ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 20 دي 1400     |     کد : 197740

ایران خطوط قرمزش را فدای زمان نمی‌کند

طمنابع نزدیک به مذاکرات تصریح کردند گفت‌وگوهای وین تا رسیدن به جمع‌بندی مشخص و روشن میان همه طرف‌ها ادامه دارد.

منابع نزدیک به مذاکرات تصریح کردند گفت‌وگوهای وین تا رسیدن به جمع‌بندی مشخص و روشن میان همه طرف‌ها ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که برخی رسانه های خارجی تلاش دارند تا مذاکرات را تحت فشار به لحاظ زمان قرار دهند اما هیات های مذاکره کننده معقول و در عین حال آرام مسیر حل و فصل اختلافات در متن مذاکرات را دنبال می کنند.

برخی کشورهای اروپایی و آمریکا از ابتدای مذاکرات تلاش کردند در فضای رسانه ای و حتی در اتاق مذاکرات، برای رسیدن به یک توافق بر سر بازگشت به برجام ضرب‌الاجلی را تعیین کنند، اما موضوع بازگشت به برجام مساله ای نیست که بشود برای آن چارچوب زمانی خاصی در نظر گرفت. بهترین راه این است که همه طرف ها با تمام اراده و امکانات و توان خود برای رفع اختلافات که تعدادشان کم هم نیست تلاش کنند. در این صورت خواهیم دید که در کمترین زمان ممکن و بدون هیچ نگرانی تفاهم به دست خواهد آمد.

در همین رابطه، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز یکشنبه در توییتر در پاسخ به شخصی که به نقل علی باقری عنوان کرده بود که اختلافات بر سر تحریم‌ها در حال کاهش است، نوشت: ما نیز همین ارزیابی را داریم، اما دستیابی به راه‌حل موردنظر نیازمند زمان و تلاش بیشتر است.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای از سر گیری مذاکرات تاکید کرده است که با تمام توان و اراده سیاسی جدی به وین آمده است و تا کنون نیز در حرف و عمل نشان داده است که به دنبال بهانه‌گیری یا وقت کشی نیست بلکه در گفت‌وگوها با منطق و استدلال و با برنامه و پیشنهاد وارد شده است، در عوض کشورهای اروپایی عضو برجام و آمریکا بودند که با طرح خواسته‌هایی زیاده‌خواهانه و بهانه‌گیری‌های مختلف وقت زیادی از مذاکرات را کشتند.

مقام معظم رهبری روز یکشنبه در سخنانی افزودند، "اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان‌که تا کنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد."

مقامات کشورمان در سطوح مختلف همواره تاکید کرده اند که رسیدن به توافقی پایدار، موثر و عملیاتی بر زمان رسیدن به توافق ارجحیت دارد. هیات ایرانی در وین به دنبال دستیابی به نتیجه در اسرع وقت است اما خطوط قرمز خود را فدای زمان نمی کند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین در ادامه مذاکرات فشرده و تنگاتنگ برای رسیدن به توافق بر سر بازگشت به برجام روز یکشنبه با انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و نیز مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی دیدار کرد. همزمان با دیدارهای سیاسی رایزنی‌های کارشناسی نیز در فرمت‌های دو و چندجانبه ادامه دارد.

در روزهای اخیر، موضوعات مربوط به "راستی آزمایی" اقدامات آمریکا و "تضمین"ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

شایان ذکر است، گفتگوها در هفته جاری نیز در چارچوب دیدارهای دوجانبه و چندجانبه تا رسیدن همه طرف ها به یک جمع بندی مشخص و روشن در سطح سیاسی ادامه خواهد داشت.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 20 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode