ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 بهمن 1400     |     کد : 197944

حمله اُمیکرون به کودکان

همزمان با افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور گزارش‌ها از تکمیل ظرفیت بخش‌های ویژه کودکان در بیمارستان‌ها حکایت دارد.

همزمان با افزایش روزانه موارد ابتلا به کرونا در کشور گزارش‌ها از تکمیل ظرفیت بخش‌های ویژه کودکان در بیمارستان‌ها حکایت دارد. این‌ بار کرونا کودکان را هدف گرفته و تخت‌های بیمارستان کودکان در برخی شهرها از جمله قم با کودکان مبتلا به اُمیکرون پرشده است. به گفته کارشناسان، بازشدن مدارس و حضور کودکان در مهدهای کودک یکی از دلایل اصلی ابتلای کودکان است.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: «موارد ابتلا به اُمیکرون هر روز بیشتر می‌شود. این ‌بار سویه جدید کرونا کودکان را هم هدف قرار گرفته است. گزارش‌ها از برخی شهرهای ایران از جمله قم از افزایش بستری کودکانی با علائم مشترک کرونا، آنفلوآنزا و نوع اچ‌وان‌ان‌وان حکایت دارد.

در همین ارتباط ناصر کلانتری، متخصص کودکان و استادتمام دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، در برنامه در انتهای الوند گفت: تفاوت اُمیکرون با دیگر سویه‌ها این است که کودکان هم درگیر می‌شوند. هیچ گروه سنی از سویه‌های کرونا مصون نبودند اما شیوع این بیماری بیشتر در بین بزرگسالان بود و اما کودکان دومین گروهی هستند که درگیر اُمیکرون می‌شوند.

او گفت: بخش‌های پی‌آی‌سی‌یوی (بخش مراقبت‌های ویژه کودکان) ما پر از کودکان مبتلا به اُمیکرون است.

پیش از این مصطفی معین با انتشار فیلمی در کانال تلگرامی خود از پرشدن تخت‌های بخش‌های بالینی کودکان در بیمارستان‌های کشور با کودکان مبتلا به اُمیکرون ابراز نگرانی کرده بود.

پای سویه اُمیکرون کرونا به مجلس شورای اسلامی هم باز شده و بر اساس گزارش‌ها تاکنون ۴۷ نماینده به‌ طور قطعی به کرونا مبتلا شده‌اند که اگر به این آمار تعداد کارمندان مرتبط با صحن که به کرونا مبتلا شده‌اند، اضافه شود آمار بالاتر می‌رود. در همین راستا روز گذشته علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، از ابتلای پنج نفر از شش نفر کارمند مستقر در صحن مجلس به کرونا خبر داد. در همین حال آن‌ طور که مجتبی یوسفی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است به دلیل شیوع ویروس کرونا ساعات جلسه علنی در دو روز آینده کاهش پیدا کرده و جلسات کمیسیون‌های تخصصی نیز تشکیل نمی‌شود. سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، نیز از تعطیلی جلسات علنی امروز و فردای مجلس خبر داد.

افزایش مرگ و میر تا آخر بهمن

روز گذشته نیز حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینای تهران، در گفت‌وگو با «ایسنا» با تاکید بر لزوم اتخاذ تصمیم به موقع برای مدیریت شرایط کرونای اُمیکرون در کشور گفت: ممکن است میزان مرگ‌ومیر ظرف مدتی کوتاه و نهایتا تا آخر بهمن‌ماه مجددا سه رقمی شود.

از سوی دیگر نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای کلانشهر تهران، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از افزایش ۲۰درصدی میزان بستری‌ها نسبت به روزهای قبل خبر داد.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست، نیز با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اُمیکرونی در کشور گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد.

همچنین ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: تعداد بیماران واقعی خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد در هفته‌های آینده تا ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در روز نیز داشته باشیم.

بر این اساس دولت بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید دارد. این در حالی است که کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، اعلام کرده است: هفت میلیون نفر در کشور واکسن نزده‌اند و هشت میلیون نفر دز دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند.

به گفته حیدری تنها ۲۸درصد از مردم تهران دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین مطابق گزارش وزارت بهداشت تا کنون ۶۰ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۳۵ نفر دز اول، ۵۴ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۷ نفر دز دوم و ۱۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۸۳۱ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور هم به ۱۳۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۹۳ دز رسیده است. در این میان هر چند روز یکشنبه اپلیکیشن ماسک وابسته به وزارت بهداشت با توجه به شیوع گسترده اُمیکرون خواستار تعطیلی دو هفته‌ای کشور شده بود، روز گذشته محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تعطیلی کشور را تکذیب کرد و گفت: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هر هفته پس از تشکیل جلسه به ریاست رئیس‌جمهور اطلاع‌رسانی می‌شود.»


نوشته شده در   چهارشنبه 13 بهمن 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode