ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400     |     کد : 198228

همایش بین‌المللی "انتظار و تمدن نوین اسلامی" در تبریز برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی "انتظار و تمدن نوین اسلامی" در تبریز خبر داد.

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی "انتظار و تمدن نوین اسلامی" در تبریز خبر داد.

حجت الاسلام حسین نوبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش توسط دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. این دفتر از حدود دو سال گذشته آغاز به فعالیت کرده و در این مقطع، فعالیت علمی و فرهنگی در حیطه فرهنگ سازی در جامعه را نیز آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این همایش علمی، ملی و بین‌المللی در ۱۹ اسفند در محل تالار همایش.های مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد و تمامی مراکز فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها و ادارات در این زمینه همکاری دارند.

وی با اشاره به حاضران در این همایش، گفت: مدعوین این همایش که در واقع اهداف متعالی این برنامه را تامین می‌کنند، جوان‌ها و فرهیختگان هستند و در کنار آن‌ها، عامه مردم هم حضور خواهند داشت.

نوبری خاطرنشان کرد: مهمانان اصلی همایش، افراد دست به قلم و نیز کسانی هستند که کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند و دوست دارند که اندیشه مهدوی خودشان را به دیگران انتقال دهند.

وی افزود: یکی از راه‌های انتقال اندیشه مهدوی همین مقالات و یا کتاب‌هایی است که نوشته می‌شود و در مجموع می‌توان گفت که جامعه هدف ما همه آحاد مردم از جمله فرهیخته و غیر فرهیخته هستند با این تفاوت که فرهیختگان در این جهت قدم‌های علمی برمی‌دارند و عامه مردم هم به سایر اموراتی که مرتبط با تبیین و جایگاه مهدویت هستند، اقدام می‌کنند.

وی به حامیان همایش بین‌المللی انتظار و تمدن نوین اسلامی، گفت: حامیان همایش همانطوری که در پوستر همایش نیز آمده است شامل مراکز علمی و مراکز فرهنگی مثل دانشگاه‌ها، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و... هستند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی انتظار و تمدن نوین اسلامی با اشاره به تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر، عنوان کرد: نمی‌توان تفاوت فاحشی بین این همایش و همایش‌های قبلی که در نقاط دیگر برگزار شده، قائل شد. شاید تنها تفاوت آن‌ها در محورهای همایش باشد.

وی افزود: محورهای در نظر گرفته شده در این همایش برگرفته از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هستند که ایشان در آن مقطع فرمودند یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی و جامعه مهدویت ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی ادامه داد: ما در این همایش با انتخاب این محورها به دنبال عملی کردن وظیفه مان به فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم عمل هستیم. همه می‌دانیم که جامعه نوین زمانی شکل خواهد گرفت که بر اساس اندیشه‌های بزرگان دین باشد و بیانیه گام دوم نیز متاثر از آیات و روایاتی قرآنی و دینی است.

وی به مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اشاره کرد و گفت: تاکنون ده‌ها مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و در همه محورهای همایش، مقالات دیده می‌شود. برخی از مقالات از کیفیت بهتری برخوردار هستند که هیات داوران آن‌ها را به عنوان برگزیده انتخاب خواهند کرد که به مقالات برگزیده شده از سوی داوران هدایایی اهدا خواهد شد.

 نوبری افزود: یکی از برجستگی‌های این همایش، کمیته علمی و کمیته داوران آن است که همگی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند که امیدواریم بتوانیم وظیفه دینی و اسلامی مان را نسبت به مهدویت و مقوله انتظار و هم‌چنین ایجاد جامعه نوین اسلامی عملیاتی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت برگزاری این همایش در این است که ما امروز می‌بینیم در تمام دنیا ظلم و ستم برپا است، ظلم و ستمی که بیچارگان و ضعیفان زیر پای قدرتمندان و ظلم پیشه گان از بین می‌روند، لذا ما باید بتوانیم یک جامعه‌ی یکپارچه ایجاد بکنیم تا مقدمات ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

نوبری تصریح کرد: اگر ما این تمدن نوین اسلامی را در دنیا راه اندازی بکنیم، قطعا ظلم و ستم از بین خواهد رفت و صاحبان جهان همان کسانی می‌شوند که قرآن کریم آن‌ها را وارثان زمین معرفی کرده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 اسفند 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode