصور غالب بود که روحانیون فقط باید پای منبر باشند ولی با مدیریت اصولی سازمان تبلیغات امروز درجامعه این طرز تفکر تغییر پیدا کرده است و اغلب مردم خواهان حضور روحانیت در حل معظلات و مشکلات اجتماعی هستندو مردم از روحانیت مطالباتی دارند و می‌خواهند در همه جامعه حضور داشته باشند و روحانیون را تنها به منبر و سخنرانی خلاصه نمی‌دانند.

وی ادامه داد: گرچه رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور دایره فعالیت گسترده‌ای را شامل شده است ولی بااین حال ضرورت همکاری این سازمان برای حضور روحانیت و مبلغان دینی در فضای مجازی بیش از پیش حس می‌شود.

آل هاشم با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در بحث تبلیغات افزود: نرم افزارهای مختلف در فضای مجازی باید منبر باشند و کارهای مسجدی و منبری را در فضای مجازی شاهد باشیم.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید به مهندسی زیست بوم تبلیغ فرهنگی اسلامی اهتمام داشته باشد و این یعنی چارچوب فعالیت سازمان متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب شود.

آل هاشم با اشاره به اینکه در بحث بیانیه گام دوم انقلاب کوتاهی کرده ایم بیان کرد: این بیانیه یک اطلاعیه نیست بلکه منشور چهل سال آینده کشور است.

وی در ادامه افزود: تبیین درست بیانیه گام دوم انقلاب و قطع امید از دشمنان انقلاب از دیگر اقدامات مهمی است که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند به خوبی انجام دهد.

آل هاشم با تاکید بر اینکه در این دوره نگاه جبهه‌ای و جهادی باید جایگزین نگاه سازمانی باشد ادامه داد: یک نفری که در شهرستان به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان وجود دارد باید کار ده نفر را به صورت جهادی انجام دهد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه محلات و شهرها اگر اسلامی نشوند دولت اسلامی ما برپا نمی‌شود گفت: اجرای برنامه‌های محله و مسجد محور باید در برنامه‌هایتان قرار بگیرد، در این حوزه بارها تاکید کرده ایم که بگذارید عزاداری‌ها در مساجد انجام شود.

امام جمعه تبریز افزود: هنر تبلیغ بالاترین و ظریف‌ترین کارهاست که افزون بر به کارگیری عواطف، عقل و اندیشه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در بینش اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است که عهده دارش در کشور سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه قلم‌ها و قدم‌هایی که بر خلاف وحدت اسلامی فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده و نگذارید تفرقه بیندازد ادامه داد: برنامه ریزی، سیاستگذاری، هدایت، ساماندهی و پشتیبانی بر تبلیغات، زمینه سازی برای راهیابی نیروهای مؤمن، پیدایش تشکل‌های انقلابی و نظارت بر فعالیت آنها، تلاش در جهت احیا و اشاعه معارف و تاریخ تشیع با تاکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آنها بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه جهاد تبیین بسیار مهم است چراکه هم جهاد و هم واجب محسوب می‌شود، بیان کرد: جهاد تبیین مختص مردان نیست و بانوان هم باید فعالیت کنند؛ از علما تا دانشگاهی، دانش آموزان و جوانان حزب الهی و همه آحاد جامعه باید این جهاد را رسالت خود بدانند چراکه در این برهه از زمان این مهم بر دوش مردم ایران مخصوصاً جوانان است وسازمان تبلیغات اسلامی باید این جهاد را خط دهی کنند.

وی در پایان گفت: عید غدیر را جدی بگیرید و همانگونه که سال گذشته ورود پیدا کردید امسال هم ورود کرده و اجازه ندهید عزاداری محرم قبل از مباهله برگزار شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 تير 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode