ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1400     |     کد : 197932

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند در ۲۲ بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند در ۲۲ بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم ناظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی دارای ذات و ماهیت فرهنگی است و جایگاه فرهنگ، نقش ویژه‌ای در انقلاب اسلامی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: غفلتی که در طول سالیان دراز، در حوزه فرهنگ رخ داده است منجر به این شده که فرهنگ، نتوانسته است خود را آنگونه که باید و شاید، نشان دهد.

وی افزود: وظیفه نهادها بر این است که به جای تصدی گری در حوزه فرهنگ، این نقش را به خود مردم واگذار کنند چرا که مردم، می‌توانند رنگ و بوی معنویت به فرهنگ بدهند.

ناظمی گفت: یکی از جدی‌ترین پایگاه‌های انقلاب اسلامی، آذربایجان و تبریز است و از این رو ظرفیت نقش آفرینی آذربایجان در حوزه فرهنگ از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم توجه به توسعه استان توضیح داد: فرهنگ، مسیر توسعه یک ملت و منطقه است که می‌تواند زمینه ساز سایر بسترها شود.

وی ادامه داد: زمانی که حوزه فرهنگ در یک منطقه، از رشد و تعالی لازم برخوردار نباشد هرگز نمی‌تواند به توسعه اجتماعی و اقتصادی دست یابد.

ناظمی گفت: فرهنگ در سیاست‌های کلان، باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی افزود: دهه فجر باید، آغازگاهی برای اهمیت و توجه به فرهنگ باشد و آذربایجان نیز بار دیگر باید به جایگاه ارزشمند و نقش پیشرو خود، دست یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر، در شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد که شامل برنامه‌های ملی و استانی است.

ناظمی گفت: جشنواره سراسری تئاتر رضوی در ۲۲ بهمن ماه سال جاری با شرکت بیش از ۱۰۰ هنرمند در این رویداد، برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره استانی موسیقی فجر و هنرهای تجسمی همزمان با تهران برگزار خواهد شد و از اساتید برجسته در این حوزه نیز تجلیل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز جشنواره تولیدات فرهنگی در تبریز خبر داده و افزود: اگر این ظرفیت در استان آذربایجان شرقی رونق گیرد، منجر به ایجاد اشتغال و ارزآوری خواهد شد.


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode