ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1401     |     کد : 198883

ناسا به شکار "یوفوها" می‌رود

یک مقام ارشد آژانس فضایی ناسا در روز پنجشنبه اعلام کرد که این آژانس به انجام تحقیقات در مورد یوفوها(اشیای پرنده ناشناس) خواهد پرداخت. این آژانس فضایی تیمی را تشکیل می‌دهد که "مشاهداتی را که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته‌ شده در نظر گرفت"، بررسی کند.

یک مقام ارشد آژانس فضایی ناسا در روز پنجشنبه اعلام کرد که این آژانس به انجام تحقیقات در مورد یوفوها(اشیای پرنده ناشناس) خواهد پرداخت. این آژانس فضایی تیمی را تشکیل می‌دهد که "مشاهداتی را که نمی‌توان آن‌ها را به عنوان هواپیما یا پدیده‌های طبیعی شناخته‌ شده در نظر گرفت"، بررسی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از واشنگتون پست، "توماس زوربوچن" (Thomas Zurbuchen)، از مدیران اداره مأموریت علمی ناسا، طی یک سخنرانی در برابر آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی، گفت که آژانس فضایی ناسا از دیدگاه علمی به تلاش‌هایی که توسط پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی برای درک ده‌ها مشاهده‌ این چنینی در حال انجام است، خواهد پرداخت. او گفت این تحقیقات "پرخطر و با تاثیر بالا" است که آژانس فضایی نباید از آن دوری کند، حتی اگر یک زمینه مطالعاتی بحث برانگیز باشد.

این اعلامیه تنها چند هفته پس از یک جلسه استماع نادر و تاریخی در کنگره درباره مشاهده آنچه که وزارت دفاع آن را "اشیاء پرنده ناشناس" می‌نامد _ که بیشتر به عنوان "یوفو" (UFO) شناخته می‌شوند و گزارشی که سال گذشته توسط مدیر شورای اطلاعات ملی صادر شد و بیش از ۱۴۰ شیء پرنده را فهرست‌بندی کرد که مقامات قادر به شناسایی آن نبودند _ منتشر شد.

گزارش ۹ صفحه‌ای و جلسه استماع کنگره جزئیات کمی داشت و هیچ نتیجه قطعی در مورد این که این اشیاء پرنده که بسیاری از آن‌ها توسط هوانوردان نیروی دریایی مشاهده شده بودند، به دست نیامد. مقامات گفتند که هیچ مدرکی پیدا نکردند که نشان دهد این اشیاء پرنده، نوعی فناوری پیشرفته هوافضا متعلق به چین، روسیه یا سایر کشورها هستند. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آن‌ها از منابع فرازمینی آمده‌ باشند، وجود نداشت.

ناسا در بیانیه‌ای گفت: محدود بودن تعداد این مشاهدات، نتیجه‌گیری علمی در مورد ماهیت چنین رویدادهایی را دشوار می‌کند. این آژانس گفت که نه تنها در مورد امنیت ملی بلکه امنیت پرواز نیز نگران است. همچنین گفت: هیچ مدرکی وجود ندارد که این اشیاء پرنده ناشناس منشأ فرازمینی داشته باشند.

با این حال، ناسا گفت که می‌خواهد دقت علمی را بر موضوعی آزاردهنده که برای نسل‌ها ثابت بوده است، اعمال کند. به گفته این آژانس، مطالعه "یوفوها" با مأموریت ناسا برای جستجوی نشانه‌هایی از حیات فرا زمینی، از مطالعه آب در مریخ گرفته تا کاوش در قمرهای زحل و مشتری، تناسب دارد.

"زوربوچن" در بیانیه‌ای گفت: ناسا معتقد است که ابزارهای اکتشافات علمی قدرتمند هستند و در اینجا نیز کاربرد دارند. ما ابزار و تیمی داریم که می‌توانند به ما در درک بهتر این اشیاء ناشناخته‌ کمک کنند. این معنای علم است. این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

در یک جلسه توجیهی برای خبرنگاران پس از سخنرانی، "زوربوچن" گفت که می‌خواهد ناسا را ‌به سمت انجام پروژه‌های مخاطره‌آور سوق دهد، حتی اگر این پروژه‌ها توسط جامعه علمی، جریان اصلی تلقی نشوند.

او گفت: روشن است که در یک نوع محیط علمی سنتی، برخی از این مسائل ممکن است علم واقعی تلقی نشوند. من به شدت با آن مخالفم. من معتقدم که کیفیت علم تنها با خروجی‌های آن سنجیده نمی‌شود، بلکه با سؤالاتی که مایلیم با علم به آن‌ها بپردازیم، سنجیده می‌شود.

تلاش‌های ناسا در این زمینه به رهبری "دیوید اسپرگل" (David Spergel)، رئیس بنیاد "سیمونز" (Simons) در شهر نیویورک و رئیس سابق بخش اخترفیزیک در دانشگاه پرینستون و همچنین  "دنیل ایوانز" (Daniel Evans)، دستیار معاون پژوهشی در اداره مأموریت علمی ناسا، رهبری خواهد شد. ناسا می‌گوید: این مطالعه که در پاییز آغاز می‌شود، حدود ۹ ماه به طول خواهد انجامید و هزینه آن بیش از ۱۰۰ هزار دلار نخواهد شد. "زوربوچن" می‌گوید که این برنامه مستقل از تلاش‌های پنتاگون خواهد بود.

او افزود: امنیت ملی و برنامه‌های ضد جاسوسی بالقوه‌ای وجود دارند، اما این‌ها کاری نیستند که ما انجام می‌دهیم. ما در ناسا به این موضوعات نخواهیم پرداخت. این آژانس جو و هوانوردی را بررسی می‌کند و این نگرانی وجود دارد که فضای هوایی به طور فزاینده‌ای با انواع مختلفی از وسایل نقلیه هوایی شلوغ شود.

"اسپرگل" افزود: این پدیده‌ای است که ما آن را درک نمی‌کنیم و می‌خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد این پدیده جمع آوری کنیم.

گزارش منتشر شده توسط مدیر شورای اطلاعات ملی نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد برخی از یوفوها در باد ثابت می‌مانند، برخلاف باد حرکت می‌کنند، مانورهای ناگهانی می‌دهند یا با سرعت قابل‌توجهی حرکت می‌کنند، بدون آنکه پیشران قابل تشخیصی داشته باشند.


نوشته شده در   شنبه 21 خرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode