ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401     |     کد : 198866

فراخوان دومین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر منتشر شد

حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با دعوت از عموم شاعران ترکی سرای جهان اسلام، فراخوان دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر را منتشر کرد.

حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با دعوت از عموم شاعران ترکی سرای جهان اسلام، فراخوان دومین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، دومین کنگره بین المللی شعر ترکی به همت حوزه هنری استان و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر و جمعی از ارگان‌های فرهنگی در تبریز برگزار می‌شود.

این کنگره در موضوعات مختلف از جمله ولایت محور اتحاد امت، داعش مولود اسلام منهای ولایت، علی (ع) نخستین امام شیعیان جهان، غدیر طلایه دار قافله ظهور، غدیر و نقش آن در تعالی انسان معاصر، بصیرت و ولایت‌پذیری در کلام اهل‌بیت (ع)، آموزه‌های علوی در تبیین و تثبیت جبهه مقاومت، سیره رفتاری امیرالمومنین با آحاد جامعه، سیره عبادی امیرالمومنین در آینه ادعیه و مناجات، سیره حکومتی امیرالمومنین، سبک زندگی اسلامی در حیات طیبه امیرالمومنین و حضرت زهرا (س) و عرفان علوی در تقابل با مکاتب عرفانی کاذب و نوظهور برگزار می‌شود.

همچنین در بخش ویژه این کنگره موضوع فضیلت امیرالمومنین (ع) در آیه مباهله مدنظر داوران کنگره قرار خواهد گرفت.

شاعران باید توجه داشته باشند اشعار باید به زبان استوار و فاخر شعر سروده شده باشند و آثاری که از حیث زبان و محتوا، عاری از شاعرانگی و تأثیرگذاری باشند از روند داوری حذف خواهند شد.
همچنین کنگره شامل تمامی گویش‌های رایج زبان ترکی از قبیل «آذربایجانی، استانبولی، ازبکی، قزاقی، اویغوری، قشقایی، ترکمنی، خراسانی و تاتاری» برای مشارکت شاعران ترک‌زبان در نظر گرفته‌شده است.

شاعران می‌توانند آثار خود را به دو شکل نوشتاری (رسم‌الخط) عربی و لاتین به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند و آثار ارسالی می‌توانند در تمامی قالب‌های مرسوم زبان ترکی سروده شده و دارای اوزان عروضی یا هجایی باشند.

محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و برای تمامی شرکت کنندگان گرامی، گواهی معتبر حضور و لوح سپاس جشنواره تقدیم خواهد شد.

گفتنی است، جوایز بخش اصلی ویژه شاعران برگزیده و شایسته تقدیر داخل جمهوری اسلامی ایران از مبالغ ۷۰ میلیون، ۴۰ میلیون و ۳۰ میلیون ریال می‌باشد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ مصادف با ۲ ذی الحجه ۱۴۴۳ برابر با ۲ جولای ۲۰۲۲ است که برگزاری مراسم اختتامیه کنگره روز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۶ ذی الحجه ۱۴۴۳ برابر با ۱۶ جولای ۲۰۲۲ در آستانه عید بزرگ غدیر خم خواهد بود.

شاعران می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به نشانی artabriz@yahoo.com، از طریق اپلیکیشن‌های فضای مجازی به شماره ۰۹۱۴۳۰۱۲۶۶۵ و از طریق صفحه اینستاگرامی @artabriz ارسال کنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 خرداد 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode