ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1401     |     کد : 198930

آزمایش موفق جاده‌ای که خودروهای برقی را شارژ می‌کند

یک جاده جدید در ایتالیا می‌تواند خودروهای برقی را شارژ کند و دامنه حرکتی نامحدودی را برای این خودروها ارائه دهد و رانندگان را از ترس اتمام شارژ خودروی خود برهاند.

یک جاده جدید در ایتالیا می‌تواند خودروهای برقی را شارژ کند و دامنه حرکتی نامحدودی را برای این خودروها ارائه دهد و رانندگان را از ترس اتمام شارژ خودروی خود برهاند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت خودروسازی چندملیتی "استلانتیس"(Stellantis) توانایی فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویای خود(DWPT) را برای شارژ بی‌سیم وسایل نقلیه الکتریکی(EVs) در حین حرکت در یک جاده اختصاصی آزمایش کرده است.

فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویا(DWPT) از سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم خودروهای برقی که در زیر سطح تعبیه شده‌اند، استفاده می‌کند تا وسایل نقلیه الکتریکی بتوانند در حین حرکت شارژ شوند و دامنه حرکتی نامحدودی را برای آنها فراهم کند.

با توسعه و استقرار این فناوری دیگر شاید نیازی به ایستگاه‌های شارژ سریع نباشد یا دیگر وقتی خودروهای برقی توسط جاده‌ها قابل شارژ شدن باشند، توانایی پیمایش بیشترین مسیر برای خودروسازان خودروهای برقی یک تبلیغ و عامل فروش نباشد.

خبر خوب این است که این فناوری را می‌توان برای همه وسایل نقلیه برقی مجهز به یک گیرنده خاص که انرژی را از زیر جاده به طور مستقیم به موتور الکتریکی منتقل می‌کند، مورد استفاده قرار داد.

این آزمایش در یک پیست موسوم به "آرنا دل فوتورو"(Arena del Futuro) در شهر کیاری ایتالیا با استفاده از یک خودروی "فیات نیو ۵۰۰" انجام شد.

این خودرو در این آزمایش، با موفقیت در سرعت‌های معمولی بزرگراهی بدون مصرف انرژی ذخیره شده در باتری‌های خود حرکت کرد.

نتایج نشان داده‌اند که بازدهی جریان انرژی از زیر آسفالت به خودرو با بازدهی معمولی ایستگاه‌های شارژ سریع قابل مقایسه است و به توقف برای شارژ خودرو پایان می‌دهد. علاوه بر این، اندازه‌گیری شدت میدان مغناطیسی ثابت کرد که هیچ تاثیر منفی بر راننده و سرنشینان ندارد.

"آن لیز ریچارد"، رئیس واحد تجارت الکترونیک جهانی شرکت "استلانتیس" می‌گوید: برنامه راهبردی بلند مدت ما مبتنی بر این است که «آزادی حرکتی پیشرفته» را برای همه به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: ما ثابت کرده‌ایم که فناوری شارژ القایی می‌تواند آینده را تامین کند. این پروژه‌های مشترک گام‌های هیجان‌انگیزی هستند، زیرا ما برای دستیابی به طول عمر باتری طولانی‌تر، ترس از بُرد کم، بهره‌وری بیشتر انرژی، اندازه باتری کوچک‌تر، عملکرد فوق‌العاده و وزن و هزینه کمتر تلاش می‌کنیم.

گفتنی است مدار پیست "آرنا دل فوتورو" که این آزمایش در آن انجام شد، با جریان مستقیم(DC) تغذیه می‌شود و مزایایی را مانند کاهش هدر رفت توان در فرآیند توزیع انرژی، رفع نیاز به تبدیل DC به AC، امکان استفاده از کابل‌های نازک‌تر از توزیع جریان AC و استفاده از کابل‌های آلومینیومی برای توزیع جریان که در دسترس‌تر است و در مقایسه با مس هزینه نصف دارد و همچنین آسان‌تر بازیافت می‌شود، ارائه می‌دهد.

شرکت "استلانتیس" یک تلاش مشترک میان شرکت ایتالیایی-آمریکایی "فیات کرایسلر" و گروه فرانسوی "PSA" است. این مجموعه مسئول طراحی، ساخت و فروش خودرو از ۱۶ برند خود مانند آلفارومئو، کرایسلر، سیتروئن، دوج، فیات، جیپ، مازراتی، اوپل و پژو است.

شرکت "استلانتیس" در زمان ادغام در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۳۰۰ هزار کارمند داشت و در بیش از ۱۳۰ کشور حضور داشت و امکانات تولیدی در ۳۰ کشور داشت.

شرکت "استلانتیس" از نظر فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۲۱ پس از تویوتا، فولکس واگن، هیوندای و جنرال موتورز به پنجمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.

اکنون خواهیم دید که این دستاورد شگفت انگیز چگونه بر موفقیت این شرکت تأثیر می‌گذارد.


برچسب ها
نوشته شده در   شنبه 28 خرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode