ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 بهمن 1400     |     کد : 198036

تحویل ۲ ساعته محموله به ایستگاه فضایی توسط روسیه

روسیه می‌خواهد تحویل محموله‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی را با پروازهای کوتاه‌تر و یک مداری سرعت ببخشد و طول این فرآیند ۶ ساعتی را به فقط ۲ ساعت برساند.

روسیه می‌خواهد تحویل محموله‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی را با پروازهای کوتاه‌تر و یک مداری سرعت ببخشد و طول این فرآیند ۶ ساعتی را به فقط ۲ ساعت برساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سازمان فضایی روسیه موسوم به "روسکاسموس"(Roscosmos) می‌خواهد تحویل محموله‌های خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی سرعت ببخشد.

این آژانس فضایی پیشنهادی را منتشر کرده که به فضاپیماهای باری "پروگرس" اجازه می‌دهد با طی تنها یک مدار به ایستگاه فضایی برسند که به این معنی است که محموله‌ها تنها ظرف دو ساعت پس از پرتاب به این ایستگاه خواهند رسید.

یک بیانیه در وب‌سایت "روسکاسموس" می‌گوید که شرکت موشکی و فضایی "انرژیا"(Energia) که بخشی از آژانس فضایی روسیه است، در تاریخ ۱۲ نوامبر حق اختراع یک پرواز محموله تک مداری را ثبت کرده است.

"روسکاسموس" جزئیات بیشتری را اعلام نکرده است، اما خاطرنشان کرده که آزمایش برخی از عناصر این فرآیند قبل از صدور حق ثبت اختراع، طی پرواز باری "پروگرس MS-۱۷" در ماه‌های ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۱ آغاز شده است و انتظار می‌رود آزمایش‌های بیشتری در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در ماموریت "پروگرس MS-۲۰" انجام شود.

"روسکاسموس" می‌گوید: طرح پرواز تک مداری "پروگرس" به ایستگاه فضایی بین المللی قرار است از سال ۲۰۲۳ اجرا شود. در این جدول زمانی فرض شده است که تمام آزمایش‌ها طبق برنامه انجام شود و مدار جدید تأیید می‌شود.

این اولین بار نیست که روسکاموس زمان‌بندی مداری را تغییر می‌دهد. سفر هر دو فضاپیمای باری "پروگرس" و سرنشین‌دار "سایوز" به ایستگاه فضایی بین المللی با استفاده از یک برنامه پروازی چهار مداری (۶ ساعته) به ترتیب از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تدوین شده است.

سپس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به ترتیب، فضاپیماهای "پروگرس" و "سایوز" مجاز به استفاده از پرواز دو مداری شدند که محموله‌ها و فضانوردان را ظرف حدود سه ساعت به ایستگاه فضایی می‌رساند.

طبق گزارش روسکاسموس، سریع‌ترین پرواز خدمه تا به امروز، فضاپیمای "سایوز ام‌اس-۱۷" بوده است که خدمه را تنها ظرف ۳ ساعت و ۳ دقیقه و ۳۷ ثانیه پس از پرتاب در ماه اکتبر ۲۰۲۰ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

روسکاسموس می‌گوید: اتخاذ بازه زمانی کوتاه‌تر به‌ ویژه برای فضانوردان مفید خواهد بود، زیرا به فضانوردان اجازه می‌دهد در شرایط راحت‌تری در ایستگاه فضایی بین‌المللی به عوامل نامطلوب ناشی از بی‌وزنی عادت کنند.


نوشته شده در   شنبه 23 بهمن 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode