ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 دي 1400     |     کد : 197823

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

میدان دادن به جوانان دلیلی بر خانه نشینی پیشکسوتان نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه میدان دادن به جوانان دلیلی بر خانه نشینی پیشکسوتان نیست، گفت: ترکیب انرژی جوانی و تجربیات پیشکسوتان باعث ایجاد جامعه بهتری می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه میدان دادن به جوانان دلیلی بر خانه نشینی پیشکسوتان نیست، گفت: ترکیب انرژی جوانی و تجربیات پیشکسوتان باعث ایجاد جامعه بهتری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در جلسه مجمع اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: از لحاظ کمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت وجود قرآن، امام رضوان الله علیه و مقام معظم رهبری از فضائل آن بشدت بهره‌مند گشتیم؛ متأسفانه جامعه ما نیازهای قرآنی خود را به خوبی نشناخته و به دنبال تأمین آن نیز به معنای کامل نبوده، لذا متولیان قرآنی برای رفع این معضل باید هرچه بیشتر به فکر بیفتند.

وی افزود: دیگر مجامع نیز که برای ترویج فرهنگ قرآنی شکل می‌گیرند باید اختلافات را کنار گذاشته و همه برای ترویج این فرهنگ پیش بیایند، جامعه‌ای که بتوان آن‌را قرآنی خواند باید از هر حیث قرآنی باشد؛ منع اسراف، ناپدید شدن آثار فقر در جامعه، از میان بردن رابطه سازی و حفظ کرامت و ارزش انسان همگی باید درجهت قرآن و با استناد به مبانی فرهنگ قرآنی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین خاطر نشان کرد: جامعه قرآنی زمانی محقق می‌شود که افراد آن قرآنی باشند در غیر این صورت جامعه مدینه فاضله می‌شود. در مساجد گاهاً مانع تلاوت قرآن می‌شوند و در این مورد باید به تفاهم می‌رسید، که نوجوانان و جوانان نیز وارد این جو شوند چراکه باید علاوه بر استفاده از پیشکسوتان راه ورود جوانان نیز به این عرصه باز شود، همچنین در این راستا نباید ارتباط حافظان و قاریان با یکدیگر قطع گردد.

وی افزود: میدان دادن به جوانان دلیلی بر خانه نشینی پیشکسوتان نیست؛ چراکه ترکیب نشاط و انرژی جوانی و پختگی‌ها و تجربیات پیشکسوتان باعث ایجاد جامعه قرآنی بهتری می‌شود. جامعه قرآنی ما ظرفیت بسیار بالایی دارد اما گاهاً افراد حاضر در این جامعه از آن غافل هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: زمانی که سازمان‌ها و نهادها دچار اشتباه می‌شوند جامعه قرآنی باید به مطالبه گری برخیزد و در جهت اصلاح اشتباهات این ارگان‌ها حاضر شود، قرآنی‌ها و اعضای جامعه آن نیز باید به ظرفیت خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در حوزه قرآن همچنین باید تقسیم وظایف نیز صورت گیرد و افراد در حوزه تخصصی خود وارد عمل شوند، به جای موازی کاری باید عمق بخشی به مفاهیم قرآنی صورت گیرد.

آل هاشم همچنین در پایان شرح داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی برگرفته از همین موضوعات است ولی اگر کسی در تجوید، قرائت قرآن و ترجمه آن مهارت بالایی داشته باشد ولی در عمل او قرآن ظاهر نشود، فلواقع با قرآن بیگانه است چراکه آیات قرآن به ما درس زندگانی می‌دهند و دستاورد واقعی و حقیقی انسان چیزی است که محصول فعل او باشد.

همچنین در حاشیه این جلسه کتاب آموزش اخلاق حرفه‌ای و رمز موفقیت در قرائت قران کریم به تألیف رسول سبزی توسط امام جمعه تبریز رونمایی شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 29 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode