ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 دي 1400     |     کد : 197728

یک روانپزشک توضیح داد:

نشانه‌های اختلال یادگیری در کودکان

رئیس بیمارستان استاد محرری شیراز، نشانه‌های اختلال یادگیری در کودکان را توضیح داد و به والدین توصیه کرد که این نشانه‌ها را جدی بگیرند.

ایسنا/فارس رئیس بیمارستان استاد محرری شیراز، نشانه‌های اختلال یادگیری در کودکان را توضیح داد و به والدین توصیه کرد که این نشانه‌ها را جدی بگیرند.

دکتر لیلا رازقیان به ایسنا گفت: اختلالات یادگیری به مشکلات پردازشی در حوزه مغز و اعصاب گفته می شود که اختلال در مهارت هایی مانند خواندن، نوشتن و ریاضی را به همراه دارد.

این روانپزشک ادامه داد: اگر کودک با وجود تلاش کافی قادر به خواندن، نوشتن، انجام تمرین های ریاضی و عملکرد متناسب با سن خود نباشد، مبتلا به اختلال یادگیری است و نیاز به مراجعه به روانپزشک برای ارزیابی دارد.

رازقیان گفت: در اکثر موارد کودک مبتلا به اختلال یادگیری هوش طبیعی دارد و تنها در درک برخی موضوعات ناتوان است. این اختلال می تواند در نحوه ادراک خود، پردازش و ارتباط با دنیای پیرامون تاثیرگذار باشد.

علت اختلال یادگیری

این پزشک متخصص گفت: عوامل محیطی مانند تولد پیش از موعد، تغذیه ناسالم، وجود اضطراب، ضعف در رابطه عاطفی والد_کودک و همچنین عوامل ژنتیکی، بر ایجاد اختلال یادگیری موثر است.

او ادامه داد: اختلالات یادگیری انواع مختلفی دارد و هر فرد ممکن است یک یا چند نوع اختلال را بروز دهد. شایع ترین اختلال یادگیری «نارساخوانی» است که در آن کودک اغلب معمولا متن ها را به سختی و به کندی می خواند.

رازقیان گفت: نوع دیگر اختلال یادگیری، اختلال در نوشتن است. کودک مبتلا اغلب مهارت فیزیکی کافی برای به دست گرفتن مداد ندارد. برخی از کودکان نیز به طور نامتناسب با سن رشدی خود توانایی کار با قیچی و دیگر وسایل را ندارند. این کودکان نیز دچار نوعی اختلال در یادگیری مهارت های حرکتی هستند.

او اضافه کرد: بعضی کودکان نیز در زمینه مباحث ریاضی مشکلاتی دارند. به طور کلی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری اعتماد به نفس کمتری دارند و در صورت درمان نشدن، به مرور نسبت به یادگیری دلسرد می شوند.

درمان اختلال یادگیری

این روانپزشک در خصوص درمان اختلال یادگیری در کودکان، گفت: یکی از راه های موثر برای درمان این اختلال، کار درمانی به کمک فردی ماهر است. در برخی از موارد نیز کودک نیاز به درمان دارویی روانپزشک دارد.

رئیس بیمارستان استادمحرری شیراز گفت: با تشخیص زودهنگام اختلال یادگیری می توان به کودک کمک کرد تا مهارت های لازم برای پیشبرد زندگی موفق را بیاموزد. بنابراین لازم است والدین نسبت به علائم آن توجه بیشتری داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 19 دي 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode