ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 ارديبهشت 1401     |     کد : 198739

در گفت و گوی تلفنی با لاوروف:

امیر عبداللهیان: آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه روسیه خواستار ابتکار عمل همه طرف ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها شد و گفت: اگر آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود.

     وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه روسیه خواستار ابتکار عمل همه طرف ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها شد و گفت: اگر آمریکایی‌ها منطقی عمل کنند، توافق هسته ای در دسترس خواهد بود.

به گزارش نصر، حسین امیر عبداللهیان امروز پنجشنبه با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در خصوص مسائل روابط دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و آخرین وضعیت گفت و گو برای لغو تحریم ها تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان بر اراده جدی تهران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار و البته با رعایت خطوط قرمز تاکید کرد و موضع مثبت روسیه در حمایت از توافقی که مورد تایید ایران باشد را ستود.
امیرعبداللهیان همچنین به مصوبه اخیر هیات دولت جمهوری اسلامی ایران درباره موافقتنامه‌های فرهنگی و امنیت اطلاعاتی بین دو کشور و ارسال آن برای تصویب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و از تصویب این اسناد در طرف روسیه‌ای استقبال کرد.
وی ضمن تبیین مواضع کشورمان در مخالفت با کاربرد ابزار جنگ و تحریم، بر حمایت تهران در برقراری آتش بس و بازگشت به میز مذاکره تاکید کرد.
امیرعبداللهیان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس روابط ممتاز با روسیه از هر تلاش دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین حمایت می‌کند و آمادگی برای میانجی‌گری و کمک به حل و فصل این‌ بحران را دارد.
طرفین در این تماس تلفنی آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مناسبات تهران و مسکو را حائز اهمیت خواند.
وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این که اولویت روسیه نیز، اجرایی شدن اسناد امضاء شده میان دو کشور است خاطرنشان کرد: مسائل هماهنگی بین دستگاهی را تا حصول نتیجه شخصا پیگیری و دنبال خواهد کرد.
وی بر تداوم حمایت روسیه از حصول توافق و تلاش های مسکو برای نیل به یک توافقی عادلانه در راستای تحقق منافع و مطالبات طرف ایرانی تاکید کرد.
لاوروف با انتقاد از مواضع غیرسازنده آمریکا و غرب، آخرین تحولات اوکراین را تبیین و از هرگونه ابتکاری برای توجه اوکراین به مذاکره استقبال کرد و نقش ایران را در این راستا سازنده خواند.
خبرگزاری ایرنا


نوشته شده در   شنبه 31 ارديبهشت 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode