ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 26 بهمن 1400     |     کد : 198065

دبیر اجرایی اعتکاف استان:

مراسم اعتکاف در شهرهای با رنگ‌بندی قرمز کرونایی آذربایجان‌شرقی برگزار نمی‌شود

بیر اجرایی اعتکاف آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرهایی از استان که رنگ‌بندی قرمز دارند، اعتکاف برگزار نمی‌شود و در شهرهای با رنگ‌بندی زرد و آبی نیز با یک پنجم ظرفیت و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر اجرایی اعتکاف آذربایجان‌شرقی گفت: در شهرهایی از استان که رنگ‌بندی قرمز دارند، اعتکاف برگزار نمی‌شود و در شهرهای با رنگ‌بندی زرد و آبی نیز با یک پنجم ظرفیت و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حبیب طاهری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف امسال با توجه به شرایط کرونایی اظهار کرد: اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است و گرایش به معنویت و حضور جوانان در مساجد، یکی از نمادهای بارز آن است که قبل از انقلاب اسلامی تنها متعلق به افراد خاصی بود اما با پیروزی انقلاب، گسترش یافته و تمامی افراد می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی ادامه داد: در ایران رسم است که در ایام البیض که ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب می‌شود، مراسم اعتکاف برگزار شود که اعمال و مستحبات خاصی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتکاف طی دو سال گذشته برگزار نشد، امسال نیز با شرایط خاصی برگزار می‌شود و در شهرهایی با رنگ‌بندی قرمز برگزار نمی‌شود اما در شهرهای با رنگ‌بندی نارنجی و زرد با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: از ۲۰ درصد ظرفیت مساجد استفاده کردیم و تاکید داریم تا مساجد حتما تهویه‌ی مناسب داشته باشند و استفاده از ماسک و تهویه مطلوب فراموش نشود.

وی همچنین بیان کرد: یکی از سیره‌های معصومین(ع) و فرمایشات علما در بحث بروز حوادث و بلایا، دعای عمومی، تضرع و خواهش از خداوند متعال برای دفع آنها است بنابراین قصد داریم تا اعتکاف اجرا شود و برای دفع بلایی که دو سال است جهان را به خود مشغول کرده، دعا کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال ثبت نام آن جنبه‌ی عمومی نداشته و متمرکز نبود تعداد دقیق ثبت‌نام کنندگان مشخص نیست.

دبیر اجرایی اعتکاف آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: از امشب معتکفین باید در مساجد حضور داشته باشند البته بقیه‌ی افراد نیز در پانزدهمین روز از ماه رجب وارد مساجد شده و اعمال ام داوود را به جای می‌آوردند اما توصیه می‌کنیم امسال در خانه‌ها آن را انجام دهند.


نوشته شده در   سه شنبه 26 بهمن 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode