ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1401     |     کد : 198658

رییس سازمان حج و زیارت:

سهمیه ایران برای حج ۸۵ هزار نفر است

براساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه هر کشور برای حج، یک هزارم جمعیت آن کشور است که سهم ایران ۸۵ هزار نفر تعیین شد.

    براساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه هر کشور برای حج، یک هزارم جمعیت آن کشور است که سهم ایران ۸۵ هزار نفر تعیین شد.

به گزارش نصر، سید صادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه رسمی ایران برای حج  حدود ۸۵ هزار نفر است، سهمیه ایران در حج سال ۱۳۹۹ هم که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد ۸۵ هزار نفر بود.
به گفته رئیس سازمان حج و زیارت در حج سال ۹۹ حدود ۷۴ هزار نفر ثبت نام کردند که از بین این تعداد که امکان تشرف پیدا کردند، مبلغ کامل را که ۳۵ میلیون بود پرداخت کرده‌اند و برخی ۲۵ میلیون تومان واریز کردند و نوبت دوم را پرداخت نکرده‌اند. ارزی که دولت در سال ۱۳۹۹ برای حجاج اختصاص داده بود بر مبنای دلار ۹ هزار تومانی بود و برای افرادی که واریزی داشتند خرید ارز انجام شده است.
او گفت: تلاش کردیم هزینه حج افزایش نیابد، اما مالیات برارزش افزوده در عربستان ۱۵ درصد افزایش یافته و باید این ارزش افزوده پرداخت شود و بنابراین از بانک ملی درخواست کردیم که رقمی را به ما کمک کنند و دو میلیون برای هر زائر پرداخت کرد که سود پول زائرین بود.
به گفته حسینی، بر اساس وعده قبلی شرکت هواپیمایی با رقم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه بلیت را تامین کرد و این رقم نصف رقمی است که ایرلاین‌های خارجی و عربستان از مسافران دریافت می‌کنند؛ بنابراین رقم نهایی اینطور شد که آن‌هایی که ۳۵ میلیون پرداخت کردند، حدود دو میلیون زائرین مجدد پرداخت خواهند کرد و رقم نهایی به حدود ۳۷ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت تاریخ آغاز اعزام زائران، ۱۵ ذیقعده برابر با ۲۴ خرداد است. در این تاریخ مناسک حج تمتع ۱۴۰۱ آغاز و ۲۹ ذیحجه مصادف با ۷ مرداد ماه به پایان می‌رسد.
 باشگاه خبرنگاران جوان


نوشته شده در   يکشنبه 18 ارديبهشت 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode