ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 فروردين 1401     |     کد : 198345

امام جمعه تبریز عنوان کرد؛

مقاومت تنها راه عزتمندی/تشکر از اصناف برای خدمت به مهمانان نوروز

امام جمعه تبریز گفت:کشورهای منطقه باید بدانند که تنها راه عزتمندی و اقتدار مقاومت در برابر استکبار جهانی است و دل بستن به غرب جز ذلت چیز دیگری به همراه ندارد.

امام جمعه تبریز گفت:کشورهای منطقه باید بدانند که تنها راه عزتمندی و اقتدار مقاومت در برابر استکبار جهانی است و دل بستن به غرب جز ذلت چیز دیگری به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل‌هاشم، امروز در اولین خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی در سال ۱۴۰۱ و در جمع نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: به مناسبت سالگرد حمله عربستان به یمن باید گفت اینکه عربستان ادعا می‌کند که قدرت برتر منطقه است یک خیال پوشالی و توهم است چون این کشور با کمک جبهه غربی و عبری موفق نشده است تا گروه تحریم شده و محاصره شده را شکست دهد.

وی افزود: مردم یمن با مقاومت هفت ساله خود نشان دادند که تنها راه عزت و شرافت استقلال و مقاومت در برابر زیاده خواهان هست و آنان به عربستان نشان دادند که امنیت را نمی‌توان با پول وارد کرد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: تقویت محور مقاومت انصارالله تا قبل قدرت سیاسی و نظامی شمال یمن بود ولی الان به عنوان یکی از گروه‌های قدرتمندی است که در امتداد محور مقاومت و با اهداف نابودی دشمنانش پیش می‌رود.

مقاومت تنها راه عزتمندی و اقتدار است

نماینده ولی فقیه در استان به پیام‌ها و درس‌های سفر بشار اسد به امارات اشاره کرد و گفت: وقتی سفر رئیس جمهور سوریه به امارات باعث خشم آمریکاییها می‌شود و می‌گویند که ما از تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد متاسفیم و همچنین رأی ممتنع امارات به قطعنامه آمریکا به محکومیت روسیه و سفر وزیر امورخارجه امارات به مسکو و پاسخ زرد ابوظبی به آمریکا برای مدیریت بازار نفت و حال سفر بشار اسد نشانه‌های آشکار از شکاف رابطه آمریکا و امارات است

امام جمعه تبریز افزود: همگان هیچ وقت سرنوشت افرادی که دل به غربیها بستند را فراموش نخواهد کرد چنان که ما سرنوشت منصور هادی، حسنی مبارک، قذافی جلوی چشم مان هست و جای تحلیل دارد که آنها چرا به آن روز افتادند کشورهای منطقه باید بدانند که تنها راه عزتمندی و اقتدار مقاومت در برابر استکبار جهانی است.

آل هاشم با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری افزود: پیام حکیمانه و با صلابت مقام معظم رهبری برای مدیران نباید یک شعار و پیام باشد چون این پیام‌ها نقشه راه هست و رهبر معظم انقلاب همه شعارهای سال را از سال ۹۸ با تولید مزین کرده‌اند امسال علاوه بر تولید به دو مقوله دانش بنیان و اشتغالزایی هم تاکید کردند همه اینها به اهمیت موضوع اشاره دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب به خوبی بیان کردند که از کار ویترینی و ساخت تابلو دست بردارید و در راستای تحقق این شعار سال گام‌های عملی بردارید مطمنا تولید، کارآفرینی و علوم دانش بنیان در کنار اعتماد به تولید ملی ایجاد عزتمندی بین مردم را افزایش می‌دهد و با تبیین شعار سال و مزایای تولید به دنبال افزایش تولیدی باشیم که مبنای آن کارآفرینی، اشتغال و بهره گیری از دانش و علوم دانش بنیان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: من خودم به شخصه از پارک علم و فناوری بازدید داشته‌ام و انصافاً این جوانان کارهای زیادی کرده‌اند که کمتر منعکس شده است. و باید تلاش این جوانان منعکس و به کار گرفته شود.

از جیب خود کادو بخرید

امام جمعه تبریز با ابراز خیر مقدم به میهمانان نوروزی استان افزود: اصناف و کسبه در این روزها مشغول به کار و خدمتگزاری به میهمانان هستند که از این تریبون تشکر و قدر دانی خود را از آنان اعلام می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید کادو برای تودیع مدیران دستگاه‌ها و ادارات افزود: اگر در ادارت و نهادها می‌خواهند کادو برای مدیران سابق خود تهیه کنند باید از جیب شخصی خودشان کادو بخرند و خرید این هدایا از بیت المال به هیچ وجه درست نیست.

نماینده ولی فقیه در استان در اعلام مناسبت‌ها رحلت آیت‌الله علوی گرگانی، عالم ساده زیست، آیت‌الله محمدی ری‌شهری را تسلیت گفت.

امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت سالروز عملیات فتح المبین در سال ۱۳۶۲، گفت: جایگاه فرماندهی کل قوا امام خمینی (ره) در پیروزی این عملیات بیش از پیش خود را نشان داد و اکنون نیز جوانان و نسل جدید هم باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و بهره مندی از این فرهنگ تلاش کنند و این کاروان‌های راهیان نور در انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جدید بسیار مهم و مفید است.


نوشته شده در   جمعه 5 فروردين 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode